واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 May 21
کد خبر: ۲۹۰۱۲
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۰

اشرف غنی میزبان عبدالله

ˈاشرف غنی احمدزیˈ کاندیدای ریاست جمهوری افغانستان امروز (سه شنبه) میزان رقیب انتخاباتی خود عبدالله عبدالله است تا دو کاندیدا در خصوص چگونگی تشکیل دولت وحدت ملی تبادل نظر کنند.
تدبیر24: اشرف غنی احمد زی به رسانه ها گفته است که روز سه شنبه در منزل شخصی خود میزبان عبدالله عبدالله خواهد بود تا دو طرف در خصوص ابعاد تشکیل دولت وحدت ملی گفت وگو کنند.

اشرف غنی احمد زی تامین ثبات در کشور را از اهداف اصلی دو نامزد ریاست جمهوری دانست و گفت تشکیل دولت وحدت ملی می تواند افغان ها را از منازعات سیاسی در امان نگه دارد.

بر اساس گزارش ها، دور بعدی این گفتگوها در منزل عبدالله عبدالله برگزار خواهد شد.

طرح تشکیل دولت وحدت ملی پس از آن مطرح شد که عبدالله عبدالله به نتایج ابتدایی دور دوم انتخابات ریاست جمهوری این کشور که در 24 خرداد ماه برگزار شد، اعتراض کرد و این نتیجه را ناشی از تقلب گسترده دانست و تهدید کرد دولت موازی تشکیل خواهد داد.

در پی چندین روز مذاکرات فشرده بین ستادهای انتخاباتی دو نامزد با پا درمیانی دفتر سیاسی سازمان ملل متحد در افغانستان ˈیوناماˈ و ˈجان کریˈ وزیر امور خارجه آمریکا، اشرف غنی احمد زی و عبدالله عبدالله موافقت کردند برای شکستن بن بست انتخاباتی، صد درصد آرا بازشماری و بازرسی شود و دولت وحدت ملی تشکیل گردد.

محمد محقق معاون عبدالله عبدالله در اولین واکنش به چگونگی تشکیل دولت وحدت ملی اعلام کرده است که برنده انتخابات ریاست جمهوری پس از بازشماری و بازسازی صد درصد آرای به صندوق ریخته شده، رییس جمهور خواهد شد و در همین حال نامزد بازنده ریاست اجرایی دولت آینده را بر عهده خواهد گرفت.

محقق گفت بر اساس این طرح قرار است پس از یکسال با تغییر قانون اساسی، سمت نخست وزیر در دولت آینده ایجاد و نامزد بازنده نخست وزیر افغانستان شود.

هر چند جزئیات بیشتری از چگونگی تشکیل دولت وحدت ملی در افغانستان اعلام نشده است اما مقامهای دو ستاد انتخاباتی اعلام کرده اند، گفت وگو ها در خصوص چگونگی تشکیل دولت وحدت ملی آغاز شده است.

در همین حال ˈحامد کرزیˈ رییس جمهور افغانستان درخواست دفتر سیاسی سازمان ملل متحد در افغانستان را برای تعویق یک ماهه برگزاری مراسم تحلیف ریاست جمهور جدید که قرار بود 11 مرداد ماه برگزار شود، پذیرفت.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نظرسنجی
در انتخابات 8 تیرماه ریاست جمهوری شرکت خواهید کرد؟