واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 May 21
کد خبر: ۸۰۱۱۹
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۷

زنجیره اپراتوری و زیرساخت ها تعیین کننده کیفیت اینترنت است

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت ایران می گوید: زنجیره اپراتوری، فراهم بودن زیرساخت ها و ارایه دهنده سرویس اثرگذارترین عوامل بر کیفیت اینترنت و خوب یا بد بودن آن است.
«محمدجواد آذری جهرمی» ادامه داد: کیفیت اینترنت زنجیره ای دارد که بخشی به اپراتور، بخشی به زیرساخت ها و بخشی هم مربوط به سرویس دهنده ای است که کاربرمی خواهد سرویس مورد نیازخود را از آن دریافت کند.
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در توضیح این زنجیره گفت: هنگامی که یک کاربر می خواهد به عنوان مثال سایت صدا و سیما یا سایت خبرگزاری ایرنا را ببیند، کیفیت اینترنت این کاربر به یک مسیری ارتباط دارد نخست این که از چه اپراتوری استفاده می کند، دیگر این که زیرساخت که وظیفه ارتباطات کشوری را برعهده دارد کیفیت خدمات را در آن ناحیه چگونه کرده است و سوم این که آیا خود سرویس دهنده (دراینجا صدا و سیما یا خبرگزاری ایرنا) همچنان وجود دارند که سرویس ارایه کنند یا نه و این زنجیره است که بر کیفیت اینترنت اثرگذار است.
آذری جهرمی از تلاش دائمی برای پایش شاخص های کیفی خبر داد و با اضافه کردن اینکه هیچ وقت هیچ شبکه ای میزان شکایت هایش به صفر نمی رسد افزود: ما به طور دائم درحال پایش پارامترهای کیفی هستیم و به عنوان زیرساخت از یک سال پیش شاخص های پایش را برخط کرده و دراختیار همگان قرار داده ایم و اکنون کاربران می توانند به آن مراجعه کنند.
مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت ایران خاطرنشان کرد: اکنون کاربران می توانند با مراجعه به پرتال اطلاع رسانی این شرکت ببینند که به طور مثال اگر یک کاربر اینترنت اهواز به اینترنت تهران متصل شده میزان این اتصال چند ثانیه بوده است.
به گفته آذری جهرمی، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به عنوان مرجع ناظر بر سرویس های ارتباطی اکنون درحال تلاش است تا با راه اندازی سامانه ای که در نهایت در اختیار عموم مردم قرار خواهد گرفت کیفیت سرویس های مختلف در درون یک شهر را به همراه قیمت تعیین کند.
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: سامانه مذکور به کاربران این امکان را خواهد داد تا با مراجعه به آن انواع سرویس هایی که در یک شهر ارایه می شوند را بشناسد، از رده بندی کیفیت آنها آگاه شده و با بررسی قیمت ها بهترین سرویس دهنده را انتخاب و از خدمات آن استفاده کند.
آذری جهرمی، عرصه رقابت و شفاف سازی را بهترین ابزار برای کنترل کیفیت دانست و گفت:زمانی که یک شرکت روز به روز از میزان کیفیت خدماتی که ارایه می دهد بکاهد، مردم از طریق سامانه های کنترلی می توانند ببینند و این حق را دارند که اپراتورهای خودرا تعویض کنند.
مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت ایران به فراهم شدن امکان جابجایی اپراتورتلفن همراه بدون نیاز به تغییر شماره تلفن همراه که در دولت یازدهم برقرارشد اشاره کرد و افزود: این امکان برای تلفن ثابت نیز فراهم شده است.
آذری جهرمی خاطرنشان کرد: اکنون امکانات لازم برای رقابت در این عرصه فراهم شده اما چیزی که لازم است به اطلاع مردم رسانده شود این است که آمار شفاف سازی ها باید اعلام شود که مسئول آن سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی است که پروژه ای در این بخش دارد.

*مرکز تبادل ترافیک زیرساخت شبکه ملی اطلاعات
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به اینکه مرکز تبادل ترافیک چه اثری بر بهبود وضعیت اینترنت دارد، گفت: مرکزتبادل ترافیک( NIX ان.آی.ایکس) مربوط به شبکه ملی اطلاعات و زیرساخت این شبکه است.
آذری جهرمی تاکید کرد: مرکزهای تبادل ترافیک باعث بهبود کیفیت سرویس های ویدیویی، سرویس های پرداخت الکترونیک، بانکداری و سرویس های مختلف در داخل کشورو در شبکه ملی اطلاعات خواهند شد.
مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت ادامه داد:مرکزهای تبادل ترافیک با توجه به اینکه مسیر یابی اینترنت را به صورت محلی انجام می دهد از عوامل موثر در افزایش کیفیت است اما لازمه این موضوع هم آن است که سرویس دهنده های محتوا و سرویس دهنده های خدمات دسترسی یعنی اپراتورهای ثابت و سیار برای استقرار تجهیزات خود در این مرکز ها اقدام کنند.
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به راه اندازی ششمین مرکز تبادل ترافیک در استان خوزستان در روزهای اخیر اشاره کرد و گفت: اکنون آن سرویس دهنده ها برای انتقال تجهیزات خود می توانند اقدام کرده و محتوای مورد درخواست کاربران بنابر مدل های اقتصادی به اینجا منتقل شده و اجازه نمی دهد ترافیک یک کاربر مستقر در استان خوزستان به تهران یا شیراز برود، این ترافیک بین سروری که در استان وجود دارد و کاربر تبادل می شود، بنابراین کیفیت آن به شدت افزایش خواهد یافت.
آذری جهرمی تاکید کرد: بنابراین تاثیر ان.آی.ایکس برای محتوای داخلی است.
مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت گفت: نکته دوم این است که برخی تولید کنندگان در درون استان وجود دارند که می خواهند تولید محتوا انجام دهند که سابق بر این به دلیل نبود مرکز ان.آی.ایکس مجبور بودند هزینه اتصال را به شبکه سراسری پرداخت کنند که سنگین بود. وقتی ان.آی.ایکس راه می افتد هزینه تولیدکننده محتوا برای اتصال به شبکه به صفر خواهد رسید.
آذری جهرمی افزود:علاوه براین یارانه ای داده می شود تا تولید کننده محتوا با هزینه کمتری محتوای خود را تولید کند، بنابراین این به گسترش محتوا در درون استان ها کمک خواهد کرد.
به گزارش ایرنا، پیشترمدیر عامل یک شرکت ارائه دهنده خدمات اینترنت پرسرعت گفت: به خاطر سیاست‌های توسعه‌ای وزارت ارتباطات دولت یازدهم برای رفع محدودیت‌هایی قدیمی و هم‌چنین رشد تقاضا در بازار اینترنت ، پهنای باند اختصاص یافته به هر کاربر در 4 سال گذشته نزدیک به 5 برابر شده است.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نظرسنجی
در انتخابات 8 تیرماه ریاست جمهوری شرکت خواهید کرد؟