نهادگرایی و ثبات سیاسی در فضای تازه

نهادگرایی و ثبات سیاسی در فضای تازه

دکتر ابراهیم متقی» حادثه سقوط بالگرد برخی از مقامات عالی سیاسی و راهبردی ایران بر اساس نشانه‌هایی از «ابهام امنیتی» تعریف می‌شود.
ايران و امريكا و ديپلماسي غيرمستقيم

ايران و امريكا و ديپلماسي غيرمستقيم

حسین ربیعی» مطابق ادعاها و شواهد، عرصه ميدان و ديپلماسي، هر دو هر به صورت غيرمستقيم توسط اين دو كشور و از طريق نمايندگان‌شان مديريت مي‌شود
چهارشنبه ۰۲ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 May 22
کد خبر: ۲۳۸۸۶
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۹

جای مسی، کفاشیان را مهار کنید!

این روزها همه به نوعی "دلواپس" هستند و هر اتفاقی که رخ می‌دهد، دلواپسی‌هایی را به همراه دارد مثل اخبار ناخوشایندی که از حال و روز تیم ملی فوتبال در آستانه حضور در جام جهانی به گوش می‌رسد.
تدبیر24: تیم های مختلف با برگزاری اردوها و بازی های تدارکاتی مختلف خود را آماده حضوردر بزرگ ترین فستیوال فوتبال دنیا می کنند اما اگر ما تا دیروز دغدغه اردهای کم و نداشتن بازی تدارکاتی را داشتیم، این روزها با یک مشکل عجیب مواجه شده ایم؛ لباس اعضای تیم ملی!
 
شاید از همان روزی که کارلوس کی روش با مسئولان شرکت آل اشپورت به مشکل خورد می شد پیش بینی روزهایی را داشت که سرمربی تیم ملی انتقادهایی از کیفیت البسه مطرح کند اما کمتر کسی فکر می کرد بحث لباس و کیفیتش به سوژه اصلی تیم ملی در آستانه حضور در برزیل تبدیل شود، به حدی که دیگر کسی بابت نداشتن بازی های تدارکاتی ابراز تاسف نمی کند و دیگر کسی نگران مهار لیونل مسی و یارانش نیست.
 
ملی پوشان فوتبال – خصوصا آنهایی که علاقه زیادی به کی روش دارند – پس از اردوی آفریقای جنوبی انتقادهای زیادی از کیفیت البسه و تعداد آنها مطرح کردند و حتی مدعی شدند که جنس لباس ها به گونه ای است که با یک بار شست و شو کوتاه می شود و یا اینکه مجبور بوده اند با یک دست گرمکن اردو را سر کنند.
 
زمانی فکر می کردیم به خاطر استفاده از برندی نه چندان مطرح در جام جهانی مورد مضحکه قرار بگیریم اما به ذهن مان نیز خطور نمی کرد که نداشتن لباس و اظهارات نسنجیده مسئولان فدراسیون فوتبال در حمایت از برند مذکور به سوژه ای برای تحقیر فوتبال ایران توسط رسانه های مختلف تبدیل شود.
 
این روزها رسانه های معتبر به بررسی آخرین وضعیت تیم های حاضر در جام جهانی می پردازند و اکثرشان وقتی به ایران می رسند، نه از پدیده هایی مثل سردار آزمون و جهانبخش می گویند و نه از آمادگی دژاگه. سوژه شان مصاحبه هایی است که همچنان نیز ادامه دارد.
 
بازیکنان از نداشتن لباس گله کردند و کفاشیان نیز از اینکه نباید لباس ها را با آب داغ شست تا کوتاه نشوند! نبی هم که سالهاست از فدراسیون دل نمی کند، بدش نمی آید مانند رئیس فدراسیون کمی بامزه باشد و معتقد است لباس ها کوتاه نشده اند بلکه بازیکنان تیم ملی رشد کرده اند. شاید به فکرشان هم نمی رسید که ممکن است این اظهارات نسنجیده به سوژه ای برای تحقیر فوتبال ایران تبدیل شود و برخی رسانه های خارجی با تمسخر به مسی بگویند که نباید در پایان بازی با ایران منتظر تعویض لباسش با ایرانی ها باشد چرا که همان یک دست را دارند.
 
وقتی مسئولان فدراسیون فوتبال چنین اظهاراتی را مطرح کردند امیدوار بودیم که از سوی وزارت ورزش در این خصوص موضع گیری شود اما زهی خیال باطل. شخص وزیر در مصاحبه ای اعلام کرد که البسه تیم ملی مشکلی ندارد و مشکل، سرمربی تیم ملی است. قطعا وقتی وزیر ورزش که اینگونه جو تیم ملی را در آستانه جام جهانی بهم بریزد توقعی از مسئولان فدراسیون فوتبال نمی رود.
 
دردسرهای مربوط به لباس به همینجا ختم نشده چرا که اخیرا برخی رسانه ها مدعی شدند که طرح یوزپلنگ روی پیراهن ها که گفته می شد مدت ها برای طراحی اش زمان هزینه شده، از سالها قبل در یکی از سایت های طراحی لباس موجود بوده و با هزینه ۱۲ دلار قابل خرید است.
 
گفته شده طرح مذکور در سال ۲۰۱۲ به ثبت رسیده و قطعا آن زمان قرار نبوده که به عنوان طرح اصلی روی پیراهن های ایران در جام جهانی استفاده شود و اکنون مشخص نیست منظور مدیران آلمانی آل اشپورت از صرف زمانی زیاد برای طراحی مناسب یوز ایرانی روی پیراهن ها چه بوده است.
 
اتفاق بدتر اینکه مسئولان فدراسیون برای حمایت از یوزپلنگ ایرانی مانور زیادی دادند اما بعدها مشخص شد تصویر طراحی شده روی پیراهن ها هیچ ارتباطی به یوزپلنگ ایرانی ندارد و برای یافتنش باید به آفریقا رفت!
 
جام جهانی به زودی آغاز می شود و اگر تا حالا نگران رویارویی با تیم های قدرتمند بودیم اکنون باید نگران باشیم مصاحبه های بامزه اعضای تیم ملی و مسئولان فدراسیون بیش از این باعث تمسخر فوتبال ایران نشود. امیدواریم کار به جایی نرسد که مجبور شویم به جای مسی، کفاشیان را مهار کنیم!
برچسب ها: تدبیر24
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: