نهادگرایی و ثبات سیاسی در فضای تازه

نهادگرایی و ثبات سیاسی در فضای تازه

دکتر ابراهیم متقی» حادثه سقوط بالگرد برخی از مقامات عالی سیاسی و راهبردی ایران بر اساس نشانه‌هایی از «ابهام امنیتی» تعریف می‌شود.
ايران و امريكا و ديپلماسي غيرمستقيم

ايران و امريكا و ديپلماسي غيرمستقيم

حسین ربیعی» مطابق ادعاها و شواهد، عرصه ميدان و ديپلماسي، هر دو هر به صورت غيرمستقيم توسط اين دو كشور و از طريق نمايندگان‌شان مديريت مي‌شود
چهارشنبه ۰۲ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 May 22
کد خبر: ۲۴۷۹۱
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۶
روابط عمومی اداره کل تشکل های اسلامی سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی

برگزاری جشنواره تشکل های دانشگاه آزاد در خراسان رضوی،شمالی و جنوبی

نخستین جشنواره آموزشی تشکل های اسلامی سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی در استان های خراسان رضوی ،‌شمالی و جنوبی به میزبانی واحد مشهد برگزار شد.
تدبیر24:  نماینده تام‌الاختیار رئیس دانشگاه آزاد در هیئت امنای استان‌های خراسان رضوی، شمالی و جنوبی در مراسم افتتاحیه این جشنواره از قرآن کریم به عنوان بهترین کتاب عالم  یاد کرد و گفت: هیچگاه از قرآن بهتر نخواهد آمد.
عبدالمجید حلمی با توجه به آیه « تعاونو علی البر والتقوی » بر تشکیل تعاون و همکاری و کار گروهی در سایه تشکل های اسلامی و سیاسی توسط دانشجویان تاکید کرد و گفت: همواره سیاست ما عین دیانت ما و دیانت ما عین سیاست ماست و این دو هرگز از هم جدا نیستند ، بنابراین رعایت اخلاق در سیاست ضروری است .
حلمی، سیاسی بازی را جدا از سیاسی بودن دانست و خواستار مطالعه دقیق در مفاهیم قرآنی ( بر و تقوی ) و استفاده درست از آن شد و با بیان اینکه در علم فیزیک اصلی به نام اصل جمع پذیری وجود دارد که در اجتماع،‌ قدرتی بیشتر از آن اجتماع پدید می آورد افزود: در قرآن نیز به صراحت به آن اشاره شده به طوری که با جمع شدن نیروها در کنار هم نیروی اضافه‌تر و قدرتمندتر ایجاد می‌شود .
وی ادامه داد : آیه  « یدا... مع الجماعه » نیز دلالت بر همین موضوع دارد به طوری که اگر گروهی، جمعی و یا تشکلی دور هم جمع شوند، دست خدا نیز به عنوان قدرتمندترین نیرو به آن ها اضافه خواهد شد و آن ها را یاری می رساند.
حلمی خطاب به دانشجویان تاکید کرد: با تعاون و همکاری با همدیگر همدل و همسو باشید و ضمن تلاش در راستای اهداف رسول الله، خوب درس بخوانید و در کارها تقوا پیشه کنید.
آیت الله معصومی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی نیز با توجه به ابعاد مختلف زندگانی حضرت رضا (ع) و دیگر ائمه و پیامبران الهی (علیهما السلام) عاقبت کار ستمگرانی چون مامون ، هارون و فرعون را یاد آور شد و دانشجویان و اساتید را به داشتن اخلاق خوب ، صداقت و درستی توصیه کرد.
حجت الاسلام سلطانی معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی هم با بیان اینکه از گذشته تاکنون حمایت خوبی از تشکل ها و هیئت های  دانشجویی صورت نگرفته است،‌ بزرگترین مشکل را بروکراسی اداری ، راههای سخت گرفتن مجوز و امضاهای متعدد و ... دانست و اظهار امیدواری کرد با تغییر مدیریت جدید دانشگاه ، شاهد رشد و شکوفایی در افزایش فعالیت و توانایی تشکل ها و هیئت های دانشجویی باشیم .
حامد خوانساری ،معاون آموزشی تشکل های سیاسی اجتماعی نیز در ادامه توضیحاتی را پیرامون چگونگی برگزاری کارگاه‌های پیش رو عنوان کرد و گفت: مدیریت جدید دانشگاه تاکید فراوانی بر فعالیتهای متنوع تشکل های دانشجویی با حفظ حقوق اساتید و دانشجویان دارد و تشکل ها با طرز فکرهای گوناگون در چارچوب نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران می توانند فعالیت کنند.
‌مجتبی منتظری مسئول تشکل‌های اسلامی سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی هم در ابتدای این مراسم برنامه های کارگاه دو روزه را اعلام و ابراز امیدواری کرد که این دوره موجب برکات و رشد بیش از پیش فعالان دانشجویی شود.
نخستین جشنواره آموزشی تشکل های اسلامی سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی استان های خراسان رضوی ،‌شمالی و جنوبی با حضور آیت الله معصومی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی، دکترحلمی نماینده تام الاختیار رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در هیئت امنای استان‌های خراسان رضوی، شمالی و جنوبی، حجت‌الاسلام سلطانی معاون نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی، حجت‌الاسلام فردوسی پور معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد، حامدخوانساری معاون آموزشی و حامد صالح آبادی معاون اطلاع رسانی اداره کل تشکل های اسلامی سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی،‌ مجتبی منتظری نماینده ریاست دانشگاه در هیات نظارت بر تشکل‌های اسلامی سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی و تنی چند از مسئولان واحد مشهد در محل سالن همایش مرکز رفاهی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد برگزار شد.
 
نخستین جشنواره آموزشی تشکل های اسلامی سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی استان های خراسان رضوی ،‌شمالی و جنوبی که از صبح امروز کار خود را در واحد مشهد آغاز کرده است تا فردا ادامه دارد.
برچسب ها: تدبیر24
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: