نهادگرایی و ثبات سیاسی در فضای تازه

نهادگرایی و ثبات سیاسی در فضای تازه

دکتر ابراهیم متقی» حادثه سقوط بالگرد برخی از مقامات عالی سیاسی و راهبردی ایران بر اساس نشانه‌هایی از «ابهام امنیتی» تعریف می‌شود.
ايران و امريكا و ديپلماسي غيرمستقيم

ايران و امريكا و ديپلماسي غيرمستقيم

حسین ربیعی» مطابق ادعاها و شواهد، عرصه ميدان و ديپلماسي، هر دو هر به صورت غيرمستقيم توسط اين دو كشور و از طريق نمايندگان‌شان مديريت مي‌شود
پنجشنبه ۰۳ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 May 23
کد خبر: ۶۵۹۴۷
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۱

عقلای اصولگرا خودشان را کنار نکشند

تدبیر24:  یک فعال سیاسی و استاد دانشگاه با اشاره به اینکه منتقدان توافق هسته ای به خوبی می‌دانند که پایان منازعات هسته ای با نظام بین الملل، چطور افتاده است، گفت:منتقدان توافق هسته ای کاملا نسبت به پایان منازعات هسته ای واقف هستند اما چون بنا را بر سیاه نمایی گذاشته‌اند تا به زعم خود وجهه دولت را خدشه دار کنند، مسئله‌ای به این مهمی (اراده‌نظام برای تفاهم با ۱+۵) را به روی خودشان نمی‌آورند تا بتوانند تحرکات سیاسی  خودشان را همچنان ادامه بدهند.

احمد شیرزاد در گفت و گو با خبرنگار آستان گفت:منتقدان توافق هسته ای خواهند هدف‌های سیاسی خود را محقق شده ببینند. این در حالی است که اگر انتقاد، انتقادی دلسوزانه و بر اساس نظرات کار‌شناسی باشد دولت باید حتما در مقام پاسخگویی برآید.

این فعال سیاسی در ادامه بیان کرد: طبیعی است که آگاهان جریان اصولگرایی، با در نظر گرفتن منافع ملی از سیاست‌های هسته‌ای دولت یازدهم دفاع ‌کنند و به همین دلیل شاهد هستیم که بیشتر دلسوزان این جریان برجام را توافقی در راستای اهداف نظام و کشور تلقی می‌کنند.

وی تاکید کرذ: توصیه من به چهره‌هایی چون علی لاریجانی و دیگر عقلای اصولگرایی این است که خودشان را کنار نکشند و نسبت به نقدهای تخریب کننده واکنش لازم را نشان بدهند تا تحرکات منفی، تاثیر هزینه‌سازی به فضای تصمیم گیری نگذارد.

وی همچنین در پاسخ به این پرسش که " توافق هسته ای چقدر می‌تواند نقطه شروعی برای تعامل با دنیا باشد" اظهار داشت: خیلی  یعنی حتما باید این اتفاق بیفتد تا هم جمهوری اسلامی بتواند منافعش را عملی شده ببیند و هم اینکه جهان از طریق رابطه با ایران هدف‌های خودش را پیگیری کند.

احمد شیراز در پایان سخنانش گفت: ایران باید با الگو قرار دادن مذاکره‌های نفسگیر هسته‌ای که در ‌‌‌نهایت به نتیجه مثبت منجر شد، سعی کند که مشکلات دیگر با نظام بین الملل را حل کند تا از این طریق بتوانیم شاهد فضایی مطلوب‌تر برای اجرایی کردن برنامه‌های راهبردی در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی وغيره باشیم.

منبع:آستان

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: