شاید بزودی مثلاً ببینیم روی تابلوی تبلیغاتی نوشته«شاپور! یادت نره سر راه زغال و تنباکو بخری».تلویزیون هم پیشدستی کرده و هنگام پخش بازیهای فوتبال خارجی، با نرم افزار، تبلیغات خودش را روی تابلوهای تبلیغاتی میگذارد، مثلاً وسط بازی بارسلونا و والنسیا ناگهان روی تابلوهای تبلیغاتی کنار زمین در نیوکمپ مینویسند: «فروش پاییزی ویژه اطلس پود آغاز شد!».
فریده خلعتبری با بیان اینکه ۱۷ سال است در نمایشگاههای خارجی کتاب شرکت کرده و تا به حال ۱۴۰۰ عنوان کتاب ایرانی را به ۳۰ کشور دنیا فروخته است، حضور رسمی ایران را در نمایشگاههای خارجی کتاب، با شکل و شمایل فعلی، بینتیجه میداند.
محمود معتقدی میگوید: سرگذشتنامهنویسی از نظر فرهنگی مهم است اما در جامعه ما جدی گرفته نشده است.
ژانویسی در ادبیات ایران کمتر مورده توجه بوده؛ برخی آن را مفید دانسته و از آن دفاع میکنند، برخی هم آن را مضر میدانند و به این جریان خوشبین نیستند.
بیژن نفیسی دربارهی خروجی نمایشگاه مطبوعات معتقد است: اصولا نمایشگاه باید محلی برای حضور مردم و چالش بین آنها و رسانهها شود تا اگر بحث، انتقاد یا سوالی دارند مطرح کنند و رسانهها هم خواستههای مردم را پویاتر دنبال و نیازهایشان را برآورده کنند که این را در نمایشگاه نمیبینیم. نمایشگاه مطبوعات حتی به بازتاب جریاناتی که در دل خودش رخ داد هم نپرداخت.
یک استاد ارتباطات اظهار کرد: ارائه قانون سازمان نظام رسانهای از سوی حکومت و نه خود روزنامهنگاران، رسانههای کشور را به شکل محترمانهای محدود میکند.
یک ناشر با بیان اینکه افکارمان درباره حضورهای جهانی کتاب هنوز رشدیافته نیست، معتقد است عملکردهای دولتی هزینههای میلیاردی را از بین برده و تنها رزومهای برای مدیران بهجا گذاشته؛ اما با این وجود، هر حضور ناشران ایرانی در عرصههای بینالمللی، مغتنم است.
پژمان بازغی در رابطه با حضور در فیلم سینمایی "آهوی پیشونی سفید2" در نقش "بل بله"، از ایفای نقش در اثری مختص به کودک و نوجوان و تجربه سبک جدیدی از بازی در این اثر، ابراز خرسندی کرد و آن را جزو افتخارات خود در عرصه فیلم و سریال دانست.
شاید اگر عناصر منافقین در امر بازنگری و تغییر در نامهها با عراقیها همکاری نمیکرد یا به عبارت بهتر دخالتی نداشتند، عراقیها هرگز توان دسترسی به اسرار اسراء را نداشتند و قادر به رمز گشایی نامههای اسارت نبودند.