ایران و آمریکا؛ دیپلماسی در آینه تاریخ و آزمون آینده

ایران و آمریکا؛ دیپلماسی در آینه تاریخ و آزمون آینده

مینو خالقی - «صلح پایدار تنها زمانی ممکن است که طرفین به هزینه‌های تنش‌آفرینی بیشتر از منافع آن بیندیشند»، شاید بیش از هر زمان دیگری درباره رابطه ایران و آمریکا، خصوصا در شرایط فعلی، مصداق داشته باشد.
روندها و چشم‌‌‌انداز اقتصاد دیجیتال در ۲۰۲۵

روندها و چشم‌‌‌انداز اقتصاد دیجیتال در ۲۰۲۵

محمدمهدی محمدی - اقتصاد دیجیتال با تعریف سازوکارهای اقتصادی مبتنی بر داده و فناوری، به یکی از مهم‌ترین عناصر ساختار اقتصادی جهانی تبدیل شده است. این مفهوم نه تنها شامل تجارت الکترونیک می‌شود، بلکه به تمامی ابعاد استفاده از فناوری‌های دیجیتال در زندگی روزمره، از مبادلات مالی تا ارتباطات، پرداخته و تأثیر قابل توجهی بر رفتارهای اجتماعی، فرآیندهای مدیریتی و ساختارهای زیرساختی جوامع دارد. با پیشرفت‌های مداوم و ظهور فناوری‌های نوآورانه، به‌ویژه در حوزه‌های هوش مصنوعی، بیگ دیتا، اینترنت اشیاء و بلاک‌چین، تحولات عمیق‌تری در بازارهای جهانی و شکل‌گیری مدل‌های کسب‌وکار جدید مشاهده می‌شود.
دوشنبه ۲۰ مرداد ۱۴۰۴ - 2025 August 11
کد خبر: ۹۴۴۲۸
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۴

اظهارات پژمان بازغی درباره‌ یک نقش

پژمان بازغی در رابطه با حضور در فیلم سینمایی "آهوی پیشونی سفید2" در نقش "بل بله"، از ایفای نقش در اثری مختص به کودک و نوجوان و تجربه سبک جدیدی از بازی در این اثر، ابراز خرسندی کرد و آن را جزو افتخارات خود در عرصه فیلم و سریال دانست.

تدبیر24»این بازیگر در گفت‌وگو با ایسنا با اعتقاد به اینکه "سیدجواد هاشمی به عنوان فردی که سال‌ها عمر خود را با کودکان سپری کرده توانسته در این اثر همچون "آهوی پیشونی سفید1" ارتباط خوبی با آن‌ها برقرار کند"، تاکید کرد: شاهد این مُدعا اظهارات دخترم است چراکه پس از تماشای "آهوی پیشونی سفید1" از من خواست اگر پیشنهاد بازی در فصل‌های بعدی را داشتم حتما بپذیریم.

بازغی اضافه کرد: حتی بازیگرانی همچون اکبر عبدی، رضا رویگری، آتیلا پسیانی، محمود جعفری و حسین محب اهری نیز بازیگری را با کار کودک آغاز کرده‌اند.

او با انتقاد از مهجوریت ساخت فیلم برای کودکان و نوجوانان، بر نیاز مبرم جامعه به این دست از آثار تاکید کرد و گفت: خط کشی در سینما معنا ندارد و بازیگران باید هر نوع سبک و جنس بازی را تجربه کند.

این بازیگر سینما و تلویزیون همچنین در رابطه با همکاری با سیدجواد هاشمی در این اثر، توضیح داد: هاشمی به واسطه حضور دائمی در صحنه، شناخت و تسلط بسیار خوبی در فیلمسازی دارد و از آنجا که خودش خالق کارکترهای این کار بوده، به خوبی می‌تواند آنها را برای بازیگران تعریف کند، ضمن آنکه این پروژه برای من بسیار جدی است و با جدیت نقش خاص و متفاوت "بل بله"، را بازی می‌کنم.

وی از بی‌توجهی مسئولان و منتقدان و حتی مخاطبان به آثار کودک در جشنواره‌ای همچون فستیوال فیلم فجر انتقاد کرد و افزود: این بی‌توجهی در حالی صورت می‌گیرد که راضی کردن مخاطب کودک و ساخت فیلم برای آن‌ها به فضاسازی، گریم، طراحی صحنه و لباس متفاوت نیاز دارد و تولید آن به مراتب از کار بزرگسال سخت‌تر بوده و زحمات بیشتری نیز برای گروه تولید به همراه دارد.

این بازیگر اظهارکرد: پرمخاطب‌ترین فیلم‌های جهان انیمشین‌هایی در ژانر کودک هستند اما در ایران نه تنها آثاری به طور منسجم برای کودکان ساخته نمی‌شود بلکه سالن سینمایی مختص به کودکان نیز وجود ندارد اما امیدوارم کانون پرورش فکری کودک و نوجوان چنین سینماهایی را به‌زودی راه بی‌اندازد.

بازغی با اشاره به اینکه دولت‌ها باید برای ارائه خوراک فرهنگی به نسلی که قرار است سکان جامعه را در آینده در دست بگیرد هزینه کنند، این کار را وظیفه آن‌ها دانست و گفت: مبنای نوشتاری فیلم "آهوی پیشونی سفید2" بر اساس خیر و شر است که می‌تواند کودک و نوجوان را متاثر کرده و بر آن‌ها تاثیر ‌گذارید و معتقدم بچه‌ها با آن ارتباط بر قرار خواهند کرد.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: