وی با اشاره به پیشتازی استان یزد در بحث کنکور و مسائل علمی، افزود: تلاش برای پیشتازی در مسائل علمی و تربیت اسلامی از جمله ویژگی های مدیریت آموزشی در استان یزد است.
معاون ستاد همکاریهای حوزههای علمیه و وزارت آموزش و پرورش، گفت: تمرکز زدایی راه پسندیده برای مسئله محوری و استفاده از ظرفیتهای بومی و محلی است.
این مقام مسئول در ادامه با اشاره به اینکه حوزههای علمیه پاسخگوی همه بخشهای مختلف کشور و همه دستگاهها نیست، تصریح کرد: در کشور بالغبر 60 هزار مسجد،تکیه و حسینیه داریم که نیاز به روحانیت و حوزه دارند.
درودی با بیان اینکه حوزههای علمیه کشور با تمام ظرفیت خود توان پاسخگویی به نیاز آموزش و پرورش کشور را ندارد، خاطرنشان کرد: قریب به 106 هزار مدرسه در کشور وجود دارد.
معاون ستاد همکاریهای حوزههای علمیه و وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه در هیچ نقطهای از کشور شاهد عدم حضور آموزش و پرورش نیستیم، افزود: در کشور بالغبر 110 مدرسه یک دانشآموزی وجود دارد و این امر بیانگر آن است که هیچ نقطهای در کشور وجود ندارد که یک دانشآموز باشد ولی مدرسه وجود نداشته باشد .
وی با بیان اینکه فرصتی برای فعالیتهای تربیتی در برنامه درسی ما دیده نشده، گفت: یک چاره اساسی در این رابطه این است که به سراغ منابع پایدار آموزش و پرورش برویم یعنی توانمندسازی منابع پایدار و رسمی آموزش و پرورش را لحاظ کنیم.
این مقام مسئول با بیان اینکه تقویت زیرساختها با استفاده از ظرفیتهای استانی در دستور کار قرار گیرد، گفت: توانمندسازی نیروهای موجود در دانشگاه فرهنگیان از دیگر ضروریات است که رهبر معظم انقلاب نیز نسبت به این مسئله تأکید داشتند و فرمودند«محور تحول نیروی انسانی است» اگر ما نیروی انسانی آموزش و پرورش را هدفگذاری کنیم که توانمند شوند و اینها را متناسب با اهداف تعریفشده انجام دهیم، بسیاری از مشکلات حل میشود.