آموزش کودکان برای فردای بهتر سرزمین

آموزش کودکان برای فردای بهتر سرزمین

شینا انصاری - روز جهانی و هفته ملی کودک فرصتی است برای پرداختن به دغدغه‌ها، مشکلات، بحران‌ها، علاقه‌مندی‌ها و حقوق کودکان، این جوانه‌های زندگی و امیدهای آینده. کودکان در نقاط زیادی از دنیا در حالی اولین قربانی سیاست، فقر، خشونت و جنگ هستند
جهان در آستانه‌ی بازچینش رقابت

جهان در آستانه‌ی بازچینش رقابت

محمدمهدی محمدی-رقابت‌پذیری در سال ۲۰۲۵ تنها یک رتبه‌بندی نیست، بلکه نمایی است از آنچه جهان به سمتش می‌رود: ثبات، شفافیت، و هوشمندی سیاست. کشورمان اگر بخواهد سهمی در آینده اقتصادی جهان داشته باشد، باید نه‌تنها در زمره بازیگران مهم این تغییر جهانی و همکار در سازمان های جدید بین اللملی قرار بگیرد، بلکه باید طراح مسیر خود با پایبندی به موازین و استراتژی های خود باشد. مسیری که از درون طراحی، اصلاح و اجرا می‌شود، نه از بیرون تحمیل.
چهارشنبه ۱۴ آبان ۱۴۰۴ - 2025 November 05
کد خبر: ۱۰۰۳۸۸
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۴

دریافت کارت ملی هوشمند نیازی به تعویض شناسنامه ندارد

سخنگوی سازمان ثبت‌احوال با بیان اینکه تعویض شناسنامه برای دریافت کارت ملی هوشمند، الزامی نیست، گفت: کسی که شناسنامه‌اش مستعمل و کهنه شده یا تغییراتی هویتی داشته باشد، بایستی برای ثبت‌نام کارت ملی هوشمند نسبت به تعویض شناسنامه اقدام کند.
تدبیر24»سیف‌الله ابوترابی  با بیان اینکه تعویض شناسنامه برای دریافت کارت ملی هوشمند اجباری نیست، اظهار کرد: اگر شناسنامه‌ای مستعمل و کهنه شده ویا فرد در هویتش تغییراتی ایجاد شده باشد،بایستی فرد برای دریافت کارت ملی هوشمند نسبت به تعویض شناسنامه اقدام کند.در حقیقت این مستعمل شدن و تغییر هویت شناسنامه شامل ناخوانایی،کم رنگ شدن شناسنامه، پارگی عکس ، تغییر نام و نام‌خانوادگی و امور هویتی است.در غیر این صورت تعویض شناسنامه برای اخذ کارت ملی هوشمند الزامی نیست.

وی در ادامه درباره مدت زمان تعویض شناسنامه برای متقاضیان آن افزود: تعویض شناسنامه در شهرستان‌ها از یک تا سه روز و در تهران نیز  کمتر از یکماه خواهد بود. البته در تلاش هستیم که این زمان را در تهران به یک هفته کاهش دهیم.

ابوترابی در ادامه همچنین به ایستگاه‌های سیار برای ثبت نام کارت ملی هوشمند نیز اشاره کرد و گفت: در مراکز نگه‌داری سالمندان درخواست ایستگاه سیار داده می‌شود و این ایستگاه‌ها در این مراکز مستقر می‌شوند؛ اما برای خانواده‌های که سالمند در خانه دارند و امکان خروج آنها از خانه وجود ندارد هم استقرار این ایستگاه‌های سیار بایستی با هماهنگی دفاتر پست محله باشد.

سخنگوی سازمان ثبت احوال اضافه کرد: در این شرایط ابتدا بایستی مراحل تکمیل ثبت‌نام برای این افراد صورت گیرد و سپس با هماهنگی با یکی از دفاتر پست محل زندگیشان، درخواست ایستگاه سیار داده شود و در نهایت پست، ایستگاه‌های سیار را برای این افراد می‌فرستد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: