آموزش کودکان برای فردای بهتر سرزمین

آموزش کودکان برای فردای بهتر سرزمین

شینا انصاری - روز جهانی و هفته ملی کودک فرصتی است برای پرداختن به دغدغه‌ها، مشکلات، بحران‌ها، علاقه‌مندی‌ها و حقوق کودکان، این جوانه‌های زندگی و امیدهای آینده. کودکان در نقاط زیادی از دنیا در حالی اولین قربانی سیاست، فقر، خشونت و جنگ هستند
جهان در آستانه‌ی بازچینش رقابت

جهان در آستانه‌ی بازچینش رقابت

محمدمهدی محمدی-رقابت‌پذیری در سال ۲۰۲۵ تنها یک رتبه‌بندی نیست، بلکه نمایی است از آنچه جهان به سمتش می‌رود: ثبات، شفافیت، و هوشمندی سیاست. کشورمان اگر بخواهد سهمی در آینده اقتصادی جهان داشته باشد، باید نه‌تنها در زمره بازیگران مهم این تغییر جهانی و همکار در سازمان های جدید بین اللملی قرار بگیرد، بلکه باید طراح مسیر خود با پایبندی به موازین و استراتژی های خود باشد. مسیری که از درون طراحی، اصلاح و اجرا می‌شود، نه از بیرون تحمیل.
چهارشنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۴ - 2025 October 15
کد خبر: ۱۰۰۳۸۹
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۵

تشکیل اتاق فکر نشاط افزایی در مدارس

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه مدیریت فضای تربیتی مأموریت اصلی معاونت پرورشی و فرهنگی است، گفت: به دنبال ایجاد روحیه نشاط و شادابی در فضای مدارس هستیم و اتاق فکرهایی در این زمینه تشکیل داده‌ایم.
تدبیر24»علیرضا کاظمی با تاکید بر اینکه کار ما در حوزه پرورشی مدیریت فضای تربیتی است، اظهار کرد: اولویت نخست بنده در این معاونت، توسعه و ترویج فرهنگ اقامه نماز، قرآن و عترت است.

وی افزود: ما این شعار را با نگاه عملیاتی مطرح می‌کنیم و به این نکته توجه داریم که روح حاکم بر سند تحول بنیادین، تربیتی است و مأموریت ما مدیریت مسائل تربیتی در آموزشگاه‌ها و استفاده از همه عناصر برای تحقق تعلیم و تربیت است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه نماز و قرآن محور تربیت هستند، گفت: نماز ستون دین است و طبق معارف اسلامی و قرآنی معتقدیم نماز بازدارنده از بدی‌هاست و ما باید برای برپایی نماز و امر به معروف و نهی از منکر تلاش کنیم.

کاظمی با اشاره به افزایش نشاط در محیط‌های دانش آموزی عنوان کرد: ما به دنبال ایجاد روحیه نشاط و شادابی در فضای مدارس هستیم و اتاق فکرهایی در این زمینه تشکیل داده‌ایم و در حال کار، بر روی آن هستیم. راه عبور از چالش‌ها ارائه راهکارهای نوین است و باید بر روی مدیریت تربیتی و تغییر مدل‌های آن متمرکز شویم.

وی ادامه داد: اگر قرار باشد طبق سند تحول بنیادین چرخشی در نظام تعلیم و تربیت رخ دهد مسئولیت اصلی بر دوش معاونت پرورشی و فرهنگی است و برای رسیدن به اهداف سند باید چابک سازی سازمانی، کاهش حجم برنامه‌های تمرکزگرا، تقویت نیروی انسانی و ارتقای ظرفیت‌های موجود را مدنظر قرار داد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: