ایران و آمریکا؛ دیپلماسی در آینه تاریخ و آزمون آینده

ایران و آمریکا؛ دیپلماسی در آینه تاریخ و آزمون آینده

مینو خالقی - «صلح پایدار تنها زمانی ممکن است که طرفین به هزینه‌های تنش‌آفرینی بیشتر از منافع آن بیندیشند»، شاید بیش از هر زمان دیگری درباره رابطه ایران و آمریکا، خصوصا در شرایط فعلی، مصداق داشته باشد.
روندها و چشم‌‌‌انداز اقتصاد دیجیتال در ۲۰۲۵

روندها و چشم‌‌‌انداز اقتصاد دیجیتال در ۲۰۲۵

محمدمهدی محمدی - اقتصاد دیجیتال با تعریف سازوکارهای اقتصادی مبتنی بر داده و فناوری، به یکی از مهم‌ترین عناصر ساختار اقتصادی جهانی تبدیل شده است. این مفهوم نه تنها شامل تجارت الکترونیک می‌شود، بلکه به تمامی ابعاد استفاده از فناوری‌های دیجیتال در زندگی روزمره، از مبادلات مالی تا ارتباطات، پرداخته و تأثیر قابل توجهی بر رفتارهای اجتماعی، فرآیندهای مدیریتی و ساختارهای زیرساختی جوامع دارد. با پیشرفت‌های مداوم و ظهور فناوری‌های نوآورانه، به‌ویژه در حوزه‌های هوش مصنوعی، بیگ دیتا، اینترنت اشیاء و بلاک‌چین، تحولات عمیق‌تری در بازارهای جهانی و شکل‌گیری مدل‌های کسب‌وکار جدید مشاهده می‌شود.
شنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۴ - 2025 August 02
کد خبر: ۱۰۰۴۰۶
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۳

رویکرد ما پس گرفتن حقوق آموزش و پرورش است

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و مشارکت‌های مردمی از درآمد ۱۶۰۰ میلیارد تومانی حاصل از اجرای قانون شوراهای آموزش و پرورش در سال ۹۵ خبر داد.
تدبیر24»مجتبی زینی وند امروز شنبه ۲۳ دی ماه در نشستی با رسانه‌ها با موضوع بزرگداشت هفته شوراهای آموزش و پرورش اظهار کرد: معتقدیم با اجرای درست قانون شوراهای آموزش و پرورش و با ایجاد همگرایی و هم‌افزایی بین مدیران دستگاه‌های دولتی، گروه‌های مردمی و مسئولان آموزش و پرورش می‌تواند بازکننده گره‌های بسیاری از مشکلات آموزش و پرورش باشند.
 
وی افزود: قانون شوراهای آموزش و پرورش بهترین جایگاه برای تجلی کمک همه دستگاه‌ها و بهترین مرجع تصمیم‌گیری بر اساس شرایط منطقه‌ای و محلی است. این قانون می‌تواند ظرفیت‌های پیدا و پنهان هر منطقه را به خدمت آموزش و پرورش درآورد. 
 
رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و مشارکت‌های مردمی یکی از چالش‌های موجود در اجرای قانون شوراها را وجود نگاه غیرعلمی در مشارکت دستگاه‌ها و نهادهای دولتی و گروه‌های مردمی دانست و افزود: انتظار ما از صاحب‌نظران و اصحاب قلم و اندیشمندان این است که درباره مشارکت در دستگاه تعلیم و تربیت فرهنگسازی و در شناساندن قانون شوراهای آموزش و پرورش به جامعه کمک کنند.

رویکرد ما استیفای حقوق آموزش و پرورش است

وی با اشاره به اینکه در دوران مسئولیت خود در مقام ریاست سازمان مدارس و مراکز غیردولتی رویکرد عمده را بر استیفای حقوق آموزش و پرورش قرار داده است گفت: عمل به قانون شوراهای آموزش و پرورش و توجه جدی به مفاد آن در زمان مسئولیت من در سازمان در دستور کار قرار داشته و وزیر آموزش و پرورش هم بر اجرای این قانون تاکید دارد. مصداق تلاش در اجرای قانون شوراها تدوین شیوه‌نامه اجرایی شوراهای آموزش و پرورش در مواد مربوط به شهرداری‌هاست. در بسیاری استان‌ها قانون به‌صورت حدی عمل شده است.

زینی وند درباره مصوبات شوراهای آموزش و پرورش گفت: تا پایان سال ۹۵ در شوراهای آموزش و پرورش ۳۲۹۶۸ مصوبه داشتیم که ۲۸۱۵۸ مصوبه اجرایی شده است. از این تعداد ۷۴۷۶ مصوبه آموزشی بود که ۶۵۲۹ مصوبه اجرایی شد. همچنین ۶۸۷۰ مصوبه پرورشی داشتیم که ۶۶۸۰ مصوبه اجرایی شده است.

درآمد سال ۹۵ نصف درآمد سال ۹۴ بوده است

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و مشارکت‌های مردمی با اشاره به درآمدهای حاصل از اجرای قانون شوراها از محل بند ۳ ماده ۱۳ مربوط به عوارض شهرداری ها گفت: در سال ۹۴ درآمد ما از محل عوارض شهرداری ها ۱۳۷ میلیارد تومان و در سال ۹۵ حدود ۷۷ میلیارد تومان بوده است. امسال قطعا وضعیت بهتری خواهیم داشت.

درآمد شوراها کجا خرج شده است

زینی وند در ادامه رقم درآمد حاصل از اجرای قانون شوراها در بندهای مختلف را قرائت کرد و گفت: مجموعا ۱۶۰۰ میلیارد تومان درآمد حاصل از اجرای قانون شوراها در سال ۹۵ بود که در دو قسمت عمده هزینه شده است. یکی درآمد حاصل از کمک اولیا به مدارس بود که در همان مدرسه هزینه شد و مابقی در توسعه و تجهیز و احداث مدارس در سراسر کشور صرف شده است.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: