بازی دوسر باخت برای جامعه و نظام سیاسی

بازی دوسر باخت برای جامعه و نظام سیاسی

بهاره آروین» مشکل از تعداد ثبت‌نام‌کنندگان اولیه نیست و در دیگر ممالک هم اوضاع کم‌وبیش به همین منوال است. مشکل در ساختاری است که قرار است کاهش این تعداد اولیه به تعدادی محدود و قابل قبول برای برگزاری انتخابات را امکان‌پذیر کند
نامزدهای انتخابات باید پاسخ دهندمساله اصلی آنان حجاب و گشت ارشاد است یا معیشت و فقر

نامزدهای انتخابات باید پاسخ دهندمساله اصلی آنان حجاب و گشت ارشاد است یا معیشت و فقر

شهیندخت مولاوردی» نامزدها باید پاسخ بدهند مساله اصلی برای آنها حجاب و گشت ارشاد است یا اینکه معیشت، زنانه شدن فقر، زنانه شدن اعتیاد، زنانه شدن آسیب‌های اجتماعی، زنانه شدن ایذر، زنانه شدن سالمندی و... هم برای آنها دارای اهمیت است.
دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 17
کد خبر: ۱۰۰۴۲۴
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۳

ایجاد محدودیت برای تدریس

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: هیچ مدرسه دولتی یا غیر دولتی حق ندارد در ساعات رسمی که آموزش و پرورش مصوب کرده، درس دیگری را تدریس کند.

تدبیر24»سید حمایت میرزاده در گفت‌وگو با ایسنا درباره خبری مبنی بر حذف درس زبان انگلیسی از مقطع دوره ابتدایی گفت: تدریس زبان انگلیسی در دوره ابتدایی در برنامه درسی مدارس دولتی و غیر دولتی وجود نداشته است، البته اگر در خارج از ساعات رسمی مصوب آموزش و پرورش یا فوق برنامه‌ها دروس مختلفی مانند تقویتی تدریس شود، مغایرتی با قانون ندارد.

وی افزود: اما بحث در مورد ساعات رسمی است که مدارس دایر می‌باشد و باید برنامه‌های تدوین شده آموزش و پرورش تدریس شود، بنابراین مدارس چه دولتی یا غیر انتفاعی حق ندارند زبان انگلیسی یا هر زبان دیگری را خلاف چارچوب آموزش و پرورش آن هم برای دوره‌ ابتدایی در برنامه کاری خود در ساعات رسمی قرار دهند. 

این عضو هیئت رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس همچنین بیان کرد: این احتمال وجود دارد که مسئولان آموزش و پرورش در بررسی‌های خود مشاهده‌ کرده‌اند که برخی از مدارس غیر انتفاعی پا را از گلیم فراتر گذاشته و جدای از وظایف رسمی و دروس رسمی خود براساس چارت تعریف شده اقدام به تدریس زبان انگلیسی کرده‌اند و چون غیر قانونی بوده، چنین مساله‌ای مطرح شده است.

نماینده مردم گرمی در مجلس یادآور شد: البته در دوره راهنمایی یا متوسطه نیز طبق برنامه  مصوب آموزش وپرورش زبان در مدارس تدریس می‌شود اما قانونا نباید در ساعات رسمی مدارس ابتدایی برخلاف مصوبه آموزش و پرورش درسی، غیر از دروس رسمی تدریس شود.

برچسب ها: تدبیر24 تدریس
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: