وی افزود: اهدافی داریم که کمک کننده است تا امکان نظارتی دستگاهها تقویت شود.
مدیرکل مدارس غیردولتی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه دومین برنامه ما ساماندهی پیش دبستانی هاست عنوان کرد: صدور مجوز پیش دبستانی ها به این سازمان محول شده است و همزمان در اسفند ماه کلیه مراکز پیش دبستانی مستقل و یا آنها که در مدارس مستقرند تحت پوشش و شناسایی قرار میگیرند و روی بحث تعیین صلاحیت مربیان قدم برداشته و روی محتوای آن ها نیز نظارت می کنیم.
تهرانیان ادامهداد: تکلیف سیاستی دیگر مهارت محوری در مدارس است. تلاش میکنیم در تغییر رویکرد نظام تئوریکال به نظام مهارت محور پیشتاز باشیم و امیدواریم بتدریج روند مدارس غیردولتی و سپس مدارس دولتی را اصلاح کنیم.
وی افزود: امروز دغدغه در حوزه کسب و کار وجود دارد و فارغالتحصیلان مهارتهای لازم برای ورود به حوزه اشتغال ندارند. اخیرا با اتحادیه کسب و کار مجازی رایزنیهایی داشتیم و امیدواریم شاهد ورود عملی به حیطه اشتغال باشیم.
به گزارش ایسنا، گودرز شاهمرادی، مدیر دفتر آموزش از راه دور وزارت آموزش و
پرورش نیز با بیان اینکه در بند 18 ماده 8 قانون شوراها به تلاش در گسترش
آموزش و پرورش و آموزش افراد لازم التعلیم تاکید شده است اظهار کرد: اکنون
1615 واحد آموزشی از راه دور داریم که 173هزار و 143 نفر در آن مراکز ثبت
نام کرده و مشغول تحصیل اند و تلاش های خوبی برای تقویت این مراکز صورت
گرفته است.
وی با اشاره به ترسیم 20 اولویت کاری در این حیطه گفت: تلاش برای افزایش پوشش تحصیلی اولین اولویت است و همه مناطق میتوانند از ظرفیت آموزش از راه دور برای افزایش نرخ پوشش استفاده کنند.
وی با اشاره به برگزاری دورههای آموزشی آنلاین برای تقویت آموزش به دانش
آموختگان گفت: مدارس در پایان سال بر اساس 11شاخص مورد ارزیابی قرار گرفته و
برای آنها کارنامه عملکرد صادر می شود.