آموزش کودکان برای فردای بهتر سرزمین

آموزش کودکان برای فردای بهتر سرزمین

شینا انصاری - روز جهانی و هفته ملی کودک فرصتی است برای پرداختن به دغدغه‌ها، مشکلات، بحران‌ها، علاقه‌مندی‌ها و حقوق کودکان، این جوانه‌های زندگی و امیدهای آینده. کودکان در نقاط زیادی از دنیا در حالی اولین قربانی سیاست، فقر، خشونت و جنگ هستند
جهان در آستانه‌ی بازچینش رقابت

جهان در آستانه‌ی بازچینش رقابت

محمدمهدی محمدی-رقابت‌پذیری در سال ۲۰۲۵ تنها یک رتبه‌بندی نیست، بلکه نمایی است از آنچه جهان به سمتش می‌رود: ثبات، شفافیت، و هوشمندی سیاست. کشورمان اگر بخواهد سهمی در آینده اقتصادی جهان داشته باشد، باید نه‌تنها در زمره بازیگران مهم این تغییر جهانی و همکار در سازمان های جدید بین اللملی قرار بگیرد، بلکه باید طراح مسیر خود با پایبندی به موازین و استراتژی های خود باشد. مسیری که از درون طراحی، اصلاح و اجرا می‌شود، نه از بیرون تحمیل.
چهارشنبه ۱۴ آبان ۱۴۰۴ - 2025 November 05
کد خبر: ۱۰۰۴۴۶
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۸

آمار دقیق از معلمان حق‌التدریس

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس با بیان اینکه هیچ آمار دقیق و مورد توافقی در مورد تعداد نیروهای حق‌التدریس در آموزش و پرورش وجود ندارد، گفت: اگر آمار دقیق باشد تصمیم‌گیری دقیق‌تر و بهتر خواهد بود.

تدبیر24»میرحمایت میرزاده سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس در برنامه پرسشگر با بیان اینکه طرح تعیین تکلیف معلمان حق‌التدریسی ماه‌ها در دستور کار این کمیسیون بوده است،‌ اظهار داشت: طرحی در این کمیسیون برای تعیین تکلیف معلمان حق‌التدریسی تهیه شده است و در اختیار هیأت رئیسه مجلس قرار گرفته تا در نوبت قرائت در صحن علنی مجلس قرار بگیرد.

وی افزود: طرح تدوین شده در خصوص شرایط معلمان حق‌التدریس، 3 شرط برای جذب مشخص کرده است اول آنکه نیازها توسط وزارت آموزش و پرورش به‌صورت دقیق مشخص شود دوم معین شدن سطح آزمون معلمان حق‌التدریس توسط وزارت آموزش و پرورش و شرط سوم اجرای فرآیند آزمون توسط سازمان سنجش آموزش کشور است.

میرزاده با بیان اینکه  آموزش و پرورش با مازاد نیرو در بخش‌هایی و کمبود نیرو در بخش‌های دیگری مواجه است، اضافه کرد: راهکار دیگری برای جذب معلمان حق‌التدریس غیر از آزمون وجود ندارد؛ اکثر این نیروها را بانوان تشکیل می‌دهند در حالی که نیاز کنونی آموزش و پرورش به نیروی انسانی مرد است.

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس با بیان اینکه هیچ آمار دقیق و مورد توافقی در مورد تعداد نیروهای حق‌التدریس وجود ندارد، خاطرنشان کرد: اگر آمار دقیق باشد تصمیم‌گیری دقیق‌تر و بهتر خواهد بود.

وی تصریح کرد: ما در این آزمون قصد نداریم سطح علمی معلمان حق‌التدریس را بسنجیم بلکه به دلیل نبود ردیف استخدامی ناچاریم به تدریج ردیف استخدام سالانه برای این معلمان بگیرم و آنها را به صورت پلکانی استخدام کنیم.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: