ایران و آمریکا؛ دیپلماسی در آینه تاریخ و آزمون آینده

ایران و آمریکا؛ دیپلماسی در آینه تاریخ و آزمون آینده

مینو خالقی - «صلح پایدار تنها زمانی ممکن است که طرفین به هزینه‌های تنش‌آفرینی بیشتر از منافع آن بیندیشند»، شاید بیش از هر زمان دیگری درباره رابطه ایران و آمریکا، خصوصا در شرایط فعلی، مصداق داشته باشد.
روندها و چشم‌‌‌انداز اقتصاد دیجیتال در ۲۰۲۵

روندها و چشم‌‌‌انداز اقتصاد دیجیتال در ۲۰۲۵

محمدمهدی محمدی - اقتصاد دیجیتال با تعریف سازوکارهای اقتصادی مبتنی بر داده و فناوری، به یکی از مهم‌ترین عناصر ساختار اقتصادی جهانی تبدیل شده است. این مفهوم نه تنها شامل تجارت الکترونیک می‌شود، بلکه به تمامی ابعاد استفاده از فناوری‌های دیجیتال در زندگی روزمره، از مبادلات مالی تا ارتباطات، پرداخته و تأثیر قابل توجهی بر رفتارهای اجتماعی، فرآیندهای مدیریتی و ساختارهای زیرساختی جوامع دارد. با پیشرفت‌های مداوم و ظهور فناوری‌های نوآورانه، به‌ویژه در حوزه‌های هوش مصنوعی، بیگ دیتا، اینترنت اشیاء و بلاک‌چین، تحولات عمیق‌تری در بازارهای جهانی و شکل‌گیری مدل‌های کسب‌وکار جدید مشاهده می‌شود.
شنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۴ - 2025 August 02
کد خبر: ۱۰۰۶۵۳
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۰

از هر 3 اتوبوس در سمنان یکی دود می‌کند

سرپرست سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری سمنان از دودزا بودن بیش از 30 درصد ناوگان حمل و نقل شهری سمنان خبرداد.
تدبیر24»مجید کاشی با اعلام این خبر اظهار کرد: مهمترین دلیل دودزا بودن این اتوبوس‌ها به دلایل نقص فنی است.

  وی با اشاره به دودزا بودن اتوبوس ‌ های شهری در مرکز استان ادامه داد: عمر متوسط این اتوبوس‌ها بالای 10 سال است.

سرپرست سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری سمنان تصریح کرد: ناوگان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهر سمنان با در اختیار داشتن 95 دستگاه اتوبوس با عمر متوسط بالای 10 سال در حال خدمات‌دهی به شهروندان سمنانی در مسافرت‌های درون‌شهری است.

کاشی با بیان اینکه برای رفع نقص دودزا بودن این اتوبوس‌ها باید تعمیر اساسی در قسمت موتور و پمپ آنها صورت گیرد، اظهار کرد: این امر به علت نبود متخصصین ماهر در شهر سمنان با مشکلاتی روبرو است و تعمیر آنها مستلزم خروج اتوبوس از چرخه سرویس‌دهی و اعزام به دیگر شهرها برای تعمیر و رفع نقص است.

وی با اشاره به اینکه حدود 30درصد ناوگان دارای نقص فنی هستند و رفع این نقایص مستلزم هزینه است، افزود: سازمان با تامین اعتبار لازم برای رفع این مشکل، تمام سعی و تلاش خود را به کار گرفته تا در هر ماه نسبت به بازسازی یک دستگاه اتوبوس اقدامات لازم را انجام دهد.

کاشی با بیان اینکه سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بیشتر به‌دنبال بازسازی ناوگان شهری است و نه تعمیر و بازسازی آن افزود: در همین راستا با همکاری شورای اسلامی شهر سمنان و مساعدت‌های شهرداری مرکز اقداماتی انجام شده که از جمله آنها می‌توان به خرید چهار دستگاه اتوبوس اسکانیا با استاندارد جهانی یورو 4 که در دهه مبارک فجر به چرخه حمل و نقل شهری سمنان افزوده خواهد شد، اشاره کرد.

به گزارش ایسنا، متوسط عمر مفید اتوبوس‌های شهری در شهرهای بزرگ معمولا حدود 4.5 سال است. این در حالی است که عمر متوسط اتوبوس های شهری در بسیاری از شهرهای ایران بالای 10 سال است.

برچسب ها: تدبیر24 اتوبوس
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: