ایران و آمریکا؛ دیپلماسی در آینه تاریخ و آزمون آینده

ایران و آمریکا؛ دیپلماسی در آینه تاریخ و آزمون آینده

مینو خالقی - «صلح پایدار تنها زمانی ممکن است که طرفین به هزینه‌های تنش‌آفرینی بیشتر از منافع آن بیندیشند»، شاید بیش از هر زمان دیگری درباره رابطه ایران و آمریکا، خصوصا در شرایط فعلی، مصداق داشته باشد.
روندها و چشم‌‌‌انداز اقتصاد دیجیتال در ۲۰۲۵

روندها و چشم‌‌‌انداز اقتصاد دیجیتال در ۲۰۲۵

محمدمهدی محمدی - اقتصاد دیجیتال با تعریف سازوکارهای اقتصادی مبتنی بر داده و فناوری، به یکی از مهم‌ترین عناصر ساختار اقتصادی جهانی تبدیل شده است. این مفهوم نه تنها شامل تجارت الکترونیک می‌شود، بلکه به تمامی ابعاد استفاده از فناوری‌های دیجیتال در زندگی روزمره، از مبادلات مالی تا ارتباطات، پرداخته و تأثیر قابل توجهی بر رفتارهای اجتماعی، فرآیندهای مدیریتی و ساختارهای زیرساختی جوامع دارد. با پیشرفت‌های مداوم و ظهور فناوری‌های نوآورانه، به‌ویژه در حوزه‌های هوش مصنوعی، بیگ دیتا، اینترنت اشیاء و بلاک‌چین، تحولات عمیق‌تری در بازارهای جهانی و شکل‌گیری مدل‌های کسب‌وکار جدید مشاهده می‌شود.
شنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۴ - 2025 August 02
کد خبر: ۱۰۰۸۱۳
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۵
فقط دانشگاه فرهنگیان مسیر استخدام نیست

موافقت برای جذب نیرو در آموزش و پرورش

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس معتقد است با توجه به حجم بازنشستگان تا ۴ سال آینده، روش استخدام از طریق دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی کفاف نخواهد داد.
تدبیر24»سیدمحمد جواد ابطحی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به نحوه جذب معلم در آموزش و پرورش، گفت: از دو طریق دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی و آزمون استخدامی -طبق ماده ۲۸ اساسنامه دانشگاه فرهنگیان- می‌توان به استخدام معلمان اقدام کرد هرچند کمیسیون آموزش مجلس و وزارتخانه آموزش بر سر استخدام همراه با آزمون حق‌التدریسان نیز توافق کرده‌اند.

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با توجه به حجم بازنشستگان تا ۴ سال آینده که حداقل ۱۳ هزار نفر خواهند بود روش استخدام از  طریق  دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی کفاف نخواهد داد به همین دلیل آموزش و پرورشی‌ها با دنبال اجرای ماده ۲۸ اساسنامه دانشگاه فرهنگیان هستند تا فارغ‌التحصیلان رشته‌های دیگر پس از پشت سر گذاشتن آزمون و دوره یک ساله در دانشگاه فرهنگیان استخدام شوند.

وی با بیان اینکه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس و آموزش و پرورش برای آنکه استخدام حق‌التدریسان خلاف برنامه ششم نباشد آزمون را در نظر گرفتند و این پیشنهاد توانست دو سوم رای را در مجلس بیاورد، افزود: از حق‌التدریسان که تعدادشان حدود ۳۰هزار نفر است آزمونی مجزا با منابع مشخص گرفته می‌شود و باید همه آن‌ها را که عموما با تجربه هستند، تعیین تکلیف کرد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس مشکل اساسی در آموزش و پرورش عدم ارائه آمارها و داده‌های مستند دانست و گفت: نیروهای آموزش و پرورش ساماندهی درستی ندارد به همین دلیل شاهد کمبود نیرو در ابتدای، هنرستان‌ها و… هستیم چراکه از آمار ورودی و خروجی نیروهای خود خبر ندارد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: