ایران و آمریکا؛ دیپلماسی در آینه تاریخ و آزمون آینده

ایران و آمریکا؛ دیپلماسی در آینه تاریخ و آزمون آینده

مینو خالقی - «صلح پایدار تنها زمانی ممکن است که طرفین به هزینه‌های تنش‌آفرینی بیشتر از منافع آن بیندیشند»، شاید بیش از هر زمان دیگری درباره رابطه ایران و آمریکا، خصوصا در شرایط فعلی، مصداق داشته باشد.
روندها و چشم‌‌‌انداز اقتصاد دیجیتال در ۲۰۲۵

روندها و چشم‌‌‌انداز اقتصاد دیجیتال در ۲۰۲۵

محمدمهدی محمدی - اقتصاد دیجیتال با تعریف سازوکارهای اقتصادی مبتنی بر داده و فناوری، به یکی از مهم‌ترین عناصر ساختار اقتصادی جهانی تبدیل شده است. این مفهوم نه تنها شامل تجارت الکترونیک می‌شود، بلکه به تمامی ابعاد استفاده از فناوری‌های دیجیتال در زندگی روزمره، از مبادلات مالی تا ارتباطات، پرداخته و تأثیر قابل توجهی بر رفتارهای اجتماعی، فرآیندهای مدیریتی و ساختارهای زیرساختی جوامع دارد. با پیشرفت‌های مداوم و ظهور فناوری‌های نوآورانه، به‌ویژه در حوزه‌های هوش مصنوعی، بیگ دیتا، اینترنت اشیاء و بلاک‌چین، تحولات عمیق‌تری در بازارهای جهانی و شکل‌گیری مدل‌های کسب‌وکار جدید مشاهده می‌شود.
دوشنبه ۳۰ تير ۱۴۰۴ - 2025 July 21
کد خبر: ۱۰۱۵۱۲
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۳

ضربه به کشتی و تناژ بالای میعانات گازی دلیل اصلی انفجار سانچی

رئیس دانشکده صنعت نفت محمودآباد گفت: ضربه به کشتی و تناژ بالای میعانات گازی دلیل اصلی انفجار و آتش سوزی کشتی سانچی می تواند باشد.

تدبیر24»حمید رضایی در گفت‌و گو با ایسنا، با اشاره به اینکه تحلیل درباره حادثه کشتی سانچی باید از سوی کارشناسان مربوطه و بررسی جعبه سیاه صورت گیرد، اظهار کرد: تحلیل این موضوع باید توسط کارشناسان مربوطه و بررسی جعبه سیاه صورت گیرد و هر اظهار نظر و تحلیل غیرکارشناسی صحیح نیست.

وی تصریح کرد: تناژ بالای میعانات گازی و ضربه وارده به کشتی سانچی منجر به انفجار و آتش سوزی شده که شدت سرعت حادثه و حرارت بالای 900 درجه سانتیگراد ناشی از آن، قدرت هرگونه تصمیم گیری را از مسئولان و کادر فنی کشتی گرفته است.

رضایی با بیان به اینکه نفتکش سانچی متعلق به شرکت ملی نفت کش ایران بوده و از عسلویه برای تحویل میعانات گازی عازم داسان کره جنوبی شد، گفت: محموله نفتکش سانچی 136 هزار تن میعانات گازی و نفت سبک با درجه اشتعال بسیار بالا بود و این امر موجب آتش سوزی فوق سریع کشتی شد.

رئیس دانشکده نفت محمودآباد در مورد محمد پیرایی جان باخته کشتی سانچی و دانشجوی ممتاز رشته مهندسی کشتی گرایش موتور که جهت گذراندن دوره کارورزی در دریا سوار سانچی شد، خاطرنشان کرد: وی امکان استفاده از سهمیه استعدادهای درخشان و ورود به دوره کارشناسی ارشد را داشت اما با توجه نیاز به اشتغال و بورسیه شدن استخدام در شرکت ملی نفت کش را ترجیح داد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: شهید پیرایی اهل شهرستان بروجرد استان لرستان بوده و از اردیبهشت امسال با طی کردن مراحل مصاحبه و گزینش، بورسیه شرکت ملی نفت کش شد.
برچسب ها: تدبیر24 کشتی
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: