تهديدهاي پيش روي دولت پزشکیان

تهديدهاي پيش روي دولت پزشکیان

جهانبخش خانجانی» جريان اصلاحات كه در تداوم حركت تاريخي ملت ايران در انقلاب مشروطه، انقلاب شكوهمند اسلامي و حماسه بزرگ دوم خرداد همچنان بر مشي اصلاحي و رفرميستي خود تاكيد و اصرار دارد
اتحاد مثلث!

اتحاد مثلث!

فیاض زاهد - محمد مهاجری» وضعيت جديدي كه در سپهر سياست ايران رخ نموده تا حد كم نظيري استثنايي است. براي اثبات و انتقال اين باور تلاش مي‌شود در اين نوشته به برخي ابعاد آن اشاره شود
سه‌شنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۳ - 2024 November 05
کد خبر: ۱۰۱۶۲۸
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۵

چه شد که دزدی قطعات خودرو کم شد؟

رییس اتحادیه آهنگران و صنعتگران خودرو اظهار کرد: با توجه به اینکه در زمینه قطعات یدکی انواع خودرو کالای نو در بازار وجود دارد، مدتی است سرقت قطعات خودرو کمتر شده است.
تدبیر24»محمد پور رجبیان  اظهار کرد: در گذشته با توجه به اینکه همراه برخی خودروهای وارد شده مانند انواع شورلت، قطعات آنها وارد نمی‌شد، برخی افراد به فروش و تعویض قطعات مستعمل می‌پرداختند اما اکنون با توجه به شرایط، کسب و کار این افراد کمتر شده  است، چراکه قطعات یدکی نو در بازار موجود است و به همین دلیل سرقت قطعه از خودروها نیز کمتر شده است.

درباره قیمت آهن توضیح داد و گفت: نحوه تعیین قیمت آهن در بورس  شرایطی ایجاد می‌کند که گاه برای فعالان این عرصه مشکلات متعدد به همراه دارد.

وی افزود: قیمت آهن به طور معمول هرچند هفته یک بار در بازار بورس تعیین می‌شود و برهمین اساس گاه شاهدیم که به یکباره در مدتی کوتاه با کاهش قیمت مواجه شده و به طور مثال از ۲۵۰۰ تومان به ۲۳۰۰ تومان می‌رسد. در چنین شرایطی افرادی که آهن را با قیمتی بالاتر خریده‌اند مجبور می‌شوند برای فروش کالای خود در بازار دست نگه دارند به همین دلیل در مقاطع زمانی مختلف نوعی رکود در بازار آهن ایجاد می‌شود تا افرادی که کالای خود را با قیمتی بالاتر خریده بودند موفق به فروش آن شوند.

رییس اتحادیه آهنگران و صنعتگران خودرو همچنین اظهار کرد: از سوی دیگر روندی منطقی در مورد افزایش قیمت‌های این بخش بازار وجود ندارد و به یکباره شاهد اختلاف قیمت بالا می‌شویم، چنین شرایطی موجب می‌شود افرادی که در گذشته قرارداد بسته و برای تامین کالایی خاص متعهد شده‌اند نتوانند با قیمت جدید به فعالیت بپردازند. براین اساس این افراد باید متضرر شوند یا تعهدات خود را با دشواری زیاد به پایان برسانند، این وضعیت به ویژه زمانی که حجم سفارش‌ها بالا باشد هیچ امکانی برای انجام پروژه‌ها باقی نمی‌گذارد و برهمین اساس برخی پروژه‌ها تعطیل شده یا ناتمام می‌مانند.

پوررجبیان درباره‌ی تاثیر گرانی‌های اخیر انواع فلزات در قیمت خودرو نیز توضیح داد: اکثر قطعه‌سازان ما نیز از ورق‌های روغنی استفاده می‌کنند که در چنین شرایطی آنها نیز شرایط نا به‌سامانی را تجربه می‌کنند.

وی افزود: تغییرات قیمتی یکباره در ایفای تعهدات قطعه‌سازان مشکلاتی ایجاد کرده و موجب می‌شود این شرکت‌ها با دشواری‌های متعدد مواجه شوند. حتی گاه ممکن است تولید کننده قطعه مجبور به کاستن از کیفیت قطعه خود شود یا این‌که به واردات کالاهای مختلف از چین بپردازد و بر روی آنها مارک برند ایرانی را نصب کنند زیرا به هر صورت ملزم به رعایت قرارداد و تامین سفارش‌های خود است.

رییس اتحادیه آهنگران و صنعتگران خودرو با بیان این‌که در ماه‌های گذشته به واسطه مجموع شرایط و افزایش‌هایی که در بخش‌های مختلفی از جمله دستمزد و حامل‌های انرژی وجود داشته، قیمت محصولات این صنف حدود ۲۰ درصد افزایش یافته، گفت: قطعا در زمینه تولید قطعا خودرو نیز چنین وضعیتی وجود دارد و شرکت‌هایی که تولید انبوه دارند اکنون با خودروسازان کشور دچار مشکل شده‌اند، چرا که قیمت تمام شده آنها به گونه‌ای است که فعالیت به مانند سابق برای آنها مقرون به صرفه محسوب نمی‌شود.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: