ایران و آمریکا؛ دیپلماسی در آینه تاریخ و آزمون آینده

ایران و آمریکا؛ دیپلماسی در آینه تاریخ و آزمون آینده

مینو خالقی - «صلح پایدار تنها زمانی ممکن است که طرفین به هزینه‌های تنش‌آفرینی بیشتر از منافع آن بیندیشند»، شاید بیش از هر زمان دیگری درباره رابطه ایران و آمریکا، خصوصا در شرایط فعلی، مصداق داشته باشد.
روندها و چشم‌‌‌انداز اقتصاد دیجیتال در ۲۰۲۵

روندها و چشم‌‌‌انداز اقتصاد دیجیتال در ۲۰۲۵

محمدمهدی محمدی - اقتصاد دیجیتال با تعریف سازوکارهای اقتصادی مبتنی بر داده و فناوری، به یکی از مهم‌ترین عناصر ساختار اقتصادی جهانی تبدیل شده است. این مفهوم نه تنها شامل تجارت الکترونیک می‌شود، بلکه به تمامی ابعاد استفاده از فناوری‌های دیجیتال در زندگی روزمره، از مبادلات مالی تا ارتباطات، پرداخته و تأثیر قابل توجهی بر رفتارهای اجتماعی، فرآیندهای مدیریتی و ساختارهای زیرساختی جوامع دارد. با پیشرفت‌های مداوم و ظهور فناوری‌های نوآورانه، به‌ویژه در حوزه‌های هوش مصنوعی، بیگ دیتا، اینترنت اشیاء و بلاک‌چین، تحولات عمیق‌تری در بازارهای جهانی و شکل‌گیری مدل‌های کسب‌وکار جدید مشاهده می‌شود.
شنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۴ - 2025 August 02
کد خبر: ۱۰۲۲۸۴
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۰
عضو کمیسیون آموزش مجلس:

نگران بودجه آموزش و پرورش هستیم

عضو کمیسیون آموزش مجلس با بیان اینکه نامه وزیر آموزش و پرورش به رئیس مجلس در خصوص پاداش پایان خدمت فرهنگیان بجا بود، گفت: نگران بودجه آموزش و پرورش هستیم.
تدبیر24»حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا سلیمی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس در خصوص نامه وزیر آموزش و پرورش به رئیس مجلس و بیان نارضایتی از منتفی شدن پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان از صندوق توسعه ملی، اظهار داشت: اعتراض وزیر آموزش و پرورش را بجا می‌دانم، اگر مجلس با این پیشنهاد موافقت می‌کرد آنگاه می‌توانست برای کسب موافقت و اذن از رهبر معظم انقلاب برای برداشت از صندوق توسعه ملی اقدام کند.

وی افزود: ما باید به امر آموزش و پرورش توجه ویژه‌ای داشته باشیم؛ دنیا با سرعت به سمت پیشرفت حرکت می‌کند و بی‌توجهی به بودجه آموزش و پرورش زمینه عقب‌ماندگی علمی و تربیتی را فراهم می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سلیمی اضافه کرد: نگران بودجه آموزش و پرورش هستیم.

به گزارش فارس، علی اصغر یوسف‌نژاد با اشاره به نامه وزیر آموزش و پروش به رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: اگرچه آقای بطحایی در این نامه با اشاره به بند (و) تبصره (4) لایحه بودجه سال 97 کل کشور، ارائه جدولی از سوی دولت برای برداشت از صندوق توسعه ملی برای کارهای عمرانی و غیرعمرانی و جاری را یادآور شده است اما این جدول در جلسات کمیسیون تلفیق مطرح نشد چرا که اذن مقام معظّم رهبری ضمیمه آن نبود.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: