ایران و آمریکا؛ دیپلماسی در آینه تاریخ و آزمون آینده

ایران و آمریکا؛ دیپلماسی در آینه تاریخ و آزمون آینده

مینو خالقی - «صلح پایدار تنها زمانی ممکن است که طرفین به هزینه‌های تنش‌آفرینی بیشتر از منافع آن بیندیشند»، شاید بیش از هر زمان دیگری درباره رابطه ایران و آمریکا، خصوصا در شرایط فعلی، مصداق داشته باشد.
روندها و چشم‌‌‌انداز اقتصاد دیجیتال در ۲۰۲۵

روندها و چشم‌‌‌انداز اقتصاد دیجیتال در ۲۰۲۵

محمدمهدی محمدی - اقتصاد دیجیتال با تعریف سازوکارهای اقتصادی مبتنی بر داده و فناوری، به یکی از مهم‌ترین عناصر ساختار اقتصادی جهانی تبدیل شده است. این مفهوم نه تنها شامل تجارت الکترونیک می‌شود، بلکه به تمامی ابعاد استفاده از فناوری‌های دیجیتال در زندگی روزمره، از مبادلات مالی تا ارتباطات، پرداخته و تأثیر قابل توجهی بر رفتارهای اجتماعی، فرآیندهای مدیریتی و ساختارهای زیرساختی جوامع دارد. با پیشرفت‌های مداوم و ظهور فناوری‌های نوآورانه، به‌ویژه در حوزه‌های هوش مصنوعی، بیگ دیتا، اینترنت اشیاء و بلاک‌چین، تحولات عمیق‌تری در بازارهای جهانی و شکل‌گیری مدل‌های کسب‌وکار جدید مشاهده می‌شود.
شنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۴ - 2025 August 02
کد خبر: ۱۰۲۸۸۱
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۶

مجلس آماده کمک به آموزش و پرورش

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس حذف هر نوع آزمون تستی در مدارس ابتدایی و حذف مدارس خاص را جای تامل دانست و گفت: آموزش و پرورش باید مراقب دست‌های پشت پرده که منافع غیرقانونی آن‌ها به خطر افتاده باشد.
تدبیر24»سید حمایت میرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در واکنش به صحبت‌های اخیر وزیر آموزش و پرورش و تصمیم شورای عالی آموزش و پرورش در حذف هر نوع آزمون تستی در مدارس ابتدایی کشور، حذف مدارس خاص و ممنوع شدن توزیع کتاب‌های تستی کمک درسی، گفت: این تصمیم قاطع، انقلابی و خداپسندانه در حذف مدارس خاص که در تاریخ آموزش و پرورش ماندگار خواهد بود و گام مهمی برای اجرای سند تحول بنیادین درآموزش وپرورش به شمار می‌آید، جای تامل و قدردانی دارد.

نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آمادگی لازم برای هر نوع  کمک جهت اجرای احکام بالادستی ازجمله سند تحول و برنامه ششم توسعه به‌ویژه اجرای احکام ایثارگران و رتبه‌بندی معلمان ازسوی مجلس وجود دارد.

وی با تاکید براینکه دست‌های پشت پرده که منافع غیرقانونی آن‌ها به خطر افتاده است فشارهای خود را بر آموزش و پرورش آغاز کرده‌اند که چرا شورای عالی چنین تصمیمی گرفته است، اضافه کرد: اکثریت فرهنگیان و صاحب نظران تعلیم و تربیت سال‌ها چنین درخواستی داشته‌اند.

میرزاده اضافه کرد: کمیسیون آموزش و فراکسیون فرهنگیان مجلس نیز به چنین نتیجه‌ای رسیده بودند و چندین جلسه کارشناسی برای رفع معضلات پیرامون مدارس خاص همچون تیزهوشان و نمونه و کتاب‌های مضر تستی و به اصلاح کمک درسی تشکیل شده بود لذا خواست اکثر صاحب‌نظران تخصصی در مجلس نیز همین بوده است.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اعتقاد به اینکه این تصمیم فضای نشاط و توجه به خلاقیت و هنر و  آموزش مهارت‌های اساسی زندگی را در مدارس که گام مهمی دراجرای سند تحول بنیادین است به همراه خواهد داشت، گفت: ضمن حمایت کامل درخواست برنامه‌ریزی فوری و اساسی برای استفاده از امکانات این مدارس برای تربیت عموم دانش‌آموزان داریم.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: