تهديدهاي پيش روي دولت پزشکیان

تهديدهاي پيش روي دولت پزشکیان

جهانبخش خانجانی» جريان اصلاحات كه در تداوم حركت تاريخي ملت ايران در انقلاب مشروطه، انقلاب شكوهمند اسلامي و حماسه بزرگ دوم خرداد همچنان بر مشي اصلاحي و رفرميستي خود تاكيد و اصرار دارد
اتحاد مثلث!

اتحاد مثلث!

فیاض زاهد - محمد مهاجری» وضعيت جديدي كه در سپهر سياست ايران رخ نموده تا حد كم نظيري استثنايي است. براي اثبات و انتقال اين باور تلاش مي‌شود در اين نوشته به برخي ابعاد آن اشاره شود
سه‌شنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۳ - 2024 November 05
کد خبر: ۱۰۳۰۳۹
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۵

کسری بودجه وزارت آموزش و پرورش

معاون توسعه و مدیریت پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش گفت: ۳۰ درصد از مدارس شهری زیر ۱۰۰ نفر دانش‌آموز دارند و این حاکی از عملکرد کم‌مقیاس در آموزش و پرورش است.
تدبیر24»علی الهیار ترکمن ظهر امروز در گردهمایی روسای امور اداری بازنشستگان کشور اظهار داشت: وزارت آموزش و پرورش با مشکلات عدیده ای مواجه است که بر نحوه عملکرد این وزارت خانه بسیار تاثیرگذار است.

وی ادامه داد: در تئوری فعلی توسعه با توجه به این که اصلی ترین عامل توسعه، نیروی انسانی است ، آموزش و نظام تعلیم و تربیت اهمیت بسیار بالایی دارد.

الهیار با بیان این که اهمیت آموزش در فرهنگ، اجتماع و انسان سازی تاثیرگذار است عنوان کرد: نهادی می‌تواند نقش موثری در زمینه آموزش ایفا کند که دارای انعطاف و سلامت عملکرد داشته باشد.

وی با اعلام این که برای حضور موثر در اجتماع محتوای برنامه های آموزشی بسیار مهم هستند گفت: نباید آموزش و پرورش را گذرگاهی برای تحصیل و رسیدن به مقاطع بالاتر تصور کرد.

الهیار اظهار کرد: نیاز به رویکرد تحلیلی و تغییر محتوا در آموزش و پرورش احساس می شود، بنابراین رویکرد جدید را در ابتدای سال آینده به ادارات ابلاغ می کنیم که یکی از این تغییرات ارتقاء معاونت توسعه مدیریت و پشتیبانی به معاونت توسعه مدیریت است.

وی با تصریح این موضوع که کلیشه‌ای ترین موضوع آموزش و پرورش کسری بودجه است یادآور شد: کسری بودجه وجود دارد اما در تحلیل های اقتصادی یک معلول قلمداد می شود.

وی کسری بودجه را یک معادله دو طرف شامل اصل کفایت و استفاده صحیح دانست و ادامه داد: حل مشکل کسری بودجه یک مربع با چهار ضلع برنامه درسی، ساختار اداری، ساختار نیروی انسانی و تنوع منابع مالی است.

الهیار با اشاره به این که بار برنامه درسی منجر به نیازمندی منابع فیزیکی و مالی می شود در مورد ساختار اداری آموزش و پرورش بیان کرد: در کشور دارای ۷۶۰ منطقه هستیم که ۷۳۰ منطقه عملیاتی محسوب می شوند.

وی خاطرنشان کرد: ۳۰ درصد از مدارس شهری ما زیر ۱۰۰نفر دانش آموز دارند و این حاکی از عملکرد کم مقیاس در آموزش و پرورش است.

معاون توسعه و مدیریت پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش با بیان این که ۳۰۰ هزار پست مدیریتی در آموزش و پرورش تعریف شده است گفت: بسیاری کشورها از سهم GDP که منابع مالی خارج از دولت است برای مقابله با کسری بودجه استفاده می کنند.

وی تصریح کرد: ضریب بهره‌وری در آموزش و پرورش ۴۵ درصد است که این یعنی ۵۵ درصد پرت منابع داریم و همین امر منجر به کسری بودجه می شود.



بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: