ایران و آمریکا؛ دیپلماسی در آینه تاریخ و آزمون آینده

ایران و آمریکا؛ دیپلماسی در آینه تاریخ و آزمون آینده

مینو خالقی - «صلح پایدار تنها زمانی ممکن است که طرفین به هزینه‌های تنش‌آفرینی بیشتر از منافع آن بیندیشند»، شاید بیش از هر زمان دیگری درباره رابطه ایران و آمریکا، خصوصا در شرایط فعلی، مصداق داشته باشد.
روندها و چشم‌‌‌انداز اقتصاد دیجیتال در ۲۰۲۵

روندها و چشم‌‌‌انداز اقتصاد دیجیتال در ۲۰۲۵

محمدمهدی محمدی - اقتصاد دیجیتال با تعریف سازوکارهای اقتصادی مبتنی بر داده و فناوری، به یکی از مهم‌ترین عناصر ساختار اقتصادی جهانی تبدیل شده است. این مفهوم نه تنها شامل تجارت الکترونیک می‌شود، بلکه به تمامی ابعاد استفاده از فناوری‌های دیجیتال در زندگی روزمره، از مبادلات مالی تا ارتباطات، پرداخته و تأثیر قابل توجهی بر رفتارهای اجتماعی، فرآیندهای مدیریتی و ساختارهای زیرساختی جوامع دارد. با پیشرفت‌های مداوم و ظهور فناوری‌های نوآورانه، به‌ویژه در حوزه‌های هوش مصنوعی، بیگ دیتا، اینترنت اشیاء و بلاک‌چین، تحولات عمیق‌تری در بازارهای جهانی و شکل‌گیری مدل‌های کسب‌وکار جدید مشاهده می‌شود.
دوشنبه ۳۰ تير ۱۴۰۴ - 2025 July 21
کد خبر: ۱۰۳۶۴۹
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۲

دانش‌آموزان را از فضای پرتنش دور کنیم

آموزش و پرورش نوین، مهم‌ترین چالش زمانه ماست. نظام تربیتی و کارآ، مدرسه را به مثابه محیطی ایمن و شاداب می‌داند که فرصت بالندگی و رشد را فراهم می‌سازد.
تدبیر24»امروز جامعه ما بویژه در مورد تربیت دچار یک مسامحه تاریخی شده است. خانواده کاستی‌های خودش را درمورد تربیت به مدرسه واگذار کرده است و مدرسه همچنان بدون اعتنا به تغییرات و خواست مخاطبانش، از شیوه‌های ثابت استفاده می‌کند. رکود درآموزش و پرورش ازآنجایی آغاز شده است که ما همچنان اصول
و روش‌هایمان را در یک حالت ایستا نگه داشته‌ایم. مدرسه اگر نتواند خود را از این حالت جدا کند، بی‌تردید، در مسیر نادرستی گام برداشته است. آینده به ما تاخته است، پرسش‌های بسیاری در مورد آینده آموزش و پرورش وجود دارد. آیا در فرداها هم می‌توان مثل دیروز بود؟ پاسخ روشن است. مدرسه فرصتی است تا تغییرات مطلوب، در نسل جدید را به وجود آورند و آنان را برای زندگی آماده سازد. فرزندان ما قرار است خود زندگی کنند و عاقبت آنها بخیر باشد
 و این تغییرات هرگز در خلأ اتفاق نمی‌افتد، زیرا هرگز نمی‌توان با روش‌های نادرست
 به تربیت شایسته دست یافت، آدرس‌های غلط هرگز ما را به مقصد نمی‌رساند، مادام که مدرسه مملو از محرک‌های تنش زا باشد دانش‌آموزان هرگز یادگیری لذتبخش را تجربه نخواهند کرد و شوق آموختن نخواهند داشت اضطراب‌های پیرامونی، آنان را از لذت بردن از زندگی دور خواهد کرد. مدرسه در بهترین حالت باید کمک کند تا آنان بتوانند زندگی را با آرامش ادامه دهند و طعم شیرین زندگی را توأم با ایمان بچشند.
بیهوده است اگر ما در جست‌و‌جوی انسان‌های آرام باشیم و محیط یادگیری
پر از تنش و اضطراب باشد. یکی از عوامل استرس زا، آزمون‌های مکرر، آن هم
به بهانه‌های مختلف است. بیایید با هم صادق باشیم، هرگاه بچه‌ها در چنین آزمون‌هایی که قرار است آنان را مورد ارزشیابی قرار دهد! قرار می‌گیرند، روزهای سخت و دردناکی را تحمل می‌کنند، زیرا می‌دانند اگر در زمره منتخبین نباشند، باید برچسب جدیدی را
بر پیشانی خود برای همیشه داشته باشند زیرا بشدت مقایسه می‌شوند. نکته بسیار مهم و رنج‌آور، باور خانواده هاست، اگر فرزندشان مثلاً درآزمون ورودی مدرسه‌ای قبول نشد، او ناتوان‌تر از کسانی است که قبول شده‌اند. برخی این تصویر تلخ را در خاطره هایشان قاب می‌گیرند. عدم موفقیت در آزمون‌ها هرگز پایان راه نیست. بنیادی‌ترین اصل
در زندگی آرامش است. ما این روزها به بهانه‌های مختلف آرامش را از بچه‌ها سلب کرده‌ایم و من هم به‌عنوان یک معلم اعتراف می‌کنم، ما معلمان هم در ایجاد فضای پر تنش نقش داشته‌ایم. از همین امروز برای کاهش فشارها بر دانش‌آموزان برنامه‌ریزی کنیم. خانواده‌ها هم کمک کنند تا بچه‌ها را از فضای پر تنش رقابت‌های ناصحیح دور کنیم.
حال بچه‌ها خوب نیست، فشار را از روی آنان برداریم.


سید محمد بطحایی،وزیر آموزش و پرورش
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: