ایران و آمریکا؛ دیپلماسی در آینه تاریخ و آزمون آینده

ایران و آمریکا؛ دیپلماسی در آینه تاریخ و آزمون آینده

مینو خالقی - «صلح پایدار تنها زمانی ممکن است که طرفین به هزینه‌های تنش‌آفرینی بیشتر از منافع آن بیندیشند»، شاید بیش از هر زمان دیگری درباره رابطه ایران و آمریکا، خصوصا در شرایط فعلی، مصداق داشته باشد.
روندها و چشم‌‌‌انداز اقتصاد دیجیتال در ۲۰۲۵

روندها و چشم‌‌‌انداز اقتصاد دیجیتال در ۲۰۲۵

محمدمهدی محمدی - اقتصاد دیجیتال با تعریف سازوکارهای اقتصادی مبتنی بر داده و فناوری، به یکی از مهم‌ترین عناصر ساختار اقتصادی جهانی تبدیل شده است. این مفهوم نه تنها شامل تجارت الکترونیک می‌شود، بلکه به تمامی ابعاد استفاده از فناوری‌های دیجیتال در زندگی روزمره، از مبادلات مالی تا ارتباطات، پرداخته و تأثیر قابل توجهی بر رفتارهای اجتماعی، فرآیندهای مدیریتی و ساختارهای زیرساختی جوامع دارد. با پیشرفت‌های مداوم و ظهور فناوری‌های نوآورانه، به‌ویژه در حوزه‌های هوش مصنوعی، بیگ دیتا، اینترنت اشیاء و بلاک‌چین، تحولات عمیق‌تری در بازارهای جهانی و شکل‌گیری مدل‌های کسب‌وکار جدید مشاهده می‌شود.
دوشنبه ۳۰ تير ۱۴۰۴ - 2025 July 21
کد خبر: ۱۰۴۰۴۴
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۴
فراهانی خبر داد

توسعه متروی پایتخت

رئیس کمیته بودجه شورای شهر تهران به 4 راهکار شورا برای توسعه مترو اشاره کرد و گفت: مطالبه اصلی مردم گسترش حمل و نقل عمومی، کاهش ترافیک و آلودگی هوا است که در این راستا باید تمهیداتی اندیشیده شود تا بتوانیم به مطالبه مردم پاسخ مناسبی دهیم.

تدبیر24»مجید فراهانی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه توسعه حمل و نقل عمومی و به خصوص مترو یکی از دغدغه‌های مدیریت شهری است، افزود: برای کاهش ترافیک و آلودگی هوا هیچ راهی به جز توسعه حمل و نقل عمومی نداریم.

وی اظهارکرد: باید گستره وسایل حمل و نقل عمومی را به نوعی توزیع کنیم که هر شهروند با طی 500 متر به یکی از مدل‌های حمل و نقل دسترسی یابد و بعد از آن است که می‌توان در راستای کاهش ترافیک و آلودگی هوا سخن گفت و استفاده از خودروی شخصی آن هم به صورت تک سرنشین را با ایجاد محدودیت‌هایی کاهش داد.

فراهانی با بیان اینکه ما برای کاهش آلودگی هوا و ترافیک چاره‌ای جز نگاه ویژه به تکمیل خطوط مترو، اتوبوس و ... نداریم، گفت: متاسفانه خطوط 6، 7 و ادامه خط یک در نیمه جنوبی به صورت ناقص بهره برداری شده و فقط تونل و برخی ایستگاه‌ها، آن هم به صورت ناقص مورد بهره‌برداری قرار گرفته و این در حالیست که حالا برای تکمیل خط 6 و 7 به بیش از 5000 میلیارد تومان اعتبار نیاز است و معادل همین رقم نیز برای خرید واگن نیازمندیم.

وی با بیان اینکه باید بیش از 10 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری شود تا خطوط فعلی مترو تکمیل شود،‌ تصریح کرد: این عدد،‌ رقم بالایی است و برای آن توانستیم از سوی مدیریت شهری پایتخت چند اقدام مهم انجام دهیم که یکی از آنها مصوبه انتشار 4000 میلیارد تومان اوراق مشارکت بود.

فراهانی با بیان اینکه اختصاص 2000 میلیارد تومان در بودجه 97 شهرداری برای مترو نیز اقدام دوم برای توسعه مترو است، افزود: هچنین 1000 میلیارد تومان نیز برای نگهداری از مترو، بودجه در نظر گرفته شد. اتفاق مهم دیگر در بودجه 97 این است که بر اساس تبصره‌ها مقرر شد هر درآمد اضافی که شهرداری از محل‌های مختلف کسب کرد این درآمد صرف توسعه مترو و اتوبوس شود که امیدواریم اتفاقات خوبی برای مترو در سال 97 رخ دهد.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: