تهديدهاي پيش روي دولت پزشکیان

تهديدهاي پيش روي دولت پزشکیان

جهانبخش خانجانی» جريان اصلاحات كه در تداوم حركت تاريخي ملت ايران در انقلاب مشروطه، انقلاب شكوهمند اسلامي و حماسه بزرگ دوم خرداد همچنان بر مشي اصلاحي و رفرميستي خود تاكيد و اصرار دارد
اتحاد مثلث!

اتحاد مثلث!

فیاض زاهد - محمد مهاجری» وضعيت جديدي كه در سپهر سياست ايران رخ نموده تا حد كم نظيري استثنايي است. براي اثبات و انتقال اين باور تلاش مي‌شود در اين نوشته به برخي ابعاد آن اشاره شود
سه‌شنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۳ - 2024 November 05
کد خبر: ۱۰۴۳۹
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۲ - ۱۶:۵۸

کهنه‌ترین هواپیماهای دنیا در ایران

قائم مقام وزیر راه در امور هوانوردی و هواشناسی با بیان اینکه ۸۰ درصد از فرودگاه های کشور فقط هفته ای دو پرواز دارند، گفت: کهنه ترین هواپیماهای موجود در دنیا برای ایران است و این وضعیت شایسته مردم نیست.
به گزارش تدبیر24 به نقل از مهر، علی محمد نوریان صبح امروز در مراسم سالروز جهانی هواپیمایی کشوری با اشاره به اینکه موقعیت صنعت هوایی باید تغییر کند، اظهار داشت: از نظر روحی برای ما سخت است که کشورهای کوچک خلیج فارس وضعیت بهتری در صنعت هوایی نسبت به ما داشته باشند و امیدواریم که در شرایط ایجاد شده ، موقعیت خود را در جهان تغییر دهیم.

وی افزود: متاسفانه ایرلاین‌های ما به جای اینکه با شرکت‌های خارجی رقابت داشته باشند با شرکت های داخلی دارند و در این کار هم به جای رقابت درست به یکدیگر ضربه می‌زنند درحالی که شرکت‌های خارجی در هفته بیش از ۷۰ پرواز به تهران دارند و قطر با ایجاد هاب منطقه‌ای مسافران را به دوحه می‌برد و از آنجا به کشورهای دیگر می‌فرستد.

قائم مقام وزیر راه در امور هوانوردی و هواشناسی با تاکید بر اینکه پروژه عظیم آسمان واحد در سطح اروپا در یک بازده زمانی ۱۰ ساله شروع و پیاده سازی شد، گفت: شرکت‌های هواپیمایی ارزان قیمت در تمام دنیا وجود دارند که خدمات اختیاری را به مسافران ارایه میکنند اما در داخل کشور هنوز موضوع های مجزا برای حمل و نقل هوایی در نظرگرفته نشده است.

نوریان با اشاره به اینکه باید در مسیرهای پرتردد مسافران را تقسیم بندی کنیم، اظهار داشت: وزارت راه و شهرسازی آماده هر نوع کمک و همکاری به شرکت های خصوصی است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۲۲ هزار هواپیمای تجاری در دنیا پرواز میکنند، گفت: تعداد مسافران جابه جا شده در دنیا ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون نفر از ۳۸۰۰ فرودگاه بین المللی و ۳۵ هزار کریدور هوایی است.

قائم مقام وزیر راه در امور هوانوردی و هواشناسی خاطر نشان کرد: ۸ میلیون تن بارهوایی با ارزش ۳.۱ تجارت جهانی بوسیله صنعت هوایی حمل میشود و بیشترین سهم حمل و نقل هوایی در دنیا مربوط به کشورهای اروپایی است.

نوریان با بیان اینکه از هر ۲ میلیون و ۷۰ هزار پرواز یک سانحه مرگبار اتفاق می افتد، گفت: ایران ایر در سال ۱۳۶۰ جزو ۱۰ شرکت برتر ایمن دنیا بود که البته شرایط جنگ تحمیلی و تحریم‌ها موجب کاهش رتبه این ایرلاین شد.

وی با اشاره به اینکه در سال ۹۰ ، ۲۵ میلیون نفر از طریق ۱۰۶ هزار پرواز در داخل کشور جابجا میشوند، بیان کرد: ۸ میلیون از مجموع مسافران بین المللی هستند ضمن آنکه ۱۶ شرکت فعال و ۱۶ میلیون مسافر فعال در کشور داریم.

قائم مقام وزیر راه در امور هوانوردی و هواشناسی خاطر نشان کرد: ۴۰ هزار شغل به صورت مستقیم در بخش های مختلف صنعت هوایی ایجاد شده است و ۶۲ هزار تن بار و پست هوایی توسط ۱۲ ایرلاین داخلی در ایران جابجا شده است.

نوریان با تاکید بر اینکه قرن ۲۱ قرن صنعت هوایی است، اظهار داشت: همانطور که قرن ۱۸ برای صنعت دریایی، قرن ۱۹ برای راه آهن بود قرن ۲۱ هم قرن سرعت و تغییرات سریع است که با صنعت هوایی ممکن می‌شود.

وی با بیان اینکه در کشور اصلاحات ساختاری وجود درد اما باید پیاده سازی شود، گفت: وجود مناطق ممنوعه در فضای کشور که مانعی برای عبور مستقیم در مسیرهای هوایی به شمار می روند باید اصلاح شوند ضمن آنکه بالابودن میزان تخفیفات تکلیفی و عدم جبران آن از سوی دولت مشکل دیگری بر سرراه ایرلاین ها به شمار می رود.

قائم مقام وزیر راه در امور هوانوردی و هواشناسی، هواپیماهای موجود در کشور را شایسته مردم ندانست و گفت: کهنه ترین هواپیماهای دنیا در ایران هستند، بنابراین باید این شرایط اصلاح شود و صنعت هوایی ارتقاء پیدا کند.

نوریان تصریح کرد: هر گوشه کشور یک فرودگاه دارد؛ در واقع بیش از ۸۰ فرودگاه داریم که ۸۰ درصد آنها در هفته بیش از دو پرواز ندارند و مابقی هفته خالی است، بنابراین باید تبدیل به شهر فرودگاهی شوند.

وی افزود: به مسئولان محلی هم اعلام کرده ام که اگر می خواهند فرودگاه داشته باشند، باید محلی ها بسازند، زیرا دولت پولی برای ساخت فرودگاه ندارد.

قائم مقام وزیر راه در امور هوانوردی و هواشناسی با اشاره به پیشنهاداتی برای صنعت حمل و نقل، گفت: تبیین نقش و جایگاه حمل و نقل هوایی در اقتصاد ملی و منطقه ای و اصلاح قوانین و انطباق قوانین نظارتی با استانداردهای جهانی از جمله اقدامات لازم برای توسعه صنعت هوایی است.

نوریان با اشاره به تنزل رتبه صنعت هوایی ایران در دنیا، گفت: اغلب شرکت های هواپیمایی ما چارتر ایرلاین هستند و مشخصات یک ایرلاین واقعی را ندارند که باید بر روی این موضوع هم کار شود.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: