تهديدهاي پيش روي دولت پزشکیان

تهديدهاي پيش روي دولت پزشکیان

جهانبخش خانجانی» جريان اصلاحات كه در تداوم حركت تاريخي ملت ايران در انقلاب مشروطه، انقلاب شكوهمند اسلامي و حماسه بزرگ دوم خرداد همچنان بر مشي اصلاحي و رفرميستي خود تاكيد و اصرار دارد
اتحاد مثلث!

اتحاد مثلث!

فیاض زاهد - محمد مهاجری» وضعيت جديدي كه در سپهر سياست ايران رخ نموده تا حد كم نظيري استثنايي است. براي اثبات و انتقال اين باور تلاش مي‌شود در اين نوشته به برخي ابعاد آن اشاره شود
سه‌شنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۳ - 2024 November 05
کد خبر: ۱۰۴۶۰۲
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۲

بسیاری از کتب کمک آموزشی مورد تایید آموزش و پرورش نیست

معاون سابق آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش ضمن تاکید بر اینکه بسیاری از کتابهای کمک آموزشی و کمک درسی مورد تایید آموزش و پرورش نیستند گفت: در حقیقت این کتب در راستای کمک به کنکور است که آسیب آن حتی به دوران ابتدایی نیز رسیده است.

تدبیر24»ابراهیم سحرخیز  در رابطه با شائبه افت بازار کتاب‌های کمک آموزشی و کمک درسی و دلایل روی آوردن ناشران این حوزه به حوزه کودک و نوجوان اظهار کرد: باید توجه داشته باشیم که کتاب های کمک آموزشی اگر به معنای واقعی کمک آموزشی باشند برای دانش آموزان امری ضروری است چراکه دانش آموزان را به خلاقیت و نوآوری وادار می کند.

وی در ادامه مطلب بیان کرد: متاسفانه بسیاری از کتاب های کمک آموزشی و کمک درسی مورد تایید آموزش و پرورش نیست و در حقیقت در راستای کمک به کنکور است که آسیب آن حتی به دوران ابتدایی نیز رسیده است.

معاون سابق آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: بچه ها را از دوران ابتدایی برای کنکور آماده می کنیم و این تاثیرات نامطلوبی را بر آنها و سیستم آموزشی ما خواهد گذاشت.


سحر خیز یادآور شد: ادبیات در دوران ابتدایی باید در خدمت و راستای اهدافی باشد که بتواند قدرت خلاقیت و نگاه انتقادی کودک به جهان پیرامونش را تقویت کند.

وی ابراز کرد: نویسنده یا ناشر باید مخاطب شناس باشد و تا زمانی که اهداف آموزش و پرورش و روانشناسی را نیاموزد نمی تواند در این حوزه موفق عمل کند.

معاون سابق آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: به نظر می رسد آموزش و پرورش باید از حافظه محوری و نمره محوری به پژوهش محوری تغییر رویکرد دهد.

سحر خیز متذکر شد: نباید نقش نظارتی و هدایتی آموزش و پرورش را در این زمینه نادیده بگیریم. آموزش و پرورش می تواند در ذائقه سازی ادبیات دانش آموزان بسیار تاثیرگذار باشد چراکه ادبیات می تواند در راستای کمک به دانش آموزان در درس خواندن و بهتر خواندن و نوشتن قرار بگیرد.

وی که در برنامه‌ای رادیویی صحبت می‌کرد عنوان کرد: در کشور ما برخلاف کشورهایی مانند ژاپن، درس هنر و انشاء و رسم الخط به حاشیه برده شده و این مسئله نگران کننده است؛ اگر قرار باشد از ادبیات بومی و محلی خود خارج شویم و به کتاب های داستانی ترجمه روی بیاوریم به نوعی دچار از خود بیگانگی خواهیم شد.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: