ایران و آمریکا؛ دیپلماسی در آینه تاریخ و آزمون آینده

ایران و آمریکا؛ دیپلماسی در آینه تاریخ و آزمون آینده

مینو خالقی - «صلح پایدار تنها زمانی ممکن است که طرفین به هزینه‌های تنش‌آفرینی بیشتر از منافع آن بیندیشند»، شاید بیش از هر زمان دیگری درباره رابطه ایران و آمریکا، خصوصا در شرایط فعلی، مصداق داشته باشد.
روندها و چشم‌‌‌انداز اقتصاد دیجیتال در ۲۰۲۵

روندها و چشم‌‌‌انداز اقتصاد دیجیتال در ۲۰۲۵

محمدمهدی محمدی - اقتصاد دیجیتال با تعریف سازوکارهای اقتصادی مبتنی بر داده و فناوری، به یکی از مهم‌ترین عناصر ساختار اقتصادی جهانی تبدیل شده است. این مفهوم نه تنها شامل تجارت الکترونیک می‌شود، بلکه به تمامی ابعاد استفاده از فناوری‌های دیجیتال در زندگی روزمره، از مبادلات مالی تا ارتباطات، پرداخته و تأثیر قابل توجهی بر رفتارهای اجتماعی، فرآیندهای مدیریتی و ساختارهای زیرساختی جوامع دارد. با پیشرفت‌های مداوم و ظهور فناوری‌های نوآورانه، به‌ویژه در حوزه‌های هوش مصنوعی، بیگ دیتا، اینترنت اشیاء و بلاک‌چین، تحولات عمیق‌تری در بازارهای جهانی و شکل‌گیری مدل‌های کسب‌وکار جدید مشاهده می‌شود.
دوشنبه ۱۳ مرداد ۱۴۰۴ - 2025 August 04
کد خبر: ۱۰۵۰۹۸
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۳
وزیر راه و شهرسازی در مراسم امضای قرارداد ساخت راه آهن شیراز – بوشهر:

با مصوبه مجلس مشکل تامین سهم ایران در تامین مالی خارجی حل شد

وزیر راه و شهرسازی گفت: با مصوبه اخیر مجلس مشکل آورده 15 درصدی سهم ایران در پروژه‌های تامین مالی خارجی حل شد.
تدبیر24»عباس آخوندی در مراسم امضای قرارداد ساخت راه آهن شیراز – بوشهر با بیان اینکه در راستای سیاست توسعه شبکه ریلی کشور و اتصال بنادر به راه آهن اقداماتی را در حوزه ریلی در دست کار داریم اظهار داشت: خط ریلی از اصفهان به شیراز وجود دارد که این خط می‌تواند از گل‌گهر به سمت بندرعباس و کرمان و چابهار ادامه پیدا کند.

وی با تاکید بر اینکه راه‌آهن شیراز – بوشهر یکی از پروژه‌های مهم ریلی کشورمان است، اظهار داشت: در ابتدای دولت یازدهم در بوشهر طرح توسعه بندر نگین به اجرا رسید از آنجایی که بندر بوشهر در محاصره شهر قرار دارد در سمت دیگر این شهر نسبت به ساخت بندر نگین و توسعه آن اقدام کردیم.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: هدف ما این است که بندر بوشهر و نگین به شبکه ریلی متصل شود و با این اقدام در راستای افزایش تردد مسافر و بار با ایمنی بیشتر و همچنین حفظ مسائل محیط زیستی اقدام کردیم.

آخوندی ادامه داد: راه آهن شیراز – بوشهر  با فاینانس چینی‌ها و توسط یک شرکت بخش خصوصی به احداث می‌رسد.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه مهمترین مشکل ما در ساخت پروژه‌ها و تامین فاینانس‌  بحث تامین 15 درصد سهم ایران است گفت:  طبق مصوبه مجلس بنا بر این است که 15 درصد سهم ایران از محل صندوق توسعه ملی تامین شود.

آخوندی ادامه داد: با مصوبه اخیر مجلس می‌توانیم سهم ایران در تامین مالی پروژه‌ها را به دست بیاوریم و با سرعت بیشتر پروژه‌ها به اتمام برسند.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: