وی با تاکید بر اینکه راهآهن شیراز – بوشهر یکی از پروژههای مهم ریلی کشورمان است، اظهار داشت: در ابتدای دولت یازدهم در بوشهر طرح توسعه بندر نگین به اجرا رسید از آنجایی که بندر بوشهر در محاصره شهر قرار دارد در سمت دیگر این شهر نسبت به ساخت بندر نگین و توسعه آن اقدام کردیم.
وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: هدف ما این است که بندر بوشهر و نگین به شبکه ریلی متصل شود و با این اقدام در راستای افزایش تردد مسافر و بار با ایمنی بیشتر و همچنین حفظ مسائل محیط زیستی اقدام کردیم.
آخوندی ادامه داد: راه آهن شیراز – بوشهر با فاینانس چینیها و توسط یک شرکت بخش خصوصی به احداث میرسد.
وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه مهمترین مشکل ما در ساخت پروژهها و تامین فاینانس بحث تامین 15 درصد سهم ایران است گفت: طبق مصوبه مجلس بنا بر این است که 15 درصد سهم ایران از محل صندوق توسعه ملی تامین شود.
آخوندی ادامه داد: با مصوبه اخیر مجلس میتوانیم سهم ایران در تامین مالی پروژهها را به دست بیاوریم و با سرعت بیشتر پروژهها به اتمام برسند.