بازی دوسر باخت برای جامعه و نظام سیاسی

بازی دوسر باخت برای جامعه و نظام سیاسی

بهاره آروین» مشکل از تعداد ثبت‌نام‌کنندگان اولیه نیست و در دیگر ممالک هم اوضاع کم‌وبیش به همین منوال است. مشکل در ساختاری است که قرار است کاهش این تعداد اولیه به تعدادی محدود و قابل قبول برای برگزاری انتخابات را امکان‌پذیر کند
نامزدهای انتخابات باید پاسخ دهندمساله اصلی آنان حجاب و گشت ارشاد است یا معیشت و فقر

نامزدهای انتخابات باید پاسخ دهندمساله اصلی آنان حجاب و گشت ارشاد است یا معیشت و فقر

شهیندخت مولاوردی» نامزدها باید پاسخ بدهند مساله اصلی برای آنها حجاب و گشت ارشاد است یا اینکه معیشت، زنانه شدن فقر، زنانه شدن اعتیاد، زنانه شدن آسیب‌های اجتماعی، زنانه شدن ایذر، زنانه شدن سالمندی و... هم برای آنها دارای اهمیت است.
چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳ - 2024 June 26
کد خبر: ۱۰۵۱۸۳
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۰
ابتکار:

لایحه «تامین امنیت زنان» به زودی نهایی می‌شود

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور لایحه تامین امنیت زنان را گامی موثر در مقابله با خشونت علیه زنان دانست و گفت: این لایحه با همکاری قوه قضاییه و مجلس شورای اسلامی به زودی نهایی خواهد شد.
تدبیر24»معصومه ابتکار در رویداد بین‌المللی زنان، صلح و امنیت پایدار ضمن تبریک روز جهانی زن و میلاد حضرت زهرا (س) بر نقش زنان در گسترش صلح تاکید کرد و افزود: بر اساس قطعنامه ۱۳۲۵ سازمان ملل، زنان باید در مذاکرات صلح چه در سطح دولت و چه در سطح پارلمان به کار گرفته شوند و نقش آنها در حفظ صلح و امنیت جدی گرفته شود.

ابتکار در ادامه با تاکید بر نقش سازمان‌های بین‌المللی همکاری‌های جهانی و دانشگاهی و جلب مشارکت‌های سازمان‌های مردم نهاد در پیشبرد صلح و امنیت در جوامع اظهار کرد: برگزاری چنین نشست‌هایی شبکه همکاری و همگرایی موثری برای زنان در سطح ملی و بین‌المللی را فراهم خواهد کرد.

وی با بیان اینکه در جمهوری اسلامی گام‌های موثری برای مقابله با خشونت علیه زنان برداشته شده است، تصریح کرد: تدوین لایحه تامین امنیت زنان با همکاری قوه قضاییه و مجلس شورای اسلامی به زودی نهایی خواهد شد و گام موثری برای ایجاد صلح در جامعه و کشور خواهد بود.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور آموزش‌های حقوقی و همچنین آموزش‌های خانواده را گام موثری برای ارتقای وضعیت زنان دانست و گفت: این اقدامات با سیاست‌های ابلاغی مقام معظم و نگاه ویژه رییس جمهور در حال اجرا شدن هستند.

به گفته ابتکار، نقش زنان در صلح همگرایی، رفع مخاصمان و همپیمانی بر علیه افراط گرایی باید تبیین شود تا با برقراری صلح، امنیت به جهان بازگردد.

وی در ادامه تصریح کرد: ایران کشوری با گروه‌های متنوع و در عین حال صلح طلب است و این گروه‌ها همزیستی مسالمت‌آمیزی در کشور دارند.

برچسب ها: تدبیر24 ابتکار
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: