الون ماسک گفت: انتظار دارد که اولین پرواز این فضاپیما به مریخ در نیمه نخست سال 2019 محقق شود. این در حالی است که وی از بیان این زمانبندی دچار شک شد و اعلام کرد که همیشه در اعلام زمانبندی ماموریتهای این شرکت خوشبین است.
فضاپیمای "BFR " به عنوان جانشین موشک "فالکون هوی"(Falcon Heavy) محسوب میشود و در طراحی فعلی آن مجموعا از 37 موتور استفاده شده که از این تعداد، 31 موتور در بخش تقویت کننده موشک و 6 موتور در فضاپیما وجود دارد.
این فضاپیما به نحوی طراحی شده است که قابل استفاده مجدد باشد و میتواند اولین فضاپیمای "اسپیسایکس" برای ماموریتهای فرازمینی محسوب شود و گفته شده که تا سال 2020 جایگزین همه سخت افزارهای این شرکت خواهد شد.
درحالی که ماموریتهای پرواز به مریخ هدف نهایی این شرکت محسوب میشود، این فضاپیما باید بتواند در فضا سوختگیری مجدد کند و در مسیر بازگشت خود، به "ماه" رفته و برای انجام ماموریت های دیگر، به ایستگاه فضایی بازگردد.
علاوه بر تاریخچه رویاپردازیهای ماسک در مورد اعلام برنامههای کاری "اسپیسایکس"، ممکن است پرتاب این فضاپیما تا سال 2019 کمی غیر قابلباور باشد. زیرا این سفرهای میان سیارهای حتی برای "ناسا" نیز جاهطلبانه است.