تدبیر24 : در حالی که تنها چند هفته از فوت حبیب الله عسگر اولادی یکی از قدیمی ترین چهره های حزبی کشور و از سیاسیون باسابقه انقلاب می گذرد تلاش اعضای جبهه پیروان خط امام و رهبری که پیش از این توسط آن مرحوم مدیریت می شد برای پیدا کردن رئیس جید به جایی نرسیده است و زمزمه های گسترده ای مبنی بر انحلال این تشکل قدیمی اما کم اثر شنیده می شود .
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تدبیر24 جبهه پیروان خط امام و رهبری پس از انحلال حزب جمهوری اسلامی به عنوان یک ائتلاف از بهم پیوستن خرده احزاب منشعب از آن حزب مانند جامعه اسلامی مهندسین در کنار احزاب ریشه داری مانند موتلفه شکل گرفت .این تشکل با سابقه که تا انتخابات مجلس ششم هم با نام ائتلاف به کار خود ادامه می داد از آن پس با پیوستن 16 تشکل سیاسی عنوان جبهه را برای خود برگزید و به عنوان بزرگترین تشکیلات منسجم اصولگرایان مطرح شد . البته در همه سال های تشکیل ، این گروه سیاسی نتوانست موفقیت چشمگیری در عرصه های سیاسی از جمله انتخابات به دست بیاورد و بیشتر اعضای آن به صورت موردی رای آورده و یا در مسئولیتی جابه جا می شدند . این موضوع برای تشکیلاتی که اسامی احزاب شناسنامه داری همچون جامعه اسلامی کارمندان، اصناف و بازار ، کانون فارغ التحصیلان هند، جامعه اسلامی نمایندگان ادوار ، جامعه ورزشکاران ، مهندسین ، دانشگاهیان ، موتلفه و . . . را به همراه خود می کشید به مثابه زنگ خطری بود که دبیران کل و اعضای آن سال ها تلاش کرند با تبلیغات فراوان آن را خاموش کنند اما خورشید اقبال جبهه پیروان هیچ گاه به صورت رسمی طلوع نکرد و در هیچ رقابت انتخاباتی نامرد و یا نامزد های اختصاصی این جبهه نتوانستند پیروز رقابت باشند .
البته در همه سال های حضور جبهه پیروان خط امام و رهبری در عرصه سیاسی کشور اعضای آن تلاش زیادی داشتند تا ثابت کنند به دلیل نزدیکی این جریان به بازار و به طبع داشتن پول و امکانات فراوان قدرت اصلی اصولگرایان در دست آن هاست اما در مقاطع مختلف تاریخ سیاسی کشور اصولگرایان متعددی خط بطلانی بر این عقیده کشیدند . تشکیل احزابی مانند جمعیت ایثارگران، جمعیت رهپویان در کنار تاسیس جبهه ها و شوراهای خلق الساعه در آستانه انتخابات های گوناگون مانند شورای هماهنگی نیروهای انقلاب اسلامی ، جبهه متحد اصولگرایان، جبهه پایداری ، ائتلاف 3 و 5 گانه خود گواهی بر عدم کارایی این مجموعه حزبی اصولگرایان است .
از سوی دیگر نداشتن فعالیت های مستمر تشکیلاتی در طول سال و بروز و ظهور رسانه ای عده ای انگشت شمار که خود را مسئولین این احزاب می دانند به خوبی نشان دهنده این موضوع است که احزاب جبهه پیروان نه تنها احزاب به اصطلاح تک عضوی هستند بلکه با نبود کوچک ترین فعالیت تاثیرگذار و فراگیر صرفا به محلی برای رسیدن دبیران خود به مطامع سیاسی و لابی های اجرایی تبدیل شده اند .این جبهه حتی در انتخابات اخیر ریاست جمهوری نیز نتوانست حرفی برای گفتن و دفاع از نامزد های خود داشته باشد و همه 5 نامزد آن با مهر عدم احراز صلاحیت روبرو شدند . البته نباید از نقش تاثیرگذار مرحوم عسکراولادی در بقا این تشکیلات و محوریت وی در جناح راست غافل شد چرا که آن پیر سیاست ورزی ایران همواره اعتقاد داشت که در هر شرایطی باید کار تشکیلاتی را ادامه داد چرا که وی به خوبی می دانست پیشرفت توسعه ای و سیاسی یک کشور به داشتن احزاب قوی و جریان ساز بستگی دارد . البته عسکر اولادی هیچ گاه نتوانست آرزوی ایجاد حزب جریان ساز قوی در کشور حداقل به مانند حزب جمهوری اسلامی را اجرا کند اما پایمردی و استقامت وی برای نگه داشتن کار تشکیلاتی ستودنی است هر چند که نمی شود از برخی اشکلات آن مرحوم به راحتی چشم پوشی کرد .
با وجود همه این موضوعات مرگ دبیرکل جبهه پیروان و دبیرکل سابق حزب موتلفه را بسیاری از کارشناسان و فعالین سیاسی پایانی بر راه چندین ساله بزرگ ترین و بی اثر ترین تشکیلات اصولگرایان می دانند چه اینکه تلاش اعضای جبهه برای قبول مسئولیت این تشکل از سوی افرادی همچون ناطق نوری به صراحت رد شده است و برخی دیگر از افراد قوی این جریان مانند منوچهر متکی هم ارتباط خود را صورت کامل با آن قطع کرده اند . کار حتی تا آن جا پیش رفته است که محمد رضا باهنر دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین و از نمایندگان مجلس شورای اسلامی پیشنهاد داده است مرحوم عسگراولادی همچنان به صورت نمادین دبیرکل جبهه بماند !
با کمی واقع بینی می توان به خوبی دریافت که دوران حضور برخی چهره های راست سنتی که اعتقادی به جوانگرایی و نوسازی تشکیلاتی و میدان دادن به عناصر فعال و زبده سیاسی نداشته و در سالیان اخیر با استفاده از جلسات دورهمی به نام جبهه پیروان تنها حیات سیاسی شخص خود را ادامه می دادند به سر آمده و جبهه پیروان از این پس تنها می تواند در تاریخ سیاسی کشور و کتاب ها به عنوان یک تشکیلات نیمه شکست خورده اصولگرا شناخته شود و قطعا دیگر جایی در بطن جامعه ندارد .