تهديدهاي پيش روي دولت پزشکیان

تهديدهاي پيش روي دولت پزشکیان

جهانبخش خانجانی» جريان اصلاحات كه در تداوم حركت تاريخي ملت ايران در انقلاب مشروطه، انقلاب شكوهمند اسلامي و حماسه بزرگ دوم خرداد همچنان بر مشي اصلاحي و رفرميستي خود تاكيد و اصرار دارد
اتحاد مثلث!

اتحاد مثلث!

فیاض زاهد - محمد مهاجری» وضعيت جديدي كه در سپهر سياست ايران رخ نموده تا حد كم نظيري استثنايي است. براي اثبات و انتقال اين باور تلاش مي‌شود در اين نوشته به برخي ابعاد آن اشاره شود
سه‌شنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۳ - 2024 November 05
کد خبر: ۱۰۶۵۰۹
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۱

دغدغه‌های اکران نوروزی

قطع پخش تبلیغات تلویزیونی یک فیلم، نبود روال مشخص در پخش تیزر تبلیغاتی فیلم‌های سینمایی، حمایت بیشتر از برخی فیلم‌ها، تاثیر بیشتر فضای مجازی بر دیده شدن یک فیلم، درخواست حمایت بیشتر از تنها فیلم کودک و نوجوان نوروزی سینماها در ایام نوروز و ... دغدغه‌های نوروزی دست‌اندرکاران سینماست.
تدبیر24»در نوروز سال۹۷ بر پرده سینمای ایران ۷ فیلم سینمایی به نمایش گذاشته شد که از این بین ۳ فیلم در ژانر کمدی، ۳ فیلم در ژانر اجتماعی و یک انیمیشن سینمایی برای گروه سنی کودکان و نوجوانان حضور دارند.

آثاری که در جدول اکران نوروزی سینماها قرار گرفتند، از ۲۳ اسفند ماه روی پرده سینماها رفتند و نمایش خود را آغاز کردند اما به گفته برخی تهیه کنندگان و پخش کنندگان سینمایی، هر ساله فیلم‌های سینمایی نوروزی مقداری زمان می‌برد تا جا بی‌افتند و بین مردم شناخته شوند و در نهایت بتوانند مخاطب خود را جذب کنند، در این راه پخش تیزرهای تلویزیونی، تبلیغات مجازی، محیطی و شهری در دیده شدن و آگاه سازی مردم بسیار موثر است.

ایسنا طی گفت‌وگویی با برخی از پخش کنندگان و تهیه کنندگان فیلم‌های نوروزی، از ارزیابی وضعیت گیشه نوروزی سینما و همچنین پخش تیزرهای تلویزیونی این فیلمها پرسیده است که در ادامه می خوانید:

همایون امکانیان _پخش نیکان فیلم_ که پخش فیلم سینمایی «مصادره» به کارگردانی مهران احمدی و تهیه کنندگی محمد حسین قاسمی را بر عهده دارد با تاکید بر اینکه تبلیغات مجازی برای فیلم‌ها تاثیر زیادی بر جذب مخاطب دارد، بیان کرد: فیلم‌ها در ایام تعطیلات نوروز باید جا بی‌افتند. اکنون بیشترین چیزی که باعث جذب مخاطب و اطلاع رسانی مناسب می‌شود، تبلیغات مجازی است و ما هم برای تبلیغات مجازی این فیلم انرژی زیادی گذاشتیم به نحوی که هربار به صفحات مجازی سر بزنید از این فیلم تیزرها و عکسهای جدیدی برای مخاطب رونمایی می‌شود تا جذابیت آن بیشتر باشد.

او اضافه کرد: باتوجه به اینکه هرم جمعیتی کشور ما جوان است، تبلیغات مجازی از تبلیغات تلویزیونی تاثیر بیشتری خواهد داشت و هدف اصلی فیلمهای سینمایی که جذب جوانان به سینما است از طریق فضای مجازی بهتر عمل می‌کند. در سینما نمونههایی از فیلم‌هایی داشتیم که اصلا تیزرهای تلویزیونی نداشتند و فقط با تبلیغات مجازی توانستند فروش خوبی داشته باشند و در نهایت تبلیغات شهری و محیطی و بنرها زمینه‌ای است برای تبلیغات مجازی و ازاین طریق مسیر آگاه‌سازی، اطلاع رسانی و جذب مخاطب تکمیل می‌شود.

امکانیان با بیان اینکه در پایان فروردین‌ماه این امکان ایجاد می‌شود که میزان فروش را با سال گذشته مقایسه کنیم، گفت: فروش گیشه سینما تاکنون مناسب بوده است ولی برای نتیجه گیری نهایی باید تا پایان ماه صبر کنیم تا ببینیم میزان فروش‌ها چطور بوده است و برای اینکه فیلمی بتواند با هزینه ساخت متوسط یک و نیم تا ۲ میلیارد تومان از طریق فروش به حداقل سود برسد باید بالای شش میلیارد تومان فروش کند و در غیر این صورت اکران فیلم هیچ توجیه اقتصادی ندارد.

سپس فیاض پارسیان که پخش فیلم سینمایی «لاتاری» به کارگردانی محمد حسین مهدویان و تهیه کنندگی سید محمود رضوی را به عهده دارد با اشاره به اینکه "در ایام نوروز معمولا مردم بیشتر راغب هستند که فیلم‌های کمدی ببیند" اظهار کرد: ما پیش از اکران این نگرانی را داشتیم که «لاتاری»یک فیلم اجتماعی است و شاید نتواند در ایام نوروز به خوبی دیده شود مخصوصا که بیشتر سینماداران در شهرستان‌ها فیلم‌های کمدی را برای نمایش ترجیح می‌دهند اما با این حال برای اکران فیلم «لاتاری» خیلی از سینماداران خودشان تقاضا کردند که این فیلم را در سینماهایشان نمایش دهند.

او با تاکید بر اینکه "تبلیغات تلویزیونی این فیلم دیر شروع شد و روال مشخصی هم در تبلیغات تلویزیونی فیلم‌ها وجود ندارد" گفت: این اتفاقات باعث شده است که بعضی از مردم هنوز نمی‌دانند که این فیلم در سینماها اکران شده است در صورتی که حدود ۲۰۰ تیزر تبلیغاتی تلوزیونی داریم و بنا بر روالی که وجود دارد معمولا ۶۰ یا ۷۰ زیر نویس هم خواهیم داشت.

علی سرتیپی _ مدیرعامل موسسه پخش فیلمیران _ درباره اکران فیلم سینمایی «به وقت شام» به کارگردانی ابراهیم حاتمی کیا و تهیه کنندگی محمد خزایی و همچنین شرایط فروش و استقبال از این فیلم توضیح داد:و با توجه به اینکه فیلم کمدی نیست در حال شناخته شدن و جا باز کردن است و امسال هم افزایش فروش و هم گاهی افزایش مخاطب داشتیم و قطعا امسال فروردین بهتری نسبت به سال گذشته خواهیم داشت. صدا و سیما هم همکاری خوبی با ما کرده است و پخش برنامههای پر بیننده در تلویزیون به دیده شدن تیزرهای تبلیغاتی فیلم‌های سینمایی هم کمک خوبی کرده است.

سعید خانی _ مدیر عامل دفتر پخش خانه فیلم _  و همچنین تهیه کننده فیلم سینمایی «لونه زنبور» به کارگردانی برزو نیک نژاد با اشاره به اینکه فروش چند روز پایانی هفته اول تعطیلات نوروزی نسبت به فروش هفته قبل تقریبا سه برابر شده است درباره شرایط تبلیغات تلویزیونی این فیلم، گفت: مجموعا ۴۵۰ تیزر تبلیغاتی به این فیلم اختصاص پیدا کرده است چون مسئولین صداوسیما معتقد بودند که این فیلم خانوادگی است و از ما به خوبی حمایت کردند اما الان بحث ما بیشتر سانس گرفتن در سینماها است و از آنجایی که فیلم‌های دولتی بیشتر در این زمینه حمایت می‌شوند ما باید تلاش کنیم تا بتوانیم سانسهای بیشتری به این فیلم اختصاص پیدا کند.

حبیب اسماعیلی تهیه کننده و پخش کننده فیلم سینمایی «خرگیوش» به کارگردانی مانی باغبانی که فیلمی درژانر کمدی است، ضمن اعتراض به نحوه تبلیغات تلویزیونی فیلم‌های سینمایی گفت: به این فیلم حدود ۳۱ تیزر تلویزیونی اختصاص داده شده بود و فقط هم سه یا چهار تیزر آن در یک روز پخش شد و بعد از آن بدون هیچ دلیلی تبلیغات تلوزیونی این فیلم را قطع کردند. «خرگیوش» با توجه به اینکه نه در جشنواره‌ای حضور داشته و نه از قبل برای آن تبلیغ شده، به نسبت دیگر فیلم‌های اکران شده گمنام‌تر بود اما با این حال فروش نسبتا خوبی داشته است.

او همچنین درباره هزینه بالای ساخت فیلم‌های سینمایی گفت: در سالهای گذشته هزینه ساخت فیلمها و همچنین دستمزدها پایین‌تر بود و ولی اکنون هزینه ساخت یک فیلم کمتر از ۱ و نیم میلیارد نمیشود. اکنون هم افزایش قیمت بلیت‌ها و همچنین احداث پردیسهای سینمایی جدید باعث بالا رفتن میزان فروش و میلیاردی شدن فیلم‌ها میشود در صورتی که افزایش مخاطبی نداشتیم.

غلامرضا فرجی _مدیر پخش و بازاریابی موسسه "بهمن سبز" _ که پخش انیمیشن سینمایی «فیلشاه» به کارگردانی هادی محمدیان و تهیه‌کنندگی حامد جعفری را بر عهده دارد از لزوم حمایت از این انیمیشن گفت و اضافه کرد: تبلیغات تلویزیونی به صورت منسجم برای مخاطب نشده است درحالیکه جذب مخاطب به سینما مستلزم این است که تبلیغات تلویزیونی و محیطی و مجازی بیشتر شود. ما که هنوز به آنچه خواسته ما بوده نرسیده‌ایم و با توجه به اینکه اکران انیمیشن متفاوت از فیلمهای سینمایی است و فضای ویژه‌ای می‌طلبد باید از آن حمایت بیشتری شود و اگر تلویزیون بتواند به آن بیشتر بپردازد در نهایت به صنعت سینمای کشور کمک خواهد کرد. معمول است که بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ نوبت به فیلم‌های سینمایی تیزر اختصاص داده می‌شود اما قطعا زمان پخش تیزرها هم مهم است.

در پایان احمد مختاری از دفتر پخش «هدایت فیلم» با اشاره به میزان فروش فیلم سینمایی «فراری» به کارگردانی علیرضا داود نژاد و تهیه کنندگی جهانگیر کوثری که به نسب دیگر فیلم‌های اکران شده در نوروز امسال پایین‌تر بوده است گفت: این فیلم سینمایی تا ۷ فروردین هیچ تیزر تلویزیونی نداشته است و قرار بود پخش تبلیغات آن از ۷‌ فروردین ماه آغاز شود بنابر این شاید یکی از دلایل کم بودن استقبال از این فیلم با وجود آنکه در جشنواره فیلم فجر موفقیت‌هایی را کسب کرد، همین باشد.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: