آموزش کودکان برای فردای بهتر سرزمین

آموزش کودکان برای فردای بهتر سرزمین

شینا انصاری - روز جهانی و هفته ملی کودک فرصتی است برای پرداختن به دغدغه‌ها، مشکلات، بحران‌ها، علاقه‌مندی‌ها و حقوق کودکان، این جوانه‌های زندگی و امیدهای آینده. کودکان در نقاط زیادی از دنیا در حالی اولین قربانی سیاست، فقر، خشونت و جنگ هستند
جهان در آستانه‌ی بازچینش رقابت

جهان در آستانه‌ی بازچینش رقابت

محمدمهدی محمدی-رقابت‌پذیری در سال ۲۰۲۵ تنها یک رتبه‌بندی نیست، بلکه نمایی است از آنچه جهان به سمتش می‌رود: ثبات، شفافیت، و هوشمندی سیاست. کشورمان اگر بخواهد سهمی در آینده اقتصادی جهان داشته باشد، باید نه‌تنها در زمره بازیگران مهم این تغییر جهانی و همکار در سازمان های جدید بین اللملی قرار بگیرد، بلکه باید طراح مسیر خود با پایبندی به موازین و استراتژی های خود باشد. مسیری که از درون طراحی، اصلاح و اجرا می‌شود، نه از بیرون تحمیل.
چهارشنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۴ - 2025 October 15
کد خبر: ۱۰۶۷۸۹
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۰

راهکار عبور از مشکلات اقتصادی

یک عضو کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: تولیدکنندگان و صنعتگران باید در زمینه کیفیت و قیمت کالاهای داخلی رقابت ایجاد کنند. ما باید داشته‌های خود در کشور را باور کنیم و در این خصوص باید فرهنگ‌سازی انجام شود.

تدبیر24»علی اکبری در گفت‌وگو با ایسنا در رابطه با شعار سال (حمایت از کالای ایرانی)، بیان کرد: این شعار در شرایط کنونی که ما هنوز با محدودیت‌هایی مواجه هستیم و تحریم‌ها نیز به طور کامل برداشته نشده است، بسیار شعار مناسبی است. این شعار در ادامه بحث اقتصاد مقاومتی قرار دارد. ما اگر به داشته‌های خود در کشور توجه کنیم، می‌توانیم بسیاری از مشکلات را تعدیل کنیم.

وی در ادامه بیان کرد: حمایت از کالای ایرانی نیازمند پیش‌نیازهایی است. تولیدکنندگان و صنعتگران باید در زمینه کیفیت و قیمت رقابت ایجاد کنند. ما در کشورمان کالاهای مرغوبی داریم و متاسفانه برخی از تولیدکنندگان به لحاظ اینکه بازار بهتری داشته باشند و یا اینکه کالای خود را باور ندارند با مارک دیگری کالا را در کشور عرضه می‌کنند که در این خصوص باید فرهنگ‌سازی شود.

نماینده مردم شیراز در مجلس گفت: ما باید نگاه جامع‌تری به حمایت از کالای ایرانی داشته باشیم. ما باید با مسائل قاچاق و شبه قاچاق که خود به خود به تولید داخل لطمه می‌زنند برخورد کنیم.

وی افزود: امروز پیشینه ذهنی که در رابطه با ترجیح کالای خارجی به کالای داخلی ایجاد شده یک چالش است و ما نباید به داشته‌های خود کم اهمیت باشیم. در زمینه حمایت از کالای ایرانی باید فرهنگ‌سازی رسانه‌ای صورت گیرد، تولیدکنندگان نیز باید در حوزه رقابت کار را پیش ببرند. تولیدکنندگان باید به کیفیت، قیمت و پایداری محصول توجه کنند و به یک سود مقطعی قانع نشوند.

وی در پایان گفت: بنده تا جایی که وظیفه شخصی‌ام ایجاب می‌کند به استفاده از کالای ایرانی توجه دارم و از نظر من این مساله باید در جامعه دنبال شود تا بتوان از مشکلات اقتصادی عبور کرد.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: