امروز روز تصمیم گیری و وقت عمل است

امروز روز تصمیم گیری و وقت عمل است

رضا رئیسی - ظریف کت درآورده دو دستانش را به احترام رای ندهندگان بر سینه می گذارد و می گوید: کسانی که رای ندادند بسیار محترم هستند و عزیز، انتخابشان این بوده اما جمعه روز دیگری است
با انتخاب خود چه بر سر آينده ایران خواهيم آورد؟

با انتخاب خود چه بر سر آينده ایران خواهيم آورد؟

مرتضی عزتی - ديدگاهي در ايران امروز به صورت واقعي يا در سايه در بخش‌هايي از جامعه قدرت را در دست گرفته است كه مسوول به قهقرا بردن ايران است
دوشنبه ۱۱ تير ۱۴۰۳ - 2024 July 01
کد خبر: ۱۰۷۰۱
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۸

خبری خوش برای خریداران مسکن

یک کارشناس مسکن معتقد است: تا پایان سال بازار و قیمت مسکن تثبیت می‌شود و تغییری در قیمت مسکن نداریم.

به گزارش تدبیر24 به نقل از ایسنا، کامبیز اثباتی با اشاره به رکود فعلی در بازار مسکن و تاثیر مذاکرات سیاسی بر اقتصاد کشور اظهار کرد: رکود فعلی تا پایان سال ادامه‌دار نیست و ممکن است بازار کمی رونق بگیرد اما افزایش و کاهش قیمتی نداریم.


وی افزود: در حال حاضر اولویت در بخش مسکن، صاحب‌خانه شدن مردم است اما رکود درهمه بخش‌های اقتصادی حاکم شده به گونه‌ای که رکود در خرید و فروش ماشین هنوز از بین نرفته است و باید منتظر ازبین رفتن رکود بود.

به گفته وی، به طور طبیعی با افزایش عرضه و تقاضا،‌ قیمت‌ها ثابت می‌شوند و از قیمت‌های تورمی جلوگیری می‌شود.

اثباتی با اشاره به ساخت واحدهای مسکونی مهر و طرح‌های دولت یازدهم برای مسکن اجتماعی و حمایتی اظهار کرد: از ابتدای ساخت واحدهای مسکن مهر با این طرح موافق نبودم چرا که نه مکان‌یابی مناسبی شده بود و نه در نوع ساخت آن نکته‌ی قابل توجهی دیده می‌شد.

این کارشناس افزود: به نظر می‌رسد اگر باید تغییراتی در نوع ساخت این‌گونه واحد‌های مسکونی صورت گیرد، باید از حالت سنتی‌سازی به صنعتی‌سازی پیش رویم و سرعت ساخت‌وساز نیز بالا رود.

وی با اشاره به این‌که سالانه به ۱.۵ واحد مسکونی نیاز هست، گفت: طی هشت سال گذشته تنها ۵۰۰ هزار واحد مسکونی ساخته و تحویل داده شد، چرا که قرار بود سالانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحد مسکونی ساخته شود.

اثباتی با بیان این‌که طرح مسکن اجتماعی و مسکن حمایتی نیز نباید به گونه‌ای باشد که واحد‌های نیمه‌کاره در پایان دولت باقی بماند، گفت: در دولت جدید باید بیشتر به سمت صنعتی‌سازی و ساخت‌وساز حرفه‌ای پیش‌ رویم و با مطالعات انجام شده طرح‌های مناسبی در مسکن ایجاد کنیم.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: