ایران و آمریکا؛ دیپلماسی در آینه تاریخ و آزمون آینده

ایران و آمریکا؛ دیپلماسی در آینه تاریخ و آزمون آینده

مینو خالقی - «صلح پایدار تنها زمانی ممکن است که طرفین به هزینه‌های تنش‌آفرینی بیشتر از منافع آن بیندیشند»، شاید بیش از هر زمان دیگری درباره رابطه ایران و آمریکا، خصوصا در شرایط فعلی، مصداق داشته باشد.
روندها و چشم‌‌‌انداز اقتصاد دیجیتال در ۲۰۲۵

روندها و چشم‌‌‌انداز اقتصاد دیجیتال در ۲۰۲۵

محمدمهدی محمدی - اقتصاد دیجیتال با تعریف سازوکارهای اقتصادی مبتنی بر داده و فناوری، به یکی از مهم‌ترین عناصر ساختار اقتصادی جهانی تبدیل شده است. این مفهوم نه تنها شامل تجارت الکترونیک می‌شود، بلکه به تمامی ابعاد استفاده از فناوری‌های دیجیتال در زندگی روزمره، از مبادلات مالی تا ارتباطات، پرداخته و تأثیر قابل توجهی بر رفتارهای اجتماعی، فرآیندهای مدیریتی و ساختارهای زیرساختی جوامع دارد. با پیشرفت‌های مداوم و ظهور فناوری‌های نوآورانه، به‌ویژه در حوزه‌های هوش مصنوعی، بیگ دیتا، اینترنت اشیاء و بلاک‌چین، تحولات عمیق‌تری در بازارهای جهانی و شکل‌گیری مدل‌های کسب‌وکار جدید مشاهده می‌شود.
سه‌شنبه ۳۱ تير ۱۴۰۴ - 2025 July 22
کد خبر: ۱۰۸۰۶۲
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۰

پرونده استخدام معلمان حق‌التدریس

اسدالله عباسی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم با اشاره به بازگشت مجدد طرح تعیین تکلیف معلمان حق‌التدریس به کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اظهار کرد: قبلا در کمیسیون آموزش مطرح شده بود، نیروهایی که سابقه کار بالایی دارند به عنوان مثال گاه ۱۰ سال است که در حال فعالیت هستند.
تدبیر24»اسدالله عباسی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم با اشاره به بازگشت مجدد طرح تعیین تکلیف معلمان حق‌التدریس به کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اظهار کرد: قبلا در کمیسیون آموزش مطرح شده بود، نیروهایی که سابقه کار بالایی دارند به عنوان مثال گاه ۱۰ سال است که در حال فعالیت هستند، نیازی به شرکت در آزمون نداشته باشند و مراحل گزینش را برای جذب در آموزش‌وپرورش طی کنند.

وی افزود: برگزاری آزمون باید برای افرادی باشد که تازه شروع به کار کرده‌اند اما در این موضوع و سایر مسائل اختلاف نظرهایی میان اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات با نمایندگان مجلس وجود دارد به همین دلیل طرح تعیین تکلیف نیروهای حق‌‌التدریس که در کمیسیون مصوب شده بود مجدد از صحن علنی به کمیسیون بازگشت.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به اینکه در یکی از بندهای این طرح بحث برگزاری آزمون ذکر شده بود از سوی دیگر در بندهای الحاقی نظر اعضای کمیسیون لحاظ نشده بود، گفت: این طرح در صحن علنی رای نیاورد و مجدد به کمیسیون بازگشت تا در باره موارد مورد اختلاف بررسی‌های لازم انجام شود.

عباسی تصریح کرد: پس از پایان تعطیلات مجلس، این طرح در کمیسیون آموزش مورد بررسی قرار گرفته و پس از رفع ایرادات بلافاصله در نوبت طرح در صحن علنی مجلس قرار می‌گیرد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: