ایران و آمریکا؛ دیپلماسی در آینه تاریخ و آزمون آینده

ایران و آمریکا؛ دیپلماسی در آینه تاریخ و آزمون آینده

مینو خالقی - «صلح پایدار تنها زمانی ممکن است که طرفین به هزینه‌های تنش‌آفرینی بیشتر از منافع آن بیندیشند»، شاید بیش از هر زمان دیگری درباره رابطه ایران و آمریکا، خصوصا در شرایط فعلی، مصداق داشته باشد.
روندها و چشم‌‌‌انداز اقتصاد دیجیتال در ۲۰۲۵

روندها و چشم‌‌‌انداز اقتصاد دیجیتال در ۲۰۲۵

محمدمهدی محمدی - اقتصاد دیجیتال با تعریف سازوکارهای اقتصادی مبتنی بر داده و فناوری، به یکی از مهم‌ترین عناصر ساختار اقتصادی جهانی تبدیل شده است. این مفهوم نه تنها شامل تجارت الکترونیک می‌شود، بلکه به تمامی ابعاد استفاده از فناوری‌های دیجیتال در زندگی روزمره، از مبادلات مالی تا ارتباطات، پرداخته و تأثیر قابل توجهی بر رفتارهای اجتماعی، فرآیندهای مدیریتی و ساختارهای زیرساختی جوامع دارد. با پیشرفت‌های مداوم و ظهور فناوری‌های نوآورانه، به‌ویژه در حوزه‌های هوش مصنوعی، بیگ دیتا، اینترنت اشیاء و بلاک‌چین، تحولات عمیق‌تری در بازارهای جهانی و شکل‌گیری مدل‌های کسب‌وکار جدید مشاهده می‌شود.
سه‌شنبه ۲۱ مرداد ۱۴۰۴ - 2025 August 12
کد خبر: ۱۰۸۰۷۸
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۵

«هنوز برف از زمستان های رفته می بارد » چاپ شد

مجموعه عکس عبدالله صفا و شعرهای ماهیار رهامهر با عنوان «هنوز برف از زمستان های رفته می بارد » توسط نشر فرهنگ ایلیا به چاپ رسید.
تدبیر24»مجموعه عکس عبدالله صفا و شعرهای ماهیار رهامهر  با عنوان «هنوز برف از زمستان های رفته می بارد » توسط نشر فرهنگ ایلیا به چاپ رسید.

عبدالله صفا
عکاس و عضو انجمن صنفی عکاسان مطبوعات ایران

در کارنامه وی،عکاسی خبری روزنامه ها و نشریات ،برگزاری چندین نمایشگاه انفرادی و گروهی در تهران، ساخت فیلم کوتاه ،اجرای پرفرمنس و اینستالیشن مشاهده می‌شود.
او دانش آموخته عکاسی خبری است.

ماهیار رهامهر
باستان شناس و پژوهشگر جوامع پارینه سنگی

در کارنامه وی مقالات متعدد و چند عنوان کتاب،پژوهش باستان شناختی میدانی و حضور در همایش های علمی و پژوهشی در کنار نگارش مستمر مقالات و جستارهای میان رشته ای مشاهده می‌شود.
او دانش آموخته کارشناسی ارشد باستان شناسی و دبیر تاریخ و تاریخ هنر سازمان آموزش و پرورش است.

درنگ بر «هنوز برف از زمستان های رفته می بارد»

انسان مدرن گریزان از درنگ و تدقیق، مسخ شده در هزارتوی تکنولوژی، روزمرگی و سراب های مسحور كننده ی پسامدرن، پیوسته در گریز از خویش و پناهنده به جهان مسطح مفهوم زدایی شده ای است كه بیش از هر تمثیلی به خانه شکلاتی برادران گریم میماند.
فلاکت و ادباری كه سده ها پیش،پاسكال در تأملات خویش از آن سخن به میان آورد.
این كه فراخ ترین پریشانی و درماندگی انسان از ناتوانی او در به پیشواز رفتن سکون و تنهایی مایه میگیرد.این كه انسان نمیتواند به آرامش در خلوت یک اتاق با خویش تنها بماند.از این رو،كار هنری و افزون بر آن شعر وشاعر به یك معنا،در دنیای شتابزده ی بیرون از متن،به فکاهی تلخی میماند.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: