ایران و آمریکا؛ دیپلماسی در آینه تاریخ و آزمون آینده

ایران و آمریکا؛ دیپلماسی در آینه تاریخ و آزمون آینده

مینو خالقی - «صلح پایدار تنها زمانی ممکن است که طرفین به هزینه‌های تنش‌آفرینی بیشتر از منافع آن بیندیشند»، شاید بیش از هر زمان دیگری درباره رابطه ایران و آمریکا، خصوصا در شرایط فعلی، مصداق داشته باشد.
روندها و چشم‌‌‌انداز اقتصاد دیجیتال در ۲۰۲۵

روندها و چشم‌‌‌انداز اقتصاد دیجیتال در ۲۰۲۵

محمدمهدی محمدی - اقتصاد دیجیتال با تعریف سازوکارهای اقتصادی مبتنی بر داده و فناوری، به یکی از مهم‌ترین عناصر ساختار اقتصادی جهانی تبدیل شده است. این مفهوم نه تنها شامل تجارت الکترونیک می‌شود، بلکه به تمامی ابعاد استفاده از فناوری‌های دیجیتال در زندگی روزمره، از مبادلات مالی تا ارتباطات، پرداخته و تأثیر قابل توجهی بر رفتارهای اجتماعی، فرآیندهای مدیریتی و ساختارهای زیرساختی جوامع دارد. با پیشرفت‌های مداوم و ظهور فناوری‌های نوآورانه، به‌ویژه در حوزه‌های هوش مصنوعی، بیگ دیتا، اینترنت اشیاء و بلاک‌چین، تحولات عمیق‌تری در بازارهای جهانی و شکل‌گیری مدل‌های کسب‌وکار جدید مشاهده می‌شود.
دوشنبه ۱۳ مرداد ۱۴۰۴ - 2025 August 04
کد خبر: ۱۰۸۳۰۶
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۲:۳۰

فرمول مرموز شفر برای افزایش هواداران استقلال

وینفرد شفر اعتقاد دارد تعداد تماشاگران استقلال از پرسپولیس بیشتر است!
تدبیر24»حتی تعداد آن دسته از استقلالی ها که اعتقاد دارند تعداد هواداران شان از هواداران پرسپولیس بیشتر است، در بین خود طرفداران تیم آبی هم در اکثریت نیستند اما وینفرد شفر سرمربی استقلال در یک برنامه زنده تلویزیونی برای هواداران رقیب کری ملویی خواند و گفت: «ما بیشتر هستیم!»

او برای این گفته استناد کرد به بازی های ای اف سی و اینکه بر اساس این آمار، استقلال با 120 هزار هوادار، پرطرفدارترین تیم آسیا در مرحله گروهی شده است!

او البته اشاره ای نداشت به اینکه در همین چند هفته اخیر، طرفداران باشگاه پرسپولیس در برنامه 90 در دو نظرسنجی که میان او و برانکو گذاشته شده بود، با چه اکثریت چشمگیری به پیروزی رسیده بودند.

البته وقتی با این مربی در این باره کمی راحت تر و خودمانی تر صحبت می شود، می گوید: «تماشاگر یعنی جمعیت روی سکو. آن حمایت روی سکوهاست که به کمک تیم می آید. ما خوشحالیم که تماشاگران پای کاری داریم. آنهایی که تیم شان را در ورزشگاه تنها نمی گذارند.»

البته اینکه در چند بازی آسیایی تعداد هواداران استقلال بیش از پرسپولیسی ها بوده را می شود برایش چند دلیل آورد. اینکه پرسپولیس برای سومین سال متوالی در حالت ثبات در لیگ پیش می رود و دو قهرمانی را هم در این مدت کسب کرده و در آسیا هم البته بازی های پر از تماشاگر زیادی را در این دو فصل داشته است. ولی برای استقلال، بعد از چند فصل ناموفق و شروع ناامید کننده نیم فصل اول، امسال و این روزها با شفر همه چیز رویایی شده و این عطش دیدن استقلال جدید شاید در بیشتر شدن تعداد تماشاگران نقش داشته است! ولی شفر در واکنش به این تحلیل هم همچنان اعتقاد به تماشاگر پای کار را دارد و مرجعش هم قطعا آمار رسمی است.

هرچند استقلالی ها مثلا اعتقاد دارند شمار زیادی از هواداران شان در این سال ها، به برنامه 90 پیامک نمی زنند و آن برنامه ملاک درستی برای تشخیص تعداد هواداران دو تیم نیست اما مثلا درآمدهای پیامکی پرسپولیسی ها تقریبا دو برابر استقلالی هاست و آمار کلی طرفداران لیگ هم معمولا تعداد پرسپولیسی ها را بیشتر نشان می دهد.

حالا این بار و در یک برنامه تلویزیونی شفر برای سامانه پیامکی شان تبلیغ کرد تا شاید از این پس این موازنه عوض شود و درآمدهای استقلال هم از این سامانه به رقیب نزدیک تر شود!
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: