ایران و آمریکا؛ دیپلماسی در آینه تاریخ و آزمون آینده

ایران و آمریکا؛ دیپلماسی در آینه تاریخ و آزمون آینده

مینو خالقی - «صلح پایدار تنها زمانی ممکن است که طرفین به هزینه‌های تنش‌آفرینی بیشتر از منافع آن بیندیشند»، شاید بیش از هر زمان دیگری درباره رابطه ایران و آمریکا، خصوصا در شرایط فعلی، مصداق داشته باشد.
روندها و چشم‌‌‌انداز اقتصاد دیجیتال در ۲۰۲۵

روندها و چشم‌‌‌انداز اقتصاد دیجیتال در ۲۰۲۵

محمدمهدی محمدی - اقتصاد دیجیتال با تعریف سازوکارهای اقتصادی مبتنی بر داده و فناوری، به یکی از مهم‌ترین عناصر ساختار اقتصادی جهانی تبدیل شده است. این مفهوم نه تنها شامل تجارت الکترونیک می‌شود، بلکه به تمامی ابعاد استفاده از فناوری‌های دیجیتال در زندگی روزمره، از مبادلات مالی تا ارتباطات، پرداخته و تأثیر قابل توجهی بر رفتارهای اجتماعی، فرآیندهای مدیریتی و ساختارهای زیرساختی جوامع دارد. با پیشرفت‌های مداوم و ظهور فناوری‌های نوآورانه، به‌ویژه در حوزه‌های هوش مصنوعی، بیگ دیتا، اینترنت اشیاء و بلاک‌چین، تحولات عمیق‌تری در بازارهای جهانی و شکل‌گیری مدل‌های کسب‌وکار جدید مشاهده می‌شود.
دوشنبه ۱۳ مرداد ۱۴۰۴ - 2025 August 04
کد خبر: ۱۰۸۳۶۳
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۴

رضایت 70تا 75درصدی شهروندان از میادین میوه و تره بار

بر اساس گزارش مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران، شاهد رضایت ۷۰ تا 75درصدی شهروندان از میادین میوه و تره بار در طرح تخفیفات نوروزی بودیم.
تدبیر24»گزارش مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران از میادین میوه و تره بار ابتدا رضایت از کیفیت محصولات ارائه شده را مورد بررسی قرار داده است. بدین ترتیب در هر قلم میوه و سبزی، میزان رضایت مردم (زیاد و خیلی زیاد) بالای ۵۰ درصد بود و میزان نارضایتی پایین تر از ۱۵ درصد.
در نظرسنجی قیمت میوه وس بزی، آمار قابل توجهی به دست آمده است. چنانچه میزان رضایت شهروندان بالاتر از ۷۰ درصد بوده و نارضایتی از قیمت ها کمتر از ۶ درصد را نشان می دهد.
▫️تخفیف در محصولات ارائه شده مورد سومی بود که این نظرسنجی به آن پرداخت. ۵۳.۵ درصد از پاسخگویان اعلام رضایت از میزان تخفیفات را داشتند و ۲۵.۶ درصد عنوان کردند تخفیف ها چندان چشمگیر نبوده است.
در مورد سوال دیگر درباره کیفیت محصولات میدان ها با سایر فروشگاه ها، ۳۱ درصد از مراجعه کنندگان اعلام کردند کیفیت محصولات بهتر از جاهای دیگر بود. ۴۰ درصد گفتند کیفیت محصولات تفاوتی با فروشگاه های دیگر ندارد. همین مقایسه این بار درباره قیمت مطرح شد که ۷۲ درصد از شهروندان اعلام کردند قیمت ها بسیار ارزان تر بوده و ۲۴ درصد گفتند قیمت ها تفاوت محسوسی با بیرون نداشته است.
حاضران در این نظرسنجی در مورد کیفیت میوه ها و سبزیجات عنوان کردند. ۶۶ درصد آنها با پاسخ زیاد و خیلی زیاد به کیفیت دادند. این رضایتمندی در مورد گوشت قرمز ۷۰ درصد، آبزیان ۸۱ درصد و تخم مرغ ۸۳ درصد و مرغ ۸۶ درصد بوده است.
بنا بر این گزارش بیشترین نارضایتی مربوط به امکانات استراحت و صندلی در میدان ها بود که ۱۹ درصد از مراجعه کنندگان درباره آنها ابراز نارضایتی کردند.
گفتنی است این نظرسنجی مربوط به دوره زمانی 25 اسفند تا 25 فرودین و مربوط به تخفیفات نوروزی سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار بوده است.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: