آموزش کودکان برای فردای بهتر سرزمین

آموزش کودکان برای فردای بهتر سرزمین

شینا انصاری - روز جهانی و هفته ملی کودک فرصتی است برای پرداختن به دغدغه‌ها، مشکلات، بحران‌ها، علاقه‌مندی‌ها و حقوق کودکان، این جوانه‌های زندگی و امیدهای آینده. کودکان در نقاط زیادی از دنیا در حالی اولین قربانی سیاست، فقر، خشونت و جنگ هستند
جهان در آستانه‌ی بازچینش رقابت

جهان در آستانه‌ی بازچینش رقابت

محمدمهدی محمدی-رقابت‌پذیری در سال ۲۰۲۵ تنها یک رتبه‌بندی نیست، بلکه نمایی است از آنچه جهان به سمتش می‌رود: ثبات، شفافیت، و هوشمندی سیاست. کشورمان اگر بخواهد سهمی در آینده اقتصادی جهان داشته باشد، باید نه‌تنها در زمره بازیگران مهم این تغییر جهانی و همکار در سازمان های جدید بین اللملی قرار بگیرد، بلکه باید طراح مسیر خود با پایبندی به موازین و استراتژی های خود باشد. مسیری که از درون طراحی، اصلاح و اجرا می‌شود، نه از بیرون تحمیل.
چهارشنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۴ - 2025 October 15
کد خبر: ۱۰۹۰۹۱
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۹

دغدغه مقام معظم رهبری

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس با بیان اینکه در برنامه ششم توسعه و دراساسنامه دانشگاه فرهنگیان،راه ورود نیروی انسانی به آموزش و پرورش را دانشگاه فرهنگیان قرار دادیم، گفت: افرادی که در این دانشگاه تخصص لازم را دیده اند، تربیت فرزندان به دست شان سپرده خواهد شد.
تدبیر24» برنامه «رویداد» رادیو گفت و گو با موضوع سخنان رهبر انقلاب در جمع مسئولان آموزش و پرورش و با حضور دکتر حمایت میرزاده سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی روانه آنتن شد.

حمایت میرزاده با اشاره به سخنان رهبر انقلاب در جمع مسئولان آموزش و پرورش گفت: فرمایشات مقام معظم رهبری همیشه فصل الخطاب بوده و بر اساس اسناد بالادستی است که به عنوان قانون در مجلس مصوب شده و در اختیار  دولت برای اجرای قرار دارد.

وی با بیان اینکه هم در برنامه ششم توسعه و هم در اساسنامه دانشگاه فرهنگیان، کانال ورود نیروی انسانی به آموزش و پرورش را دانشگاه فرهنگیان قرار دادیم، یادآور شد: دانشگاه فرهنگیان، قبلا با نام مراکز تربیت معلم در کشور فعالیت انجام می دادند. این مراکز تربیت معلم در تمام استان ها هم برای دختران و هم برای پسران وجود دارند و در خیلی از شهرستان های کشور هم امکانات لازم را دارند.

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس تاکید کرد: در اساسنامه ای که برای این دانشگاه تدوین شده و هم سند تحول  بنیادین که به عنوان یک سند بالا دستی است که دورنمای وزارت آموزش و پرورش و مدارس ما است، افرادی که در همین دانشگاه و به عنوان معلم تخصص لازم را آموزش دیده اند و تربیت صحیح فرزندان به دست شان سپرده خواهد شد، از این کانال تائید می شوند.

وی با انتقاد از استخدام های متفرقه ای که در آموزش و پرورش صورت گرفته، متذکر شد: متاسفانه در سال های گذشته به عناوین مختلف، استخدام هایی به صورت متفرقه انجام گرفته، برای اینکه کمبود نیروی انسانی آموزش و پرورش تامین شود. در حالیکه در همین دانشگاه فرهنگیان هم ظرفیت لازم برای تربیت  معلم بوده و هم تخصص و امکانات لازم بوده است و بجای اینکه این مراکز تربیت معلم تقویت شود ما از کانال های دیگری جذب نیرو کردیم که بعضی ها را هم تغییر وضعیت کردیم و استخدام رسمی شده و بعضی ها نیز بلاتکلیف در اموزش و پرورش هستند.

میرزاده دغدغه مقام معظم رهبری در خصوص وضعیت کمی و کیفی معلمان را به حق دانست و گفت: این دغدغه به حق است و ما هم در کمیسیون آموزش و پرورش پیگیر هستیم و سه شنبه 28 اردیبهشت ماه، وزیر آموزش و پرورش را هم به این کمیسیون دعوت کردیم و هم به فراکسیون فرهنگیان مجلس دعوت کردیم تا هم نمایندگان دولت و هم نمایندگان برنامه و بودجه و استخدامی کشور باشند تا بگوییم چرا این کانال قانونی تقویت نمی شود و چرا همزمان با این شرایطی که با وجود امکانات و ظرفیت سازی دانشگاه فرهنگیان، به شکل های مختلف اطلاعیه استخدام جدید می دهیم و می خواهیم نیرویی که شاید تخصص لازم را ندارند به این دستگاه اضافه کنیم.

وی در رابطه با جذب نخبگان به آموزش و پرورش نیز بیان کرد: علی رغم کمبودهایی که وجود دارد و شرایطی که در دانشگاه فرهنگیان و جود دارد ولی با این وجود، نخبگانی با بهترین نمرات به دنبال جذب در دانشگاه فرهنگیان هستند.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: