ایران و آمریکا؛ دیپلماسی در آینه تاریخ و آزمون آینده

ایران و آمریکا؛ دیپلماسی در آینه تاریخ و آزمون آینده

مینو خالقی - «صلح پایدار تنها زمانی ممکن است که طرفین به هزینه‌های تنش‌آفرینی بیشتر از منافع آن بیندیشند»، شاید بیش از هر زمان دیگری درباره رابطه ایران و آمریکا، خصوصا در شرایط فعلی، مصداق داشته باشد.
روندها و چشم‌‌‌انداز اقتصاد دیجیتال در ۲۰۲۵

روندها و چشم‌‌‌انداز اقتصاد دیجیتال در ۲۰۲۵

محمدمهدی محمدی - اقتصاد دیجیتال با تعریف سازوکارهای اقتصادی مبتنی بر داده و فناوری، به یکی از مهم‌ترین عناصر ساختار اقتصادی جهانی تبدیل شده است. این مفهوم نه تنها شامل تجارت الکترونیک می‌شود، بلکه به تمامی ابعاد استفاده از فناوری‌های دیجیتال در زندگی روزمره، از مبادلات مالی تا ارتباطات، پرداخته و تأثیر قابل توجهی بر رفتارهای اجتماعی، فرآیندهای مدیریتی و ساختارهای زیرساختی جوامع دارد. با پیشرفت‌های مداوم و ظهور فناوری‌های نوآورانه، به‌ویژه در حوزه‌های هوش مصنوعی، بیگ دیتا، اینترنت اشیاء و بلاک‌چین، تحولات عمیق‌تری در بازارهای جهانی و شکل‌گیری مدل‌های کسب‌وکار جدید مشاهده می‌شود.
شنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۴ - 2025 August 02
کد خبر: ۱۰۹۸۸۶
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۲

شفافیت مالی حساب‌های آموزش و پرورش

کوچکی نژاد گفت: سیستم حساب یکپارچه مدارس در صورت اجرا با شکست مواجه می‌شود و مجلس شورای اسلامی نیز با آن مخالف است.
تدبیر24»جبار کوچکی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به اشکالات سیستم حساب یکپارچه مدارس، گفت: مسئولان آموزش و پرورش وجود این حساب را عاملی برای شفافیت مالی حساب‌های مدارس دولتی می‌دانند در حالی که تجمیع کمک‌های مردمی که ممکن است مبلغ زیادی شود، خود زمینه‌ساز  فساد مالی است.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی افزود: والدین برای بهبود شرایط مدارسی که فرزندانشان در آن تحصیل می‌کنند این کمک‌های مردمی را به مدارس می‌پردازند درصورتی که مدیریت و اداره این مبالغ در اختیار آموزش و پرورش و به صلاحدید این وزارتخانه باشد افراد رغبتی برای کمک به مدارس ندارند چرا که ممکن پول پرداختی صرف مدرسه فرزندانشان نشود.

وی بیان کرد: یکی دیگر از دلایلی که در اثر اجرای سیستم حساب یکپارچه مدارس رغبت افراد را برای پرداخت کمک‌های مردمی از بین می‌برد ایجاد سیکل طولانی است که در اثر آن ایجاد می‌شود مدارس پس از یک بازه زمانی طولانی می‌توانند بخشی از این کمک‌های مردمی را از آموزش و پرورش دریافت کنند و این وقفه مشکلی از مشکلات مدارس و دانش‌آموزان را حل نمی‌کند.

رئیس فراکسیون گردشگری مجلس با بیان اینکه در حال حاضر مدارس کمک‌های مردمی را در حساب‌های خود واریز می‌کنند و این مبالغ را با نظارت انجمن اولیا مربیان خرج می‌کند، خاطرنشان کرد: سیستم حساب یکپارچه مدارس در صورت اجرا با شکست مواجه می‌شود و مجلس شورای اسلامی نیز با آن مخالف است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در پایان افزود: از آنجایی که یکی از وظایف آموزش و پرورش نظارت بر مدارس است این وزارتخانه می‌تواند بر حساب‌هایی که کمک‌های مردمی در آن واریز می‌شود نظارت داشته باشد تا این کمک‌ها در محل‌های موردنیاز مصرف شود.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: