ایران و آمریکا؛ دیپلماسی در آینه تاریخ و آزمون آینده

ایران و آمریکا؛ دیپلماسی در آینه تاریخ و آزمون آینده

مینو خالقی - «صلح پایدار تنها زمانی ممکن است که طرفین به هزینه‌های تنش‌آفرینی بیشتر از منافع آن بیندیشند»، شاید بیش از هر زمان دیگری درباره رابطه ایران و آمریکا، خصوصا در شرایط فعلی، مصداق داشته باشد.
روندها و چشم‌‌‌انداز اقتصاد دیجیتال در ۲۰۲۵

روندها و چشم‌‌‌انداز اقتصاد دیجیتال در ۲۰۲۵

محمدمهدی محمدی - اقتصاد دیجیتال با تعریف سازوکارهای اقتصادی مبتنی بر داده و فناوری، به یکی از مهم‌ترین عناصر ساختار اقتصادی جهانی تبدیل شده است. این مفهوم نه تنها شامل تجارت الکترونیک می‌شود، بلکه به تمامی ابعاد استفاده از فناوری‌های دیجیتال در زندگی روزمره، از مبادلات مالی تا ارتباطات، پرداخته و تأثیر قابل توجهی بر رفتارهای اجتماعی، فرآیندهای مدیریتی و ساختارهای زیرساختی جوامع دارد. با پیشرفت‌های مداوم و ظهور فناوری‌های نوآورانه، به‌ویژه در حوزه‌های هوش مصنوعی، بیگ دیتا، اینترنت اشیاء و بلاک‌چین، تحولات عمیق‌تری در بازارهای جهانی و شکل‌گیری مدل‌های کسب‌وکار جدید مشاهده می‌شود.
شنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۴ - 2025 August 02
کد خبر: ۱۰۹۹۱۳
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۴

قدردانی وزیر آموزش و پرورش از معلمان

وزیر آموزش و پرورش با معلمان مدارس ایرانی شهر العین ابوظبی که در سال ۱۳۹۴ به دلیل مسائل دیپلماتیک مدتی فعالیتشان در این کشور دچار مشکل شده بود دیدار و‌ گفت‌وگو کرد.
تدبیر24»در این دیدار که روز یکشنبه، 6 خرداد ماه با حضور غلامرضا کریمی، قائم مقام وزیر در امور بین‌الملل و محمد حاجی‌بابایی، معاون مدارس خارج از کشور این مرکز و 6 نفر از معلمان مدارس ایرانی شهر العین در سالن جلسات دفتر وزارتی برگزار شد، سید محمد بطحایی وزیر آموزش و‌پرورش ضمن ابراز تاسف از اتفاق پیش آمده برای این معلمان عزیز در سال ۹۴، از تلاش وزارتخانه تحت امر خود برای جلوگیری از بروز مجدد این اتفاقات خبر داد.

او ضمن دلجویی و تکریم این معلمان بر رسیدگی به درخواست این عزیزان با مشورت کریمی قائم مقام خود در امور بین الملل تاکید کرد..

بطحایی در پایان با اهدا لوح تقدیر از این عزیزان و خانواده آنان قدردانی کرد.

۹ معلم ایرانی که در سال ۹۴ در مدارس ایرانی در امارات تدریس می‌کردند با وجود داشتن مجوز کار و اقامت در امارات بازداشت شدند. در اولین ساعات بروز این اتفاق وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران با فراخواندن کاردار امارات در تهران نسبت به دستگیری معلمان ایرانی در آن کشور با وجود چند سال کار قانونی و فعالیت مدرسه ایرانی در آن منطقه ابراز نگرانی کرد و خواستار حل مشکل به وجود آمده و آزادی هر چه زود تر معلمان شد.

این در حالی بود که این معلمان از سال‌های گذشته با مجوز کار و اقامت مربوط به دبی به صورت متعارف در ابوظبی نیز تدریس می‌کردند و مشکلی در این زمینه نداشتند. ولی دولت امارات مجوز کار این معلمان را برای اشتغال در ابوظبی نامعتبر دانسته و دست به این اقدام زده بود که با پیگیری وزارت آموزش و پرورش و تلاش دستگاه دیپلماسی این مشکل بعد از ۱۲ روز حل شد.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: