آموزش کودکان برای فردای بهتر سرزمین

آموزش کودکان برای فردای بهتر سرزمین

شینا انصاری - روز جهانی و هفته ملی کودک فرصتی است برای پرداختن به دغدغه‌ها، مشکلات، بحران‌ها، علاقه‌مندی‌ها و حقوق کودکان، این جوانه‌های زندگی و امیدهای آینده. کودکان در نقاط زیادی از دنیا در حالی اولین قربانی سیاست، فقر، خشونت و جنگ هستند
جهان در آستانه‌ی بازچینش رقابت

جهان در آستانه‌ی بازچینش رقابت

محمدمهدی محمدی-رقابت‌پذیری در سال ۲۰۲۵ تنها یک رتبه‌بندی نیست، بلکه نمایی است از آنچه جهان به سمتش می‌رود: ثبات، شفافیت، و هوشمندی سیاست. کشورمان اگر بخواهد سهمی در آینده اقتصادی جهان داشته باشد، باید نه‌تنها در زمره بازیگران مهم این تغییر جهانی و همکار در سازمان های جدید بین اللملی قرار بگیرد، بلکه باید طراح مسیر خود با پایبندی به موازین و استراتژی های خود باشد. مسیری که از درون طراحی، اصلاح و اجرا می‌شود، نه از بیرون تحمیل.
چهارشنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۴ - 2025 October 15
کد خبر: ۱۱۰۲۶۵
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۰

ایجاد تیم‌های فوریت‌های اجتماعی در دستور کار

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اقدامات در حال انجام به‌منظور پیشگیری و درمان آسیب‌های اجتماعی در جمعیت تدبیر24»، گفت: برنامه‌ریزی برای ایجاد تیم‌های مداخله در درمان و فوریت‌های اجتماعی را نیز در دست انجام داریم.
تدبیر24»علیرضا کاظمی  با اشاره به تهیه نقشه خطرپذیری آسیب‌های اجتماعی در مدارس اظهار کرد: برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی مسیرهایی داریم که نخستین آنها پیشگیری و دیگری درمان است.

وی افزود: در معاونت تربیت بدنی و سلامت برنامه نماد در راستای پیشگیری از آسیب‌ها در حال اجراست. برنامه‌ریزی برای ایجاد تیم‌های مداخله در درمان و فوریت‌های اجتماعی را نیز در دست انجام داریم. البته تشکیل  تیم مداخله در بحران‌های اجتماعی به حوزه اداره کل آسیب‌ها بازمی‌گردد. بر این اساس اگر دانش آموزی در معرض آسیب اجتماعی قرار گرفته و نیاز به مداخلات فوری داشته باشد همکاران ما در حوزه های مختلف ورود کرده و برنامه ریزی می‌کنند که مورد توجه ویژه قرار بگیرد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در ادامه درباره برنامه‌های آموزش و پرورش برای ترویج و حمایت از کالای ایرانی نیز توضیحاتی ارائه و اظهار کرد: یکی از ماموریت‌های وزیر آموزش و پرورش به حوزه پرورشی، برنامه ریزی برای تدوین بسته‌ای با موضوع ترویج حمایت از کالای ایرانی است.

وی افزود: در همین راستا کارگروهی تشکیل و «منشور حمایت از کالای ایرانی» متشکل از ۱۳ راهبرد و ۶۲ راهکار عملیاتی تدوین شد که دانش‌آموزان، معلمان، اولیا و همکاران اداری و مدیران مدارس چهار گروه مخاطب آن هستند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه بخش اول این منشور گفتمان سازی و بخش دوم حمایت عملی از کالای ایرانی در اقلام مصرفی آموزش و پرورش است گفت: تبدیل شعار به گفتمان غالب جامعه دانش آموزی و اقدامات عملی برای نهادینه شدن این فرهنگ در ذهن دانش آموزان از جمله محورهای بخش گفتمان سازی هستند. در همین راستا میثاق نامه دانش آموزی آماده و به مدارس ارسال می‌شود تا در قالب بنری نصب و در مراسم صبحگاه قرائت شود.

به گفته وی برگزاری نمایشگاه‌ها و بازدید از کارخانجات، تولید سرود همگانی و فیلم کوتاه، نقاشی، بازی‌های یارانه‌ای، راه‌اندازی کمپین حمایت از کالای ایرانی و نه به کالای خارجی، برگزاری مسابقات فرهنگی، تشکیل گروه‌های دانش آموزی به عنوان حامیان کالای ایرانی از جمله دیگر راهبردهای این منشور هستند. علاوه بر این برگزاری جشنواره تولید و دست ساخته دانش آموزان بویژه در هنرستان‌ها، برگزاری کارگاه‌های اندیشه ورزی با موضوع مشاغل آینده نیز از دیگر راهکارها هستند. در حوزه مصرف نیز برنامه‌هایی پیش بینی شده که تقویت تعاونی‌ها، تهیه بانک‌های اطلاعاتی و معرفی کالای ایرانی به جامعه مخاطب از جمله آنهاست.

کاظمی افزود: این منشور فرایند نهایی خود را طی کرده و در مسیر ابلاغ قرار دارد.


بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: