بر اساس تصمیم فیفا قرار بود انتخاب برترین بازیکن زمین با مشارکت مردم و حمایت مالی و تبلیغاتی یک شرکت مشروب سازی انجام شود، به این صورت که پس از انتخاب بازیکن برتر هر دیدار با رای مستقیم مردم از طریق سایت فیفا، پس از پایان بازی از این بازیکن تجلیل شود اما مشکل جایی بود که حامی مالی این برنامه که یک شرکت مشروب سازی بود با اهدا جایزه در کنار سکوی تبلیغاتی خود برای بازیکنان مسلمان دغدغه ایجاد میکرد و ممکن بود که برخی بازیکنان حاضر به حضور در پشت برند خود این شرکت نشوند، لذا فیفا تصمیم گرفت که در نحوه اجرا و حتی طرح نام این برنامه تجدیدنظر کند.
فیفا می دانست که قطعا در برخی از رقابتها انتخاب یک بازیکن مسلمان حتمی است، لذا پس از بررسی موضوع و طرح ایراد وارده و امکان عدم حضور و مشارکت بازیکنان مسلمان، تصمیم گرفت که شیوه اجرای این برنام را تغییر دهد.
این اتفاق در حالی رخ داده است که قرار است بازیکن برتر هر دیدار پس از انتخاب توسط مردم بدون ذکر نام این شرکت مشروب سازی و رفع سایر موانع تبلیغاتی معرفی و از او تجلیل شود.
فیفا علاوه بر نگرانی از امکان عدم حضور بازیکنان مسلمان منتخب درکنار
برند و نام این شرکت، خواسته است از این طریق امکان تفاهم و همراهی همه
افکار و عقاید در رویدادی مهم همانند جام جهانی را فراهم کند.