ایران و آمریکا؛ دیپلماسی در آینه تاریخ و آزمون آینده

ایران و آمریکا؛ دیپلماسی در آینه تاریخ و آزمون آینده

مینو خالقی - «صلح پایدار تنها زمانی ممکن است که طرفین به هزینه‌های تنش‌آفرینی بیشتر از منافع آن بیندیشند»، شاید بیش از هر زمان دیگری درباره رابطه ایران و آمریکا، خصوصا در شرایط فعلی، مصداق داشته باشد.
روندها و چشم‌‌‌انداز اقتصاد دیجیتال در ۲۰۲۵

روندها و چشم‌‌‌انداز اقتصاد دیجیتال در ۲۰۲۵

محمدمهدی محمدی - اقتصاد دیجیتال با تعریف سازوکارهای اقتصادی مبتنی بر داده و فناوری، به یکی از مهم‌ترین عناصر ساختار اقتصادی جهانی تبدیل شده است. این مفهوم نه تنها شامل تجارت الکترونیک می‌شود، بلکه به تمامی ابعاد استفاده از فناوری‌های دیجیتال در زندگی روزمره، از مبادلات مالی تا ارتباطات، پرداخته و تأثیر قابل توجهی بر رفتارهای اجتماعی، فرآیندهای مدیریتی و ساختارهای زیرساختی جوامع دارد. با پیشرفت‌های مداوم و ظهور فناوری‌های نوآورانه، به‌ویژه در حوزه‌های هوش مصنوعی، بیگ دیتا، اینترنت اشیاء و بلاک‌چین، تحولات عمیق‌تری در بازارهای جهانی و شکل‌گیری مدل‌های کسب‌وکار جدید مشاهده می‌شود.
شنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۴ - 2025 August 02
کد خبر: ۱۱۱۰۳۱
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۹

اتفاقی غیرقانونی در آموزش و پرورش

عضو کمیسیون آموزش در مجلس اعتقاد دارد برخی مدارسی که برای ارائه کارنامه دانش‌آموزان به والدین، از آنها وجه دریافت می‌کنند، اقدامی غیرقانونی و غیرقابل‌قبول انجام می‌دهند.

تدبیر24»کارن خانلری در گفت‌وگو با خبرنگار  خبرگزاری خانه ملتبا اشاره به دریافت وجه غیرقانونی توسط برخی مدارس از والدین در ازای ارائه کارنامه دانش‌آموزان گفت: اگر مدارس از والدین وجهی را دریافت می‌‎کنند، باید براساس ضوابط قانونی باشد و اینکه برخی مدارس برای ارائه کارنامه دانش‌آموزان به والدین از آنها وجه دریافت می‌کنند، غیرقانونی و غیرقابل‌قبول است.

نماینده ارامنه شمال ایران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: وزارت آموزش و پرورش باید نظارت خود بر اینگونه مدارس را بیش از پیش افزایش دهد؛ چراکه متاسفانه هر ساله شاهد دریافت وجوه غیرقانونی توسط برخی مدارس از والدین هستیم ولی باید برای جلوگیری از وقوع آن فکری جدی صورت بگیرد و وزارت آموزش و پرورش باید به طور جد برای حل این مسئله اقدامی عملی انجام دهد.

این نماینده مجلس در دوره دهم ادامه داد: والدین نیز وظیفه دارند به هنگام دریافت وجه خارج از ضابطه، مراتب را به آموزش و پرورش گزارش دهند تا حقی پایمال نشود و از اقدام غیرقانونی برخی مدارس جلوگیری بعمل آید.

وی تأکید کرد: به طور قطع بیشتر مدارس در کشور براساس ضوابط موجود از والدین دریافت وجه دارند و تعداد مدارس متخلف بسیار ناچیز است، ولی اگر مدرسه‌ای از ازای ارائه کارنامه از والدین وجهی را اخذ کند، اقدامی غیر قانونی انجام داده و حتی می‌تواند باعث عدم مشارکت والدین در امور آموزشی شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات در مجلس شورای اسلامی در خاتمه خاطرنشان کرد: بنابراین وزارت آموزش و پرورش باید با مدارس متخلف برخورد کند و اگر وجوهی به شکل غیرقانونی و خارج از ضابطه از والدین دریافت شده، باید به آنها بازگردانده شود.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: