ایران و آمریکا؛ دیپلماسی در آینه تاریخ و آزمون آینده

ایران و آمریکا؛ دیپلماسی در آینه تاریخ و آزمون آینده

مینو خالقی - «صلح پایدار تنها زمانی ممکن است که طرفین به هزینه‌های تنش‌آفرینی بیشتر از منافع آن بیندیشند»، شاید بیش از هر زمان دیگری درباره رابطه ایران و آمریکا، خصوصا در شرایط فعلی، مصداق داشته باشد.
روندها و چشم‌‌‌انداز اقتصاد دیجیتال در ۲۰۲۵

روندها و چشم‌‌‌انداز اقتصاد دیجیتال در ۲۰۲۵

محمدمهدی محمدی - اقتصاد دیجیتال با تعریف سازوکارهای اقتصادی مبتنی بر داده و فناوری، به یکی از مهم‌ترین عناصر ساختار اقتصادی جهانی تبدیل شده است. این مفهوم نه تنها شامل تجارت الکترونیک می‌شود، بلکه به تمامی ابعاد استفاده از فناوری‌های دیجیتال در زندگی روزمره، از مبادلات مالی تا ارتباطات، پرداخته و تأثیر قابل توجهی بر رفتارهای اجتماعی، فرآیندهای مدیریتی و ساختارهای زیرساختی جوامع دارد. با پیشرفت‌های مداوم و ظهور فناوری‌های نوآورانه، به‌ویژه در حوزه‌های هوش مصنوعی، بیگ دیتا، اینترنت اشیاء و بلاک‌چین، تحولات عمیق‌تری در بازارهای جهانی و شکل‌گیری مدل‌های کسب‌وکار جدید مشاهده می‌شود.
شنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۴ - 2025 August 02
کد خبر: ۱۱۱۳۷۵
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۸

شناسایی املاک متعلق به آموزش و پرورش

مشاور وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه مدتی‌است روی اقتصاد و درآمدزایی آموزش و پرورش و مدارس کار می‌کنیم گفت: در همین راستا با استان‌ها و شهرستان‌ها وارد مذاکره شده‌ایم تا بتوانیم با استفاده از ظرفیت‌های گوناگون مدارس درآمدزایی کنیم.

تدبیر24»منصور مجاوری در گفت‌وگو با ایسنا، درباره اقتصاد مدارس و برنامه درآمدزایی آموزش و پرورش از طریق مدارس اظهار کرد: ایجاد منابع درآمدی در آموزش و پرورش که بر اساس ظرفیت‌ها و فرصت‌های اقتصادی است جزو وظایف و اختیارات ما به شمار می‌رود و مدتی‌است که در وزارتخانه روی آن کار می‌شود.

وی افزود: در همین راستا با استان‌ها و شهرستان‌ها وارد مذاکره شده‌ایم تا بتوانیم با استفاده از ظرفیت‌های گوناگون مدارس درآمدزایی کنیم.

مشاور وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه البته هر درآمدی که حاصل شود به نفع همان مدرسه هزینه خواهد شد گفت: قرار نیست درآمدی حاصل شود اما در مدرسه و شهر دیگری هزینه شود. هر منابعی باید در جای خودش هزینه شود. امید است بحث اقتصاد آموزش و پرورش را از طریق درونزایی خود مدارس و آموزش و پرورش شروع کنیم، در این صورت بسیاری مشکلات ما حل خواهد شد.

مجاوری درباره برنامه شناسایی و ثبت املاک آموزش و پرورش که در دو سه سال اخیر در دستور کار قرار گرفته است گفت: شاسایی املاک را دفتر حقوقی وزارتخانه پیگیری می‌کند و حدود  یک سال است که به استان‌ها ابلاغ کردیم تا املاک خود را وارد سامانه معرفی شده از سوی دولت کنند.

وی ادامه داد: البته روی برخی فضاهای آموزشی توسط شهرداری‌ها یا برخی دستگاه‌های دیگر کار شده و در اختیار آنهاست که باید شناسایی کنیم کدام‌ قابل استفاده است و چه تعداد فضای مازاد داریم؟. میلیاردها تومان منابع درآمدی وجود دارد که متاسفانه از آن‌ها استفاده نمی‌کنیم. املاک هم همینطور است. املاکی داریم که بسیاری از آنها سند ندارند و هنوز به صورت یکپارچه و جامع نمی‌دانیم کجا املاکی داریم.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: