ایران و آمریکا؛ دیپلماسی در آینه تاریخ و آزمون آینده

ایران و آمریکا؛ دیپلماسی در آینه تاریخ و آزمون آینده

مینو خالقی - «صلح پایدار تنها زمانی ممکن است که طرفین به هزینه‌های تنش‌آفرینی بیشتر از منافع آن بیندیشند»، شاید بیش از هر زمان دیگری درباره رابطه ایران و آمریکا، خصوصا در شرایط فعلی، مصداق داشته باشد.
روندها و چشم‌‌‌انداز اقتصاد دیجیتال در ۲۰۲۵

روندها و چشم‌‌‌انداز اقتصاد دیجیتال در ۲۰۲۵

محمدمهدی محمدی - اقتصاد دیجیتال با تعریف سازوکارهای اقتصادی مبتنی بر داده و فناوری، به یکی از مهم‌ترین عناصر ساختار اقتصادی جهانی تبدیل شده است. این مفهوم نه تنها شامل تجارت الکترونیک می‌شود، بلکه به تمامی ابعاد استفاده از فناوری‌های دیجیتال در زندگی روزمره، از مبادلات مالی تا ارتباطات، پرداخته و تأثیر قابل توجهی بر رفتارهای اجتماعی، فرآیندهای مدیریتی و ساختارهای زیرساختی جوامع دارد. با پیشرفت‌های مداوم و ظهور فناوری‌های نوآورانه، به‌ویژه در حوزه‌های هوش مصنوعی، بیگ دیتا، اینترنت اشیاء و بلاک‌چین، تحولات عمیق‌تری در بازارهای جهانی و شکل‌گیری مدل‌های کسب‌وکار جدید مشاهده می‌شود.
پنجشنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۴ - 2025 August 07
کد خبر: ۱۱۱۵۰۳
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۷

هیچ عدد و رقمی از فرهنگیان وجود ندارد

رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس مهم‌ترین مشکل در تعیین تکلیف نیروهای حق التدریس و نهضتی را نبود آماری متقن درباره تعداد آنها دانست و خواستار شفاف‌سازی آموزش و پرورش در این خصوص شد.
تدبیر24»حمیدرضا حاجی بابایی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به بررسی طرح الحاق یک ماده به قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق‌التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی ارجاعی از صحن علنی مجلس شورای اسلامی که از سال 1388 چند ده بار در دستور کار صحن علنی مجلس قرار گرفته است، اظهار کرد: برای اینکه مشکل این گروه از نیروهای طرف حساب آموزش و پرورش حل شود، وجود یک آمار متقن و قابل استناد لازم است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با یادآوری به نشست روز گذشته فراکسیون فرهنگیان مجلس با موضوع ساماندهی نیروی انسانی در وزارت آموزش و پرورش، عنوان کرد: در همین نشست اعضای کمیسیون و نمایندگان دستگاه‌های مختلف از جمله وزارت آموزش و پرورش، سازمان اداری و استخدامی و سازمان برنامه و بودجه به این جمع‌بندی رسیدند که لیستی از نیروهای حق التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی و پیش دبستانی‌ها به مجلس ارائه شود تا مجلس بداند برای چه کسانی چه قانونی مصوب کند.

وی با بیان اینکه متأسفانه در حال حاضر هیچ عدد و رقمی وجود ندارد که مجلس بر اساس آن اقدام به قانون گذاری کند و نمایندگان نیز بارها به همین دلیل طرح را به کمیسیون آموزش ارجاع داده‌اند، گفت: چنانچه مجلس اطلاعاتی داشته باشد و بداند که برای چه کسانی، در چه استانی و در چه رشته‌ای قانون تنظیم کند، مشکل نیروهای حق التدریسی را خیلی سریع‌تر برطرف خواهد کرد.

رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس با اشاره به کسری نیروی معلم در آموزش و پرورش عنوان کرد: وزارت آموزش و پرورش امسال می‌تواند با به کارگیری بازنشستگان بحران کمبود معلم را پشت سر بگذارد لذا ضرورت دارد با ساماندهی نیروهای خود برنامه ریزی دقیقی برای سال‌های آینده داشته باشد.
برچسب ها: تدبیر24 فرهنگیان
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: