ایران و آمریکا؛ دیپلماسی در آینه تاریخ و آزمون آینده

ایران و آمریکا؛ دیپلماسی در آینه تاریخ و آزمون آینده

مینو خالقی - «صلح پایدار تنها زمانی ممکن است که طرفین به هزینه‌های تنش‌آفرینی بیشتر از منافع آن بیندیشند»، شاید بیش از هر زمان دیگری درباره رابطه ایران و آمریکا، خصوصا در شرایط فعلی، مصداق داشته باشد.
روندها و چشم‌‌‌انداز اقتصاد دیجیتال در ۲۰۲۵

روندها و چشم‌‌‌انداز اقتصاد دیجیتال در ۲۰۲۵

محمدمهدی محمدی - اقتصاد دیجیتال با تعریف سازوکارهای اقتصادی مبتنی بر داده و فناوری، به یکی از مهم‌ترین عناصر ساختار اقتصادی جهانی تبدیل شده است. این مفهوم نه تنها شامل تجارت الکترونیک می‌شود، بلکه به تمامی ابعاد استفاده از فناوری‌های دیجیتال در زندگی روزمره، از مبادلات مالی تا ارتباطات، پرداخته و تأثیر قابل توجهی بر رفتارهای اجتماعی، فرآیندهای مدیریتی و ساختارهای زیرساختی جوامع دارد. با پیشرفت‌های مداوم و ظهور فناوری‌های نوآورانه، به‌ویژه در حوزه‌های هوش مصنوعی، بیگ دیتا، اینترنت اشیاء و بلاک‌چین، تحولات عمیق‌تری در بازارهای جهانی و شکل‌گیری مدل‌های کسب‌وکار جدید مشاهده می‌شود.
شنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۴ - 2025 August 02
کد خبر: ۱۱۱۸۲۵
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۰

دستور وزیر آموزش و پرورش برای تشکیل کارگروه ویژه

رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه همه مشکلات تحصیل اتباع صرفا آموزشی نیست گفت: درخواست ما از خیران و انجمن‌های مردم نهاد داخلی و بین‌المللی این است که در این زمینه به ما کمک کنند تا مسائل غیرآموزشی افغانستانی‌ها را حل کنیم.

تدبیر24»غلامرضا کریمی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه تلاش می‌کنیم مشکلات مدارسی که بیش از  ۵۰ درصد دانش آموز افغانستانی دارند را حل کنیم اظهار کرد:  اعتبار خاصی به صورت متمرکز برای پوشش تحصیلی اتباع نداریم که ردیف ویژه‌ای داشته باشد و همانند سایر دانش‌آموزان ایرانی محسوب می شوند. هرچند نیازمند بودجه خاصی هستیم که بتوانیم مشکلات موجود را حل کنیم.

وی افزود: بیش از  ۴۵۰ هزار دانش آموز اتباع خارجی داریم که رقم بزرگی است و البته وزارتخانه بر اساس دستور مقام معظم رهبری تحصیل آنها را به طور کامل کامل پوشش می‌دهد و هر دانش آموزی مراجعه کند ثبت نام از او به عمل می‌آید.

رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه همه مشکلات تحصیل اتباع صرفا آموزشی نیست گفت: به عنوان مثال برخی از این دانش آموزان یونیفرم، کفش و پول سرویس و تهیه لوازم التحریر ندارند و در مدرسه دچار مشکل می‌شوند. از آن سو مدرسه هم سرانه‌ای ندارد که بتواند به این امر اختصاص دهد.

کریمی ادامه داد: درخواست ما از خیران و انجمن‌های مردم نهاد داخلی و بین‌المللی این است که در این زمینه به ما کمک کنند تا مسائل غیرآموزشی افغانستانی‌ها را حل کنیم.

وی با بیان اینکه مقرر شد با دستور وزیر آموزش و پرورش کارگروهی تشکیل شود که نمایندگان بخش‌های مالی و اداری وزارتخانه هم در آن حضور باشند گفت: پیگیری می‌کنیم تا مسائل بودجه‌ای و کمک‌هایی که از طریق دفتر مقام معظم رهبری، خیرین و سایر نهادها دریافت می‌شود به نحو مطلوبی مورد استفاده قرار گرفته و بخشی از مشکلات بویژه در مدارسی که بیش از ۵۰ درصد دانش آموز افغانستانی دارند مرتفع شود.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: