آموزش کودکان برای فردای بهتر سرزمین

آموزش کودکان برای فردای بهتر سرزمین

شینا انصاری - روز جهانی و هفته ملی کودک فرصتی است برای پرداختن به دغدغه‌ها، مشکلات، بحران‌ها، علاقه‌مندی‌ها و حقوق کودکان، این جوانه‌های زندگی و امیدهای آینده. کودکان در نقاط زیادی از دنیا در حالی اولین قربانی سیاست، فقر، خشونت و جنگ هستند
جهان در آستانه‌ی بازچینش رقابت

جهان در آستانه‌ی بازچینش رقابت

محمدمهدی محمدی-رقابت‌پذیری در سال ۲۰۲۵ تنها یک رتبه‌بندی نیست، بلکه نمایی است از آنچه جهان به سمتش می‌رود: ثبات، شفافیت، و هوشمندی سیاست. کشورمان اگر بخواهد سهمی در آینده اقتصادی جهان داشته باشد، باید نه‌تنها در زمره بازیگران مهم این تغییر جهانی و همکار در سازمان های جدید بین اللملی قرار بگیرد، بلکه باید طراح مسیر خود با پایبندی به موازین و استراتژی های خود باشد. مسیری که از درون طراحی، اصلاح و اجرا می‌شود، نه از بیرون تحمیل.
شنبه ۱۷ آبان ۱۴۰۴ - 2025 November 08
کد خبر: ۱۱۱۸۲۶
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۲

رتبه بندی در آموزش و پرورش

رئیس سازمان مدارس غیردولتی و مشارکت‌های مردمی از رتبه‌بندی مدارس غیردولتی کشور از سال آینده خبر داد.

تدبیر24»مجتبی زینی‌وند رئیس سازمان مدارس غیردولتی و مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش در خصوص رتبه‌بندی مدارس غیردولتی، اظهار کرد: زمانی که مدیرکل مدارس غیردولتی بودم، یک پروژه‌ای را درباره رتبه‌بندی مدارس غیردولتی شروع کردیم.

وی با بیان اینکه ملاک‌ها و معیارهای ارزیابی مدارس غیردولتی تدوین شده است، گفت: در حال حاضر به صورت پایلوت در حال بررسی اثربخشی معیارها و ملاک‌ها هستیم.

زینی‌وند در خصوص روند تدوین رتبه‌بندی مدارس غیردولتی، توضیح داد: مرحله اول، تعیین معیارها و ملاک‌ها بود که گروهی از اساتید و متخصصان را مأمور کردیم تا در قالب یک پروژه، معیارها و ملاک‌ها را معین و مشخص کردند. 

وی افزود: درباره میزان تأثیر هر کدام از این معیارها و ملاک‌ها در مدارس نیز گروهی از اساتید تعیین شدند که در حال حاضر این طرح به صورت پایلوت در 50 مدرسه در حال انجام است.

معاون وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: بررسی‌ها تا پایان امسال انجام می‌شود و تلاش می‌کنیم از سال آینده رتبه‌بندی را شروع کنیم.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: