ایران و آمریکا؛ دیپلماسی در آینه تاریخ و آزمون آینده

ایران و آمریکا؛ دیپلماسی در آینه تاریخ و آزمون آینده

مینو خالقی - «صلح پایدار تنها زمانی ممکن است که طرفین به هزینه‌های تنش‌آفرینی بیشتر از منافع آن بیندیشند»، شاید بیش از هر زمان دیگری درباره رابطه ایران و آمریکا، خصوصا در شرایط فعلی، مصداق داشته باشد.
روندها و چشم‌‌‌انداز اقتصاد دیجیتال در ۲۰۲۵

روندها و چشم‌‌‌انداز اقتصاد دیجیتال در ۲۰۲۵

محمدمهدی محمدی - اقتصاد دیجیتال با تعریف سازوکارهای اقتصادی مبتنی بر داده و فناوری، به یکی از مهم‌ترین عناصر ساختار اقتصادی جهانی تبدیل شده است. این مفهوم نه تنها شامل تجارت الکترونیک می‌شود، بلکه به تمامی ابعاد استفاده از فناوری‌های دیجیتال در زندگی روزمره، از مبادلات مالی تا ارتباطات، پرداخته و تأثیر قابل توجهی بر رفتارهای اجتماعی، فرآیندهای مدیریتی و ساختارهای زیرساختی جوامع دارد. با پیشرفت‌های مداوم و ظهور فناوری‌های نوآورانه، به‌ویژه در حوزه‌های هوش مصنوعی، بیگ دیتا، اینترنت اشیاء و بلاک‌چین، تحولات عمیق‌تری در بازارهای جهانی و شکل‌گیری مدل‌های کسب‌وکار جدید مشاهده می‌شود.
پنجشنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۴ - 2025 August 07
کد خبر: ۱۱۱۸۷۱
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۲

صفر شدن بدهی آموزش و پرورش به فرهنگیان

سید حمایت میرزاده درباره آخرین وضعیت اجرای مصوبه نظام رتبه‌بندی معلمان گفت: این طرح هنوز از سوی وزارت آموزش و پرورش اجرایی نشده است و آن چیزهایی که به نام رتبه‌بندی مطرح می‌شود، رتبه‌بندی واقعی نیست.
تدبیر24»وی با اشاره به این که اجرای نظام رتبه‌بندی معلمان  نیازمند اعتبار خاصی است، تصریح کرد: تا کنون چند بار  با فراخواندن دوستان آموزش و پرورش به کمیسیون آموزش و تحقیقات درخواست کردیم به هر طریق ممکن  مصوبه یاد شده را عملیاتی کنند.

نماینده مردم گرمی‌ در مجلس شورای اسلامی‌سال تحصیلی ۹۸-۹۷ را آخرین مهلت دولت برای اجرای طرح نظام رتبه‌بندی معلمان خواند و گفت: حالا منتظر مهرماه هستیم تا ببینیم وزارت آموزش و پرورش برای اجرای این طرح چه تدابیری دارد.

وی از تلاش وزارت اموزش و پرورش جهت تدوین دستورالعمل‌هایی جهت اجرای طرح نظام رتبه‌بندی معلمان خبر داد و گفت: ظاهراً دولت می‌خواهد این برنامه را به کمیسیون آموزش و تحقیقات  بدهد  از این رو برای چگونگی اجرای رتبه‌بندی معلمان منتظر طرح این وزارتخانه هستیم تا  بررسی‌های لازم را انجام بدهیم .

میرزاده با اشاره به اینکه اجرای مصوبه یاد شده در ارتقای حقوق و مزایا و همچنین جایگاه شغلی معلمان تأثیر مثبت دارد و بخشی از انتظارات جامعه  فرهنگیان را برآورده می‌کند، در پاسخ به این سؤال که طرح رتبه‌بندی معلمان برای اجرای کامل به چه میزان اعتبار نیاز دارد؟ گفت: این نکته‌ای است که دوستان ما در وزارت آموزش و پرورش باید پاسخ بدهند اما آن چیزی که مشخص است مشکل اصلی اجرای این طرح به بحث  اعتبارات مالی بر می‌گردد گرچه مشکل این وزارتخانه در زمینه مطالبات مالی فرهنگیان هم بسیار جدی است.یعنی فعلا با همین قوانین  و وضعیت موجود  بودجه  سال 97 آموزش و 97 قطعا کفاف بدهی این وزارتخانه به فرهنگیان را نمی‌دهد.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان این که اجرای نظام رتبه‌بندی  غیر ممکن نیست اما اول باید مطالبات فرهنگیان پرداخت شود، تصریح کرد: تا زمانی که بدهی آموزش و پرورش به فرهنگیان صفر نشود، امیدی به اجرای طرح نظام رتبه‌بندی معلمان ندارم.

به گفته وی غیر از بودجه مصوب امسال 20 هزار میلیارد تومان پول لازم است تا بدهی آموزش و پرورش صفر شود.

وی با اشاره به این که در لایحه بودجه سال 97 آموزش و پرورش برای اجرای طرح نظام رتبه‌بندی  اعتبار  در نظر گرفته شده است، گفت: اما برای وزارت آموزش و پرورش اولویت نخست پرداخت مطالبات فرهنگیان است.

در واقع اگر کل بودجه97 این وزارتخانه تخصیص یابد باز هم مطالبات  فرهنگیان صفر نخواهد شد بنابراین  معلوم است که شرایط برای آموزش و پرورش در بحث مطالبات جدی تر از اجرای نظام رتبه‌بندی است.
برچسب ها: تدبیر24 فرهنگیان
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: