ایران و آمریکا؛ دیپلماسی در آینه تاریخ و آزمون آینده

ایران و آمریکا؛ دیپلماسی در آینه تاریخ و آزمون آینده

مینو خالقی - «صلح پایدار تنها زمانی ممکن است که طرفین به هزینه‌های تنش‌آفرینی بیشتر از منافع آن بیندیشند»، شاید بیش از هر زمان دیگری درباره رابطه ایران و آمریکا، خصوصا در شرایط فعلی، مصداق داشته باشد.
روندها و چشم‌‌‌انداز اقتصاد دیجیتال در ۲۰۲۵

روندها و چشم‌‌‌انداز اقتصاد دیجیتال در ۲۰۲۵

محمدمهدی محمدی - اقتصاد دیجیتال با تعریف سازوکارهای اقتصادی مبتنی بر داده و فناوری، به یکی از مهم‌ترین عناصر ساختار اقتصادی جهانی تبدیل شده است. این مفهوم نه تنها شامل تجارت الکترونیک می‌شود، بلکه به تمامی ابعاد استفاده از فناوری‌های دیجیتال در زندگی روزمره، از مبادلات مالی تا ارتباطات، پرداخته و تأثیر قابل توجهی بر رفتارهای اجتماعی، فرآیندهای مدیریتی و ساختارهای زیرساختی جوامع دارد. با پیشرفت‌های مداوم و ظهور فناوری‌های نوآورانه، به‌ویژه در حوزه‌های هوش مصنوعی، بیگ دیتا، اینترنت اشیاء و بلاک‌چین، تحولات عمیق‌تری در بازارهای جهانی و شکل‌گیری مدل‌های کسب‌وکار جدید مشاهده می‌شود.
شنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۴ - 2025 August 02
کد خبر: ۱۱۲۰۵۷
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۸

صحبت های مهم امروز وزیر آموزش و پرورش

وزیر آموزش و پرورش از آغاز به کار تلویزیون تعاملی با هدف آموزش مدیران مدارس تا قبل از مهرماه خبر داد.

تدبیر24»سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در جلسه هم‌اندیشی مدیران ستادی، رؤسای نواحی و مناطق آموزش و پرورش استان اصفهان، اظهار کرد: در راستای اجرای سند تحول بنیادین، مدرسه محوری یکی از سیاست‌های اصلی آموزش و پروش در دولت دوازدهم است که اخیراً در دست اجراست.

وی با اشاره به تلاش‌هایی که در چهار دهه اخیر با هدف ایجاد تحول در آموزش و پرورش صورت گرفته است، تصریح کرد: نه تنها هیچ یک از تلاش‌های انجام شده به ثمر ننشست بلکه موجب غفلت از برخی بخش‌های تعلیم  و تربیت شد.

بطحایی خاطرنشان کرد: در برهه‌هایی از زمان در بسیاری از موارد به مدارس تفویض اختیار شد اما تحول موردنظر محقق نشد و تمرکزگرایی همچنان ادامه یافت.

وی افزود: تا زمانی که مدرسه محوری به معنای واقعی محقق نشود اگر این روند تا بیست سال دیگر هم ادامه پیدا کند بازهم شاهد مشکلات خواهیم بود.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: ایجاد سامانه انتخاب و انتصاب مدیران، اجرای طرح سنجش صلاحیت‌ها با فاصله زمانی کمتر از سه ماه و کسب گواهینامه شایستگی‌ها، اجرای سامانه سنجش فعالیت‌های مدرسه و سنجش مدارس در ماه‌های  مختلف و تفویض اختیار به مدارس، چهار سیاستی است که در دستور کار  قرار دارد.

وی با بیان اینکه ادارات آموزش و پرورش تنها باید نقش بالینی داشته باشند و از ارسال بخشنامه به مدارس خودداری کنند، گفت: برای اینکه مدارس بتوانند مشکلات خود را حل کنند، ادارات مالی و اداری باید از ادارات مناطق خارج شوند و کار آنها در اختیار مدارس قرار گیرد و آنها فقط نظارت کنند.

وی افزود: در برنامه آموزش مدیران که تحت عنوان تلویزیون تعاملی به زودی آغاز به کار می‌کند، نکات مورد نیاز مدیران به صورت دو طرفه ارائه می شود و این برنامه تا قبل از مهرماه عملی می‌شود.

بطحایی با اشاره به وجود آسیب های اجتماعی در جامعه گفت: وظیفه معلمان آگاهی بخشی به والدین در این خصوص است و باید تلاش کنیم خانواده ها نهایت همکاری در این زمینه را با مدرسه داشته باشند و تلویزیون تعاملی در این زمینه فعالیت خواهد کرد.

وی افزود: کمبود نیروی انسانی چالشی است که نباید از آن فرار کرد بلکه باید آن را به فرصت تبدیل کنیم و در دهه‌های اخیر چالش‌هایی بدتر از این را پشت سر گذاشته‌ایم.

در این جلسه هم اندیشی، کمالی مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان، آمار دانش‌آموزان استان اصفهان را 867 هزار دانش آموز اعلام واظهار کرد: 6779 مدرسه در استان اصفهان وجود دارد که از این تعداد 2596 مدرسه پسرانه، 2571 مدرسه دخترانه هستند.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: