تهديدهاي پيش روي دولت پزشکیان

تهديدهاي پيش روي دولت پزشکیان

جهانبخش خانجانی» جريان اصلاحات كه در تداوم حركت تاريخي ملت ايران در انقلاب مشروطه، انقلاب شكوهمند اسلامي و حماسه بزرگ دوم خرداد همچنان بر مشي اصلاحي و رفرميستي خود تاكيد و اصرار دارد
اتحاد مثلث!

اتحاد مثلث!

فیاض زاهد - محمد مهاجری» وضعيت جديدي كه در سپهر سياست ايران رخ نموده تا حد كم نظيري استثنايي است. براي اثبات و انتقال اين باور تلاش مي‌شود در اين نوشته به برخي ابعاد آن اشاره شود
شنبه ۰۷ مهر ۱۴۰۳ - 2024 September 28
کد خبر: ۱۱۳۱۵
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۵
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان:

آب کالای اقتصادی نیست

بلکه آب یک ماده غیرقابل جایگزین بوده و خدمات آب باید ارزش گذاری واقعی شود، گفت: دولت‌های مختلف توان خود را برای آبرسانی به روستاها بکار گرفته‌اند اما ...
تدبیر24: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان، گفت: با واقعی کردن ارزش آب، روند اجرای پروژه‌های آبرسانی تسریع یافته و خدمات این شرکت در بخش تأمین و تقویت آب شرب از طریق ایجاد زیرساخت‌ها و تأسیسات آبرسانی افزایش پیدا می‌کند.
به گزارش تدبیر24 به نقل از ایسنا،منطقه گیلان،"محمدعلی فرّ امینی"،‌ در نشست با معاونین و مدیران ستادی این شرکت، با تأکید بر اینکه نباید به آب به عنوان یک کالای اقتصادی نگاه شود بلکه آب یک ماده غیرقابل جایگزین بوده و خدمات آب باید ارزش گذاری واقعی شود، گفت: دولت‌های مختلف توان خود را برای آبرسانی به روستاها بکار گرفته‌اند اما سالانه به قیمت تمام شده تولید آب اضافه شده و شکاف بین هزینه و درآمد در این شرکت‌ها بیشتر شده است.
وی با بیان اینکه در کشورهای آسیایی، کمترین بهای آب خانگی را مشترکین ایرانی پرداخت می‌کنند، افزود: این در حالی‌ است که مشترکین شهری کشورمان 17 درصد و مشترکین روستایی فقط شش درصد قیمت تمام شده‌ی آب شرب را پرداخت می‌کنند.
وی، توجه به ارزش اقتصادی آب و اجرای کامل برنامه‌های مرتبط با این بخش را راهکاری برای برون رفت از مشکلات عدیده هزینه‌ای در شرکت‌های آب و فاضلاب روستایی کشور دانست.
فرّ امینی، در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه سه درصد آبهای جهان شیرین و کمتر از یک درصد قابل شرب است، گفت: از همین میزان نیز مقدار کمی در دسترس بوده و قابلیت انتقال جهت استفاده مردم را دارد.
وی تصریح کرد: کمترین سرانه منابع آب تجدیدپذیر در دنیا مربوط به خاورمیانه است و کشور ایران نیز در این منطقه در رتبه‌های اول قرار دارد.
وی اظهار کرد: بیشترین سرانه آب شرب مربوط به کشورهای استرالیا و نیوزلند است که برای هر نفر در سال برابر 35 هزار مترمکعب است.
او، سرانه آب برای هر فرد ایرانی در طول سال را حدود 800 مترمکعب اعلام و تصریح کرد: این رقم در سال‌های دور برابر 7000 مترمکعب بود.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان، افزود: کاهش بارش‌های جوی و افزایش روزافزون جمعیت موجب کاهش سرانه آب در ایران شده است.
وی، انشعابات غیرمجاز، هدر رفت آب، افزایش تقاضا و مصرف، پایین بودن سهم هزینه آب از بودجه خانوار، کاهش منابع آب و عرضه آن، افزایش قیمت تمام شده آب و مسائل فرهنگی و اجتماعی را از جمله مشکلاتی دانست که شرکت‌های آب و فاضلاب روستایی استان‌ها و بالطبع گیلان برای تأمین آب شرب مردم با آن‌ها مواجه هستند.
فرّ امینی، اصلاح سیستم تعرفه‌گذاری، فرهنگ‌سازی در خصوص اهمیت و میزان مصرف آب و اصلاح و تدوین قوانین و مقررات مرتبط را از راهکارهای برون رفت شرکت‌های آبفار از این مشکلات برشمرد.
وی ابراز امیدواری کرد که در دولت یازدهم، شاهد تحول بزرگی در روند آبرسانی به روستاها و رفع مشکلات و تنگناهای مالی شرکت‌های آب و فاضلاب روستایی و ارزش‌گذاری واقعی بر روی آب باشیم.
او با بیان اینکه آب بعد از هوا دومین نیاز مهم و حیاتی انسان بوده و برای بدن لازم است، گفت: روستاییان عزیز قدر آب را به خوبی می‌شناسند و نهایت رعایت را در مصرف بهینه آن دارند.
به گزارش ایسنا، استان گیلان دارای 2050 روستای بالای 20 خانوار است که در زمان حاضر افزون بر 237 هزار مشترک در 1713 روستا از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی برخوردارند.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: