بازی دوسر باخت برای جامعه و نظام سیاسی

بازی دوسر باخت برای جامعه و نظام سیاسی

بهاره آروین» مشکل از تعداد ثبت‌نام‌کنندگان اولیه نیست و در دیگر ممالک هم اوضاع کم‌وبیش به همین منوال است. مشکل در ساختاری است که قرار است کاهش این تعداد اولیه به تعدادی محدود و قابل قبول برای برگزاری انتخابات را امکان‌پذیر کند
نامزدهای انتخابات باید پاسخ دهندمساله اصلی آنان حجاب و گشت ارشاد است یا معیشت و فقر

نامزدهای انتخابات باید پاسخ دهندمساله اصلی آنان حجاب و گشت ارشاد است یا معیشت و فقر

شهیندخت مولاوردی» نامزدها باید پاسخ بدهند مساله اصلی برای آنها حجاب و گشت ارشاد است یا اینکه معیشت، زنانه شدن فقر، زنانه شدن اعتیاد، زنانه شدن آسیب‌های اجتماعی، زنانه شدن ایذر، زنانه شدن سالمندی و... هم برای آنها دارای اهمیت است.
يکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 16
کد خبر: ۱۱۳۴۰
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۹

رشد شاخص فساد و اسناد موجود!

تدبیر24:
جلیل مقدم:هنوز کلام رئیس جمهوردولت  نهم و دهم در مناظرات انتخاباتی و سخنرانیهای گاه وبیگاه وی فراموشمان نشده است که رقیبان خود را به فساد به ویژه فساد اقتصادی متهم می کرد ومی گفت:" اسنادش هم موجوده" .
اسناد به دست آمده از عملکرد هشت ساله دولت احمدی نژاد موید این مطلب است که قصد وی از افشاگری های معروف خیرخواهانه نبوده و فقط جنبه تخریب رقیب را با نگاه های پوپولیستی دنبال می کرده است که در همان مقطع زمانی توفیقاتی را هم برای وی به همراه داشته است.
-آشفتگی و آشوب هایی که در نظام اجرایی کشور ایجاد شد، موجب سوء استفاده های  زیادی توسط فرصت طلبان و ویژه خواران مرتبط با دولت گردیدکه اسناد و مدارک آن هم موجوداست و یا به مروز زمان از مکانهای مخفی کشف ومنتشر خواهد شد.
ساختار شکنی های اسفبار در دولت گذشته برخاسته از جسارتی بود که رئیس دولت داشت و به زیر دستان خود دیکته می کرد. جسارتی که نه قانون می شناخت و نه چارچوب!
آنچه هیأت تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی چهارشنبه گزارش کرد بخش اندکی از قانون شکنی و سوء استفاده های صورت گرفته بود و قطعاً نهادهای نظارتی از این پس نظیر این گزارشات را در بخشهای دیگر قوه مجریه  ارائه خواهند کرد . هر چند که بسیار دیر است اما باز هم جای سپاس دارد .
مسئولین قوای سه گانه ونهادهای نظارتی باید خیلی به دولت قبل خوش بین بوده باشند وبا همان حسن نیت گذشته از کنار خسارتهای سنگین وارده به کشور بگذرند.
بدیهی است اگر کمترین سوء ظنی بخواهد جای ان اعتماد وحسن ظن را بگیرد هشت سال پاسخگو نبودن وپا سخگو نکردن دولت احمدی نژاد تبدیل به سالها بازخواست وبازپرسی و محاکمه برای وی و دولتمردانش میشود.
اتفاق بدی که متاسفانه در دولت های نهم و دهم رخ داد و زیان های جبران ناپذیری را نیز با خود به همراه داشته و دارد ، کاهش هزینه قانون شکنی و افزایش رفتارهای خودسرانه مسئولان بود و باز تاکید می کنم که اسناد آن به روایت گزارش هیأت تحقیق و تفخص مجلس شورای اسلامی حداقل در مورد یک سازمان موجود!!! است .
نمی توانم تصور کنم اگر نظیر این تحقیق وتفحصها بخواهد توسط مجلس ویا سایر دستگاههای ذیربط ادامه یابد افکار عمومی در مورد اقای احمدی نژاد ودولتش چه قضاوتی خواهند کرد.!؟

چند روز پیش سازمان شفافیت بین الملل در گزارش سالانه خود (2013)کاهش 25 پله ای ایران را اعلام کرد.سه نکته مهمی که کارشناسان این سازمان بین المللی در مورد علت کاهش رتبه و افزایش شاخص های فساد اعلام کرده اند عبارت است از: اظهارات دروغ ؛ عملکرد شعاری و ضعف کارشناسان !!.
در گزارش سال 2009 همین سازمان " ابتدای دولت دهم" ایران با 27 پله سقوط نسبت به سال 2008 در رتبه 168 قرار گرفته است.
مروری بر گزارشات منتشره موجود این سازمان نشان می دهد که رتبه ایران در پایان دولت اصلاحات  105 بوده است.
هرچند توسط مقامات ایران  این گزارش ها سیاسی و فاقد اعتبار تلقی شده است اما وقتی این گزارشات از زاویه دیگر مورد ارزیابی قرار می گیرد حکایت از واقعیت هایی است که وجود داشته و ما آن را سیاسی پنداشته ایم . چنانکه سیاسی کردن و سیاسی جلوه دادن بسیاری از مسائل و مشکلات موجود از خصوصیات رایج متولیان امور در کشور ما شده است .
هر چند دیر شده است اما ناگزیریم برای جلوگیری از شیوع فساد در راس و بدنه نظام اجرای بی تنازل و بدون استثنا قانون  را رواج دهیم و نهادهای مسئول نظارتی نیز باید با توجه به هزینه های غیر قابل برگشتی که مصلحت اندیشی های آن ها تاکنون برای مملکت داشته است در ایفای وظایف قانونی خود.
منبع:خبران

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: